Kosten appartement kopen
TIP
Kosten appartement kopen
Wat zijn nog de jaarlijkse kosten/syndickosten bij aankoop van appartement?
Bv onderhoud/herstelling lift, elektriciteit, andere kosten, onderhoud gemeenschappelijke delen etc?
Ik heb hier geen zicht op.
De grootte vh complex zal ook wel meespelen, maar zijn er mensen die ruwweg hun kosten willen delen op jaar of maandbasis?
Bv onderhoud/herstelling lift, elektriciteit, andere kosten, onderhoud gemeenschappelijke delen etc?
De grootte vh complex zal ook wel meespelen, maar zijn er mensen die ruwweg hun kosten willen delen op jaar of maandbasis?
Re: Kosten appartement kopen
Dit hangt echt volledig af van de grootte van het complex en hoeveel aandelen je hebt in de totaliteit.
Ik betaal €140/m of €1800/jaar voor syndic (enkel onderhoud gebouw etc, geen water of verwarming).
De syndickosten is ook een van de redenen waarom ik mijn appartement volgende maand te koop zet en een huis heb gekocht.
Ik betaal €140/m of €1800/jaar voor syndic (enkel onderhoud gebouw etc, geen water of verwarming).
De syndickosten is ook een van de redenen waarom ik mijn appartement volgende maand te koop zet en een huis heb gekocht.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Bij ons is de blokpolis brandverzekering (per unit/totaal van 6 units/geen lift) 169€ en we betalen 30€ elektriciteit of te wel afgerond 17€ per maand.
Bij mijn goede vriend aan het einde van de straat (24 units/lift) en die betaald 280€ kosten en 65€ reservefonds dus 345€ per maand.
Belangrijke vraag als je gaat kijken bij een appartement. Hoe is het geregeld en wat zijn de kosten
. Bij onze zoektocht ben ik een paar maal achterover gevallen van de kosten....
Bij mijn goede vriend aan het einde van de straat (24 units/lift) en die betaald 280€ kosten en 65€ reservefonds dus 345€ per maand.
Belangrijke vraag als je gaat kijken bij een appartement. Hoe is het geregeld en wat zijn de kosten

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
De maandelijkse kosten bij ons (64 appartementen, 4 liften, ondergrondse parkeerplaatsen) zijn 100 euro per maand. Hierin zitten onderhoud, buitenzetten vuilcontainers, water, verzekeringen gebouw, syndickosten, reservefonds, enz.
Sommigen moeten bijbetalen (vooral door meer waterverbruik - hier hebben we gelukkig ook meters per appartement), maar ik krijg elk jaar terug.
Elektriciteit en verwarming is apart en er is geen conciërge.
Gekocht als nieuwbouw, en we wonen hier nu bijna 23 jaar.
Sommigen moeten bijbetalen (vooral door meer waterverbruik - hier hebben we gelukkig ook meters per appartement), maar ik krijg elk jaar terug.
Elektriciteit en verwarming is apart en er is geen conciërge.
Gekocht als nieuwbouw, en we wonen hier nu bijna 23 jaar.
Goeie vraag, en zoals reeds aangehaald hangt dat af van vele parameters.
Sommige oude stadsappartementen liggen in een klein gebouw zonder lift of garage, andere 'villa-appartementen' hebben meerdere liften en liggen in een privaat woonerf of parktuin en dat moet door een tuinman onderhouden worden...
Als referentie: kijk wat verhuurders als maandelijkse lasten aanrekenen voor een huurappartement in het gebouw..
een huurder betaalt grosso modo 2/3 van de totale maandlast van een appartement en de meeste verhuurders vragen te veel voorschot, dus op die manier heb je een goed idee.
Reken maar ergens op 70 a 120 euro per maand voor een standaard appartement, plus het individueel verbruik binnen natuurlijk.
Sommige oude stadsappartementen liggen in een klein gebouw zonder lift of garage, andere 'villa-appartementen' hebben meerdere liften en liggen in een privaat woonerf of parktuin en dat moet door een tuinman onderhouden worden...
Als referentie: kijk wat verhuurders als maandelijkse lasten aanrekenen voor een huurappartement in het gebouw..
een huurder betaalt grosso modo 2/3 van de totale maandlast van een appartement en de meeste verhuurders vragen te veel voorschot, dus op die manier heb je een goed idee.
Reken maar ergens op 70 a 120 euro per maand voor een standaard appartement, plus het individueel verbruik binnen natuurlijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vraag de verslagen van de vergaderingen van mede-eigenaars van x laatste jaren op en lees die.
Als mogelijke koper heeft u recht op de jaarverslagen van de laatste jaren.Daphne83 schreef: ↑23 april 2021, 09:38 Wat zijn nog de jaarlijkse kosten/syndickosten bij aankoop van appartement?
Zouden op eenvoudige vraag moeten beschikbaar zijn.
Waarom deze verslagen, hier staan ook mogelijke kosten naar de toekomst toe beslissing A.V. voorgaande jaren.
(bijv. dakbedekking vernieuwing of andere)
Totale onkosten per jaar voor alle eigenaars zijn er ook bij.
Een eigenaar, verkoop kantoor die niks te verbergen heeft zouden dit spontaan moeten aanbieden.
Laat u bij deze vraag niet afschepen, dat ontvangt men bij notaris bij verlijden akte. (dan is het veel te laat)
Deze info opvragen voordat een krabbel te plaatsen.
Estate Guru believer.