Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen

Misschien Hexpol AB eens bekijken
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA - TDIV
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
CPH: TRYG
TYO: 4503 - 8058
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA - TDIV
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
CPH: TRYG
TYO: 4503 - 8058
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Te laat:) heb Tubize gekocht en aangezien ik geen cash had Colruyt verkocht.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
patrick4 schreef: ↑13 mei 2025, 08:53Met Warrior.panamapapers schreef: ↑12 mei 2025, 22:12 AMR is vermoedelijk het meest kwalitatieve bedrijf uit de sector… zeer goede kwaliteit van kool, lowcost producer zeer goed mgmt. Het is dus maar te zien waar je mee vergelijkt.

Ik volg de kwartaalupdates van Warrior (HCC) al enige tijd en dacht altijd dat ze het rooskleurig voorstelden dan het in realiteit draaide. Maar na dieper onderzoek moet ik toegeven dat de investment case voor Warrior wellicht nog interessanter is in dit soort down cycles. Zij zitten namelijk nog een stuk lager op de globale kost curve (goedkoopste producent van Met Coal in de US), waardoor ze zelfs bij deze prijsniveaus (USD +/- 200/metric ton) nog steeds winst maken.
Ze hebben daarnaast een nieuwe mijn (Blue Creek) in aanbouw (voorlopig perfect binnen budget en on schedule) die operationeel komt in H2 van '25, en volledig up-and-running midden '26. Waarbij ze 75% meer zouden kunnen produceren en ze aan nog véél lagere kosten kunnen produceren in die mijn. Ik vermoed dat er een massa cash gaat binnenstromen. Ze zijn momenteel hun capital returns program aan het reviewen / updaten, waarbij ik hoop & verwacht dat er speciale dividenden of buybacks zullen geïntroduceerd worden. Liever dat laatste natuurlijk... Met een EV van 2,2 miljard schat ik dat ze aan deze prijzen, met Blue Creek online een vrije kasstroom van 500m kunnen halen, nl. rendement van +/- 22%. In een goed jaar, met hogere prijzen van USD 275/mt en hogere volumes zal dat cijfer zeker verdubbelen. Zeer aantrekkelijk in beide scenario's maw.
Vanaf 2028 zou er systematisch Met Coal capaciteit uit de markt gaan tov een licht stijgende globale vraag naar staal.
In vergelijking met Warrior heeft Alpha Metallurgical Resources wel andere troeven. Zeer goede kapitaal allocatie voor aandeelhouders (hoog insider %) -> 100% focus op buybacks . Topmanagement die een zeer goede kennis hebben van de markt en hun strategie daarop aanpast. Kwalitatieve reserves die heel lang zullen meegaan (als ik me goed herinner 70 jaar aan cokes reserves). In een boom scenario zal die laatste wellicht meer profiteren, maar het downscenario lijkt met Warrior wel veel beter afgedekt. Meteen de daad bij het woord gevoegd en een eerste pakket Warrior gekocht.