Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Klimaathysterie

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5936 berichten
  • Pagina 296 van 396
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 294
  • 295
  • 296
  • 297
  • 298
  • …
  • 396
  • Volgende
voorheenCP1234
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Re: Klimaathysterie

• Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 26 juli 2024, 17:58

VincentVega schreef: ↑26 juli 2024, 17:41 Het ultieme pleidooi om te stoppen met het wegwerken van de inkomensongelijkheid. Of met ontwikkelingshulp.

Hoe rijker men is, hoe meer vervuiling ;D :D

Spaarplan schreef: ↑26 juli 2024, 14:01 Afbeelding
Een eerste besparing voor de nieuwe regering, het per direct afschaffen van alle ontwikkelingshulp omwille van het klimaat ... ;D

Ik vind zelf dat Spaarplan hier een eervolle vermelding voor mag krijgen als de wet erdoor komt ! >:D
Make Spaargids " Great Again ! "

CarpeNoctem
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 27 juli 2024, 19:18

voorheenCP1234 schreef: ↑24 juli 2024, 17:35Ik denk dat je in heel deze discussie veel over Spaarplan kan zeggen behalve dat hij "professioneel eerlijk is," post gewoon de ene nietszeggende post zonder context na de andere om zijn grote gelijk te halen terwijl hij zich belachelijk maakt.

We zullen zijn post eens omdraaien terwijl we de cijfers niet veranderen: " Markt van EV's is een totale flop, zelfs na de vele stimuli en verplichtingen aan bedrijven blijven 75% van de ingeschreven auto's "stinkers" ...
Er wordt rekenschap gevraagd voor de miljarden die in rook opgegaan zijn:
Heads should roll over the electric car fiasco
Policymakers have wasted billions chasing a net zero pipe dream. It is time they were held accountable
"Profits at the German auto giant Mercedes plunged on Friday as sales of its slick new range of electric vehicles (EVs) went into freefall. Porsche abandoned its sales targets for battery-powered cars amid waning demand from customers. Ford is losing nearly $50,000 (£39,000) on every EV it sells, while Tesla’s profits dropped 45pc. Meanwhile, battery manufacturers such as Germany’s Varta are getting wiped out. Over the last few days, it has become clear that the EV industry is on the brink of collapse. Hundreds of billions of euros, dollars and pounds have been pumped into this industry by political leaders and the subsidy junkies that surround them – and it is surely time they were held to account for the vast quantities of taxpayer cash that has been wasted."
Afbeelding
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 27 juli 2024, 19:31

CarpeNoctem schreef: ↑27 juli 2024, 19:18
voorheenCP1234 schreef: ↑24 juli 2024, 17:35Ik denk dat je in heel deze discussie veel over Spaarplan kan zeggen behalve dat hij "professioneel eerlijk is," post gewoon de ene nietszeggende post zonder context na de andere om zijn grote gelijk te halen terwijl hij zich belachelijk maakt.

We zullen zijn post eens omdraaien terwijl we de cijfers niet veranderen: " Markt van EV's is een totale flop, zelfs na de vele stimuli en verplichtingen aan bedrijven blijven 75% van de ingeschreven auto's "stinkers" ...
Er wordt rekenschap gevraagd voor de miljarden die in rook opgegaan zijn:
Heads should roll over the electric car fiasco
Policymakers have wasted billions chasing a net zero pipe dream. It is time they were held accountable
"Profits at the German auto giant Mercedes plunged on Friday as sales of its slick new range of electric vehicles (EVs) went into freefall. Porsche abandoned its sales targets for battery-powered cars amid waning demand from customers. Ford is losing nearly $50,000 (£39,000) on every EV it sells, while Tesla’s profits dropped 45pc. Meanwhile, battery manufacturers such as Germany’s Varta are getting wiped out. Over the last few days, it has become clear that the EV industry is on the brink of collapse. Hundreds of billions of euros, dollars and pounds have been pumped into this industry by political leaders and the subsidy junkies that surround them – and it is surely time they were held to account for the vast quantities of taxpayer cash that has been wasted."
Afbeelding
Een begin. 8)

Woz

• Citeer

Bericht door Woz » 27 juli 2024, 20:09

Ondertussen is 25% van de nieuwe ingeschreven wagens wel elektrisch.

Wat mij betreft zijn dit gewoon de klassieke ups en downs in de auto-industrie.

Met autofabrikanten hoeven we geen medelijden te hebben.

Renault, BMW,... zijn er ook nog.

Naast wagens zag ik onlangs ook een elektrische vrachtwagen met betonmixer. En ook eentje voor transport van personenwagens.

Niet op een beurs maar aan het werk in de echte wereld.

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 27 juli 2024, 20:17

Woz schreef: ↑27 juli 2024, 20:09 Ondertussen is 25% van de nieuwe ingeschreven wagens wel elektrisch.

Naast wagens zag ik onlangs ook een elektrische vrachtwagen met betonmixer. En ook eentje voor transport van personenwagens.

Die 25% is waarschijnlijk in België. En vergeet niet die zotte subsidie van 5.000 euro voor een speelgoedauto zoals die van Brembos.
Beter het percentage eens wereldwijd bekijken. Denemarken is b.v. allang overgestapt op waterstof.

Zolang die 25% alleen tijdelijk is in België, denk je toch niet dat we wereldwijd het klimaat redden hoop ik. Want dan wordt je toch echt teleurgesteld.

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 27 juli 2024, 20:27

Woz schreef: ↑27 juli 2024, 20:09 Ondertussen is 25% van de nieuwe ingeschreven wagens wel elektrisch.

La-la-land?

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 27 juli 2024, 20:29

JOKER247 schreef: ↑27 juli 2024, 20:17

Die 25% is waarschijnlijk in België. En vergeet niet die zotte subsidie van 5.000 euro voor een speelgoedauto zoals die van Brembos.
Beter het percentage eens wereldwijd bekijken. Denemarken is b.v. allang overgestapt op waterstof.

Zolang die 25% alleen tijdelijk is in België, denk je toch niet dat we wereldwijd het klimaat redden hoop ik. Want dan wordt je toch echt teleurgesteld.
Graag even jouw bronnen. Volgens mij is dit onzin. Eerder rijden de wagens in DK op windenergie.

VincentVega
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 27 juli 2024, 21:52

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/24 ... -op-4-van/

Die cijfers blijken te kloppen maar met volgende randbemerkingen (die Woz en Spaarplan al eens vergeten te vermelden :D)
- het gaat enkel om verkoop nieuwe wagens, het bestaande wagenpark (inclusief de reeds rondrijdende wagens) bestaat nog steeds voor ruim 90 tot 95 % uit ICE wagens.
- om fiscale reden hebben EV’s vooral succes als bedrijfswagens, bij particulieren zijn ze niet zo gewild (ook al omwille van de hoge aanschafwaarde).
- gezien de premie van 5.000 euro kennen EV’s nu even een piek in de particuliere verkoop. Deze fiscale stimulans (??) komt eind dit jaar te vervallen en wordt niet verlengd.

Als binnenkort de fiscale voordelen wegvallen, dan gaat de markt van EV’s in België vermoedelijk dezelfde weg op als in Nederland en Duitsland.

DUITSLAND: “ Vraag naar elektrische auto's ingestort in Duitsland: hoe komt dat?”
Het VDA verwacht dat er 451.000 elektrische auto's verkocht worden in Duitsland in 2024. Dat is een daling van maar liefst 14 procent vergeleken met vorig jaar. Dat komt vooral doordat Duitsers minder subsidies krijgen voor EV's.
In Duitsland kon je tot eind 2022 rekenen op in totaal 9000 euro aan subsidies als je een elektrische auto onder de 40.000 euro kocht. Sinds begin vorig jaar is dat bedrag echter fors gezakt, in totaal met 2250 euro. Ook de subsidiebedragen voor duurdere auto’s (tot 65.000 euro) zijn toen van 7500 naar 4500 euro gedaald.
Die bedragen zouden in 2024 normaal gezien verder dalen, naar 4500 euro voor een auto tot 40.000 euro. Voor duurdere EV’s werd besloten om de subsidie helemaal te schrappen. Uiteindelijk besloot de Duitse regering in december echter om ook de subsidie voor auto’s tot 40.000 euro volledig af te schaffen.

NEDERLAND: “Markt voor elektrische auto’s zakt in”
De verkoop van elektrische auto’s zakt in. Kopers twijfelen omdat over ruim een jaar ook voor deze wagens motorrijtuigenbelasting moet worden betaald.
Schoonheid en lelijkheid liggen dicht bij elkaar

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 27 juli 2024, 22:45

Eén utopie valt na de andere...

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 27 juli 2024, 22:45

Sammy2 schreef: ↑27 juli 2024, 20:29
JOKER247 schreef: ↑27 juli 2024, 20:17

Graag even jouw bronnen. Volgens mij is dit onzin. Eerder rijden de wagens in DK op windenergie.
Sorry, bericht was 3 jaar oud, alle taxi's en bussen gingen waren toen al overgegaan op waterstof.

Maar ik zie nu net dat ze de waterstofstations nu ook weer gesloten hebben.

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 27 juli 2024, 23:12

JOKER247 schreef: ↑27 juli 2024, 22:45
Sammy2 schreef: ↑27 juli 2024, 20:29

Sorry, bericht was 3 jaar oud, alle taxi's en bussen gingen waren toen al overgegaan op waterstof.

Waterstof tanken, is complexer dan benzine tanken. Voor waterstof bestaat er nog geen enkele infrastructuur in de EU. Misschien heb ik ongelijk; ik wacht af op een reactie van de waterstofbelievers.

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 27 juli 2024, 23:36

Sammy2 schreef: ↑27 juli 2024, 23:12
JOKER247 schreef: ↑27 juli 2024, 22:45

Waterstof tanken, is complexer dan benzine tanken. Voor waterstof bestaat er nog geen enkele infrastructuur in de EU. Misschien heb ik ongelijk; ik wacht af op een reactie van de waterstofbelievers.
Wij geloven instinkers. :P

Sammy2

• Citeer

Bericht door Sammy2 » 27 juli 2024, 23:40

JOKER247 schreef: ↑27 juli 2024, 23:36
Sammy2 schreef: ↑27 juli 2024, 23:12

Wij geloven instinkers. :P
Wie niets weet; moet geloven. 8)

Gudrun
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Gudrun
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gudrun » 29 juli 2024, 08:54

Sammy2 schreef: ↑27 juli 2024, 23:12 Waterstof tanken, is complexer dan benzine tanken. Voor waterstof bestaat er nog geen enkele infrastructuur in de EU. Misschien heb ik ongelijk; ik wacht af op een reactie van de waterstofbelievers.
DE uitdaging zit hem vooral in het comprimeren ervan, het zijn erg kleine molecules. En om transport en opslag mogelijk te maken moet nu eenmaal met zeer hoge compressieverhoudingen gewerkt worden. Het tanken zelf, of het opslaan in de auto is een eitje in vergelijking met de logistiek.

Een leuke YouTube channel om te volgen is "Engineering Explained", waar dit soort vergelijkingen in zeer heldere taal worden uitgelegd.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."

Tycoon
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tycoon
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tycoon » 29 juli 2024, 10:45

En het verschil tussen diesel en benzine dat ook bij waterstof bestaat maar dan als drukverschil i.p.v. molecules. Vrachtwagens en kleine personenwagens tanken waterstof gecomprimeerd tot 350 bar, SUV en grotere/nieuwe personenwagens tanken waterstof gecomprimeerd tot 700 bar. Terwijl de waterstof standaard aan 350 bar in het tankstation wordt opgeslagen. https://ibbt.emis.vito.be/content/aflev ... en-700-bar

Het Franse HRS test nu de bevoorrading van een tankstation met waterstof aan 700 bar naast het tanken voor vrachtwagens aan die druk uit, zie https://www.hydrogen-refueling-solution ... refueling/

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

5936 berichten
  • Pagina 296 van 396
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 294
  • 295
  • 296
  • 297
  • 298
  • …
  • 396
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy