Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Een plaatje over ‘wisdom’ , dat net ons JoskeVEGA van Spaargids daar mee komt aandraven , ironischer kan het haast nietVincentVega schreef: ↑23 juli 2025, 19:15
KV - alias Joske van de PVDA - stond niet op de eerste rij toen het verstand werd uitgedeeld. Getuige daarvan zijn vele dt-fouten en andere - vaak inhoudelijke - flaters. Zoals China dat helemaal geen miljardairs zoals Musk heeft.En Erdogan is geen dictator want hij post geen filmpjes zoals Trump wel doet
![]()
Het is altijd weer lachen met die gast![]()
LOL
![]()
Maar vergeef hem, hij kan er niet aan doen en weet niet beter![]()
Speciaal voor KV:
IMG_1550.jpeg

Voor de rest slaat zijn inhoudelijk deel -zoals gewoonlijk- natuurlijk nergens op.
Misschien kan je je omtrent China verder informeren bij BDW die er tegenwoordig naar opkijkt en het als model begint te beschouwen .
Maar dat is blijkbaar nog steeds te hoog gegrepen om te snappen voor JoskeVega van spaargids

De Greta die is « gaan sympathiseren met HAMAS terroristen »Sammy2 schreef: ↑23 juli 2025, 18:06Ik ken geen Greta Turnberg. Wie is dat?KV schreef: ↑22 juli 2025, 19:46
Dat er in GAZA terroristische idioten rondlopen, dat zal ik niet ontkennen.
Maar betekent dat dan een vrijgeleide voor Israël om voor de totale vernietiging van GAZA te zorgen ?
Vergeet immers niet dat HAMAS, deels door Israël destijds zelf mee groter gemaakt is omdat het Israël goed uitkwam om via HAMAS het destijds sterke Fatah stokken in de wielen te steken.....
En dat HAMAS zeer makkelijk kon werven bij jongelingen nadat ze jaren onderdrukt zijn geweest in de openlucht-gevangenis die GAZA is , nooit een uitzicht hadden op een waardig leven, moet je niet verbaasd doen dat er tussenlopen die uiteindelijk radicaliseren...
Maar dat was de vraag niet , de vraag was :
"hoe kom je er bij dat Greta Turnberg is gaan sympathiseren met HAMAS terroristen ? "![]()
Uw stelling dat nergens op slaat , onzin dat je maar de wereld in stuurt dat nergens op gestoeld is
Wat je uiteraard niet kan hard maken .,.
Maar ja , je leeft natuurlijk in het land der blinden waar eenoog koning is

Laatst gewijzigd door KV op 23 juli 2025, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
China … is dat niet “het land zonder miljardairs”KV schreef: ↑23 juli 2025, 22:19Een plaatje over ‘wisdom’ , dat net ons JoskeVEGA van Spaargids daar mee komt aandraven , ironischer kan het haast nietVincentVega schreef: ↑23 juli 2025, 19:15
KV - alias Joske van de PVDA - stond niet op de eerste rij toen het verstand werd uitgedeeld. Getuige daarvan zijn vele dt-fouten en andere - vaak inhoudelijke - flaters. Zoals China dat helemaal geen miljardairs zoals Musk heeft.En Erdogan is geen dictator want hij post geen filmpjes zoals Trump wel doet
![]()
Het is altijd weer lachen met die gast![]()
LOL
![]()
Maar vergeef hem, hij kan er niet aan doen en weet niet beter![]()
Speciaal voor KV:
IMG_1550.jpeg![]()
![]()
![]()
Voor de rest slaat zijn inhoudelijk deel -zoals gewoonlijk- natuurlijk nergens op.
Misschien kan je je omtrent China verder informeren bij BDW die er tegenwoordig naar opkijkt en het als model begint te beschouwen .
Maar dat is blijkbaar nog steeds te hoog gegrepen om te snappen voor JoskeVega van spaargids![]()

Of toch volgens ons eigen Joske van de PVDA, de Partij Van De Afgunst?

KV schreef:
Ik stel enkel vast dat in China er geen Musk leeft die op kap van zijn maatschappij zich rijk kan maken en aan de top van de macht kan belanden in dat land.
In China is er inderdaad geen 1 Musk … maar er zijn er meer dan 900 volgens Forbes.

Er zijn zelf meer multimiljonairs in China dan in de USA volgens Forbes en de verwevenheid met de politiek, in casu de communistische partij, is hoog (kan moeilijk anders in een autoritair geleid regime)

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Natuurlijk. Zelfs in de Sovietunie had je enorme ongelijkheid. Mensen die deel uitmaakten van het systeem reden met luxueuzere auto's, kregen voorrang zonder dat er handen gesmeerd meosten worden, genoten tal van privileges. Hoe kan een totalitair systeem zich in stand houden zonder dat er iemand is die profiteert van de andere zijn miserie?VincentVega schreef: ↑23 juli 2025, 22:25 China … is dat niet “het land zonder miljardairs”
Of toch volgens ons eigen Joske van de PVDA, de Partij Van De Afgunst?![]()
In China is er inderdaad geen 1 Musk … maar er zijn er meer dan 900 volgens Forbes.![]()
Er zijn zelf meer multimiljonairs in China dan in de USA volgens Forbes en de verwevenheid met de politiek, in casu de communistische partij, is hoog (kan moeilijk anders in een autoritair geleid regime)![]()
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Niet altijd, het Cuba onder Fidel Castro is een schoolvoorbeeld van hoe mensen toch gelukkig kunnen samenleven in een communistisch systeem. En zonder dat de ene profiteert van een ander zijn miserie.patrick4 schreef: ↑Gisteren 08:05Natuurlijk. Zelfs in de Sovietunie had je enorme ongelijkheid. Mensen die deel uitmaakten van het systeem reden met luxueuzere auto's, kregen voorrang zonder dat er handen gesmeerd meosten worden, genoten tal van privileges. Hoe kan een totalitair systeem zich in stand houden zonder dat er iemand is die profiteert van de andere zijn miserie?VincentVega schreef: ↑23 juli 2025, 22:25 China … is dat niet “het land zonder miljardairs”
In China is er inderdaad geen 1 Musk … maar er zijn er meer dan 900 volgens Forbes.![]()
Er zijn zelf meer multimiljonairs in China dan in de USA volgens Forbes en de verwevenheid met de politiek, in casu de communistische partij, is hoog (kan moeilijk anders in een autoritair geleid regime)![]()
Ik denk dat jij een iets te romantisch beeld hebt van Cuba onder Castro. Voedseltekorten, problemen met de energievoorzieningen, verbod op politieke organisatie en oppositie,... Maar wel goed weer. Of dat de verwezenlijking is van Catro, is dan weer een andere vraag.
Uit wikipedia: De Cubaanse overheid wordt regelmatig bekritiseerd vanwege het schenden van de mensenrechten. Mensenrechtenorganisaties rapporteren willekeurige gevangenname, marteling, gewetensgevangenen en oneerlijke procesgang. Dissidenten worden door de overheid lastiggevallen. Hoewel de Cubaanse regering in 2001 een moratorium op de doodstraf heeft ingesteld, werd een uitzondering gemaakt voor schuldigen aan moord tijdens een gewapende kaping in 2003. En hoewel de Cubaanse grondwet vrijheid van meningsuiting kent, worden wetten ter bescherming van nationale veiligheid of het verbieden van 'vijandelijke propaganda' misbruikt om dissidenten achter de tralies te krijgen. Amnesty International en Human Rights Watch maken melding van gewetensgevangenen. De Cubaanse regering staat het Rode Kruis de toegang tot haar gevangenissen niet toe, en ook Amnesty International is niet welkom op Cuba.
Op de jaarlijkse ranglijst van persvrijheid van Verslaggevers Zonder Grenzen stond Cuba in 2008 op de vier na laatste plaats; alleen Myanmar, Turkmenistan, Noord-Korea en Eritrea staan nog lager.
Uit wikipedia: De Cubaanse overheid wordt regelmatig bekritiseerd vanwege het schenden van de mensenrechten. Mensenrechtenorganisaties rapporteren willekeurige gevangenname, marteling, gewetensgevangenen en oneerlijke procesgang. Dissidenten worden door de overheid lastiggevallen. Hoewel de Cubaanse regering in 2001 een moratorium op de doodstraf heeft ingesteld, werd een uitzondering gemaakt voor schuldigen aan moord tijdens een gewapende kaping in 2003. En hoewel de Cubaanse grondwet vrijheid van meningsuiting kent, worden wetten ter bescherming van nationale veiligheid of het verbieden van 'vijandelijke propaganda' misbruikt om dissidenten achter de tralies te krijgen. Amnesty International en Human Rights Watch maken melding van gewetensgevangenen. De Cubaanse regering staat het Rode Kruis de toegang tot haar gevangenissen niet toe, en ook Amnesty International is niet welkom op Cuba.
Op de jaarlijkse ranglijst van persvrijheid van Verslaggevers Zonder Grenzen stond Cuba in 2008 op de vier na laatste plaats; alleen Myanmar, Turkmenistan, Noord-Korea en Eritrea staan nog lager.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Mensen gelukkig onder Fidel Castro
Eigenlijk ongelooflijk hoe sommigen autoritaire regimes kunnen verdedigen. Leven die ergens in een boom of zo met alleen toegang tot communistische propaganda?
Straks nomineren ze Pol Pot nog voor de Nobelprijs voor de vrede.

Eigenlijk ongelooflijk hoe sommigen autoritaire regimes kunnen verdedigen. Leven die ergens in een boom of zo met alleen toegang tot communistische propaganda?
Straks nomineren ze Pol Pot nog voor de Nobelprijs voor de vrede.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Jij bent dan weer veel te negatief. Typisch voor het Westerse denken, wij willen ons ideaalmodel opleggen aan andere landen.patrick4 schreef: ↑Gisteren 09:20 Ik denk dat jij een iets te romantisch beeld hebt van Cuba onder Castro. Voedseltekorten, problemen met de energievoorzieningen, verbod op politieke organisatie en oppositie,... Maar wel goed weer. Of dat de verwezenlijking is van Catro, is dan weer een andere vraag.
Dankzij Castro heeft Cuba een alfabetiseringsgraad van bijna 100%. En de inwoners hebben ook gratis geneeskunde (PVDA heeft haar inspiratie voor Geneeskunde Voor het Volk in Cuba gehaald). En vooral, hij heeft Cuba losgeweekt van het kapitalisme van de VS.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
In 2021 werden de Cubaanse Medische Brigades genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Voor hun inzet - zowel in binnen als in buitenland - in de bestrijding van COVID. Ook in andere landen dan Cuba.
https://www.pvda.be/nieuws/parlementsle ... e-brigades
900 volgens Forbes ?VincentVega schreef: ↑23 juli 2025, 22:25China … is dat niet “het land zonder miljardairs”KV schreef: ↑23 juli 2025, 22:19
Een plaatje over ‘wisdom’ , dat net ons JoskeVEGA van Spaargids daar mee komt aandraven , ironischer kan het haast niet![]()
![]()
![]()
Maar dat is blijkbaar nog steeds te hoog gegrepen om te snappen voor JoskeVega van spaargids![]()
KV schreef:
Ik stel enkel vast dat in China er geen Musk leeft die op kap van zijn maatschappij zich rijk kan maken en aan de top van de macht kan belanden in dat land.
Betekent dat dan dat de rijkdom daar dan beter verdeeld is dan in de States

En toch kan je jezelfde kritische blik over China niet toepassen over wat in de states aan het gebeuren is / was met Musk ....
De typische NVA eigenschap noemen we dit kop-in-zand hoe het uitkomt.
BDW met NVA doet dat ook als het over Israël gaat. ...
JoskeVEGA van spaargids in zijn gekende struisvogel poltieke modus ....

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja, genomineerd door andere communistenHuisjetuintjefietsje schreef: ↑Gisteren 10:02In 2021 werden de Cubaanse Medische Brigades genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Voor hun inzet - zowel in binnen als in buitenland - in de bestrijding van COVID. Ook in andere landen dan Cuba.
https://www.pvda.be/nieuws/parlementsle ... e-brigades

Vriendjespolitiek dus.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Volgens Peter Mertens (PVDA) is 98% van de Cubanen positief over Castro. Lees zelf:
https://www.knack.be/magazine/castro-was-geen-dictator/
MERTENS: Ik ben een aantal keren in Cuba geweest en heb daar met heel veel mensen gesproken. Ik schat dat 98 procent van de Cubanen ongelooflijk veel respect heeft voor Castro. In wijken bestaan daar participatieraden die wij niet kennen. Nee, ze hebben geen parlementair systeem. Maar ik heb niet de behoefte om daar met mijn westerse blik over te oordelen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zoals Trump genomineerd wordt door Netanyahu?Kwakkie schreef: ↑Gisteren 10:05Ja, genomineerd door andere communistenHuisjetuintjefietsje schreef: ↑Gisteren 10:02
In 2021 werden de Cubaanse Medische Brigades genomineerd voor de Nobelprijs voor de Vrede. Voor hun inzet - zowel in binnen als in buitenland - in de bestrijding van COVID. Ook in andere landen dan Cuba.
https://www.pvda.be/nieuws/parlementsle ... e-brigades![]()
![]()
![]()
Vriendjespolitiek dus.
Wat ik dan eigenlijk niet goed snap is waarom jullie dan eigenlijk niet verhuizen naar jullie beloofde landen. Je zal welkom zijn in Rusland of Cuba.Huisjetuintjefietsje schreef: ↑Gisteren 09:59 Jij bent dan weer veel te negatief. Typisch voor het Westerse denken, wij willen ons ideaalmodel opleggen aan andere landen.
Dankzij Castro heeft Cuba een alfabetiseringsgraad van bijna 100%. En de inwoners hebben ook gratis geneeskunde (PVDA heeft haar inspiratie voor Geneeskunde Voor het Volk in Cuba gehaald). En vooral, hij heeft Cuba losgeweekt van het kapitalisme van de VS.
Ik las onlangs dat 1 of andere westerse pipo die verhuisd is naar Rusland omdat het daar veiliger was nu opgeroepen was om te gaan vechten

In Rusland hebben ze er zelfs een woord voor. Nuttige idioten.
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... or-rusland
Heel geloofwaardig die MertensHuisjetuintjefietsje schreef: ↑Gisteren 10:07Volgens Peter Mertens (PVDA) is 98% van de Cubanen positief over Castro. Lees zelf:
https://www.knack.be/magazine/castro-was-geen-dictator/
MERTENS: Ik ben een aantal keren in Cuba geweest en heb daar met heel veel mensen gesproken. Ik schat dat 98 procent van de Cubanen ongelooflijk veel respect heeft voor Castro. In wijken bestaan daar participatieraden die wij niet kennen. Nee, ze hebben geen parlementair systeem. Maar ik heb niet de behoefte om daar met mijn westerse blik over te oordelen.

Nu, genoeg gelachen voor vandaag, ik heb nuttiger dingen te doen.