Korting hypotheek door brandverzekering
TIP
Korting hypotheek door brandverzekering
Beste,
In 2013 heb ik voor mijn woning bij BNP een korting verkregen van 0.50% op de hypotheeklening door een brandverzekering van AG erbij te nemen.
Nu heb ik mijn hypotheek vorig jaar geherfinancierd bij dezelfde bank. Maar bij deze lening staan er geen kortingen vermeld. Wil dit dan zeggen dat die voorwaarde van brandverzekering vervalt en ik zodanig van verzekeraar kan wijzigen zonder dat ze de rente met 0.50% kunnen verhogen?
Mvg
In 2013 heb ik voor mijn woning bij BNP een korting verkregen van 0.50% op de hypotheeklening door een brandverzekering van AG erbij te nemen.
Nu heb ik mijn hypotheek vorig jaar geherfinancierd bij dezelfde bank. Maar bij deze lening staan er geen kortingen vermeld. Wil dit dan zeggen dat die voorwaarde van brandverzekering vervalt en ik zodanig van verzekeraar kan wijzigen zonder dat ze de rente met 0.50% kunnen verhogen?
Mvg
Re: Korting hypotheek door brandverzekering
Dat kan je best eens navragen bij je bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je herfinanciert binnen dezelfde bank zullen de voorwaarden nog wel steeds dezelfde zijn veronderstel ik. En praktisch bij élke bank is de brandverzekering bij hen nemen een voorwaarde voor een betere rentevoet.
Om zeker te zijn vraag je het best gewoon na bij je bank, zoals voodoo zegt. Dan ben je meteen zeker
Om zeker te zijn vraag je het best gewoon na bij je bank, zoals voodoo zegt. Dan ben je meteen zeker
Vraag is of de bank de waarheid gaat spreken. Als de nieuwe hypotheekovereenkomst niks vermeldt, dan staat de bank alvast bijzonder zwak om dit alsnog te eisen.