kosten overbrengen US Dollars van Keytrade naar andere bank
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
kosten overbrengen US Dollars van Keytrade naar andere bank
Aangezien Keytrade het ons blijkbaar moeilijk maakt om obligaties secundair aan te kopen, overweeg ik om mijn beschikbare US dollars aldaar weg te halen om ergens anders een USD obligatie te kopen.
Heeft iemand ervaring met dit soort operaties? Worden mijn dollars eerst overgezet in Euros, met aanrekening van een ? % commissie en kosten?
Volgens de helpdesk van Keytrade kan dit via een "internationale overschrijving" met deze kosten:
"3.2 INTERNATIONALE OVERSCHRIJVINGEN
Dit zijn alle overschrijvingen in vreemde valuta binnen of buiten de SEPA-zone.
Alsook alle overschrijvingen in EUR buiten de SEPA-zone.
Elektronische overschrijvingen
≤ € 12.500 € 15 + 0,30 %
+ kosten van de correspondent**
> € 12.500 € 15 + 0,10 % ( max. € 125 )
** Kosten van de correspondent: behoudens uitdrukkelijke vraag van de opdrachtgever, zijn
de bankkosten in België te zijner laste en deze in het buitenland ten laste van de begunstigde.
Kosten en commissies kunnen echter worden geheven door onze buitenlandse correspon-
denten en worden aangerekend aan de opdrachtgever ."
Ivm mijn vraag of er eerst niet zal omgewisseld worden naar Euro vond ik wel dit in de Keytrade FAQ:
"Welke interne overschrijvingen zijn mogelijk en hoelang duurt de uitvoering ervan?
(...) Staat het beschikbare bedrag in een andere valuta dan EUR, dan dient u eerst deze valuta om te wisselen naar EUR. U kan online immers enkel een overschrijving in EUR uitvoeren."
Heb de internationale overschrijving geprobeerd, maar loop steeds vast.
Iemand met ervaring in deze?
Heeft iemand ervaring met dit soort operaties? Worden mijn dollars eerst overgezet in Euros, met aanrekening van een ? % commissie en kosten?
Volgens de helpdesk van Keytrade kan dit via een "internationale overschrijving" met deze kosten:
"3.2 INTERNATIONALE OVERSCHRIJVINGEN
Dit zijn alle overschrijvingen in vreemde valuta binnen of buiten de SEPA-zone.
Alsook alle overschrijvingen in EUR buiten de SEPA-zone.
Elektronische overschrijvingen
≤ € 12.500 € 15 + 0,30 %
> € 12.500 € 15 + 0,10 % ( max. € 125 )
** Kosten van de correspondent: behoudens uitdrukkelijke vraag van de opdrachtgever, zijn
de bankkosten in België te zijner laste en deze in het buitenland ten laste van de begunstigde.
Kosten en commissies kunnen echter worden geheven door onze buitenlandse correspon-
denten en worden aangerekend aan de opdrachtgever ."
Ivm mijn vraag of er eerst niet zal omgewisseld worden naar Euro vond ik wel dit in de Keytrade FAQ:
"Welke interne overschrijvingen zijn mogelijk en hoelang duurt de uitvoering ervan?
(...) Staat het beschikbare bedrag in een andere valuta dan EUR, dan dient u eerst deze valuta om te wisselen naar EUR. U kan online immers enkel een overschrijving in EUR uitvoeren."
Heb de internationale overschrijving geprobeerd, maar loop steeds vast.
Iemand met ervaring in deze?
Re: kosten overbrengen US Dollars van Keytrade naar andere bank
Hoe groot is het bedrag? Mss ben je goedkoper af door de dollars op te vragen en dan cash te storten op een USD-zichtrekening bij bvb KBC.
2x omzetten is belachelijk duur.
2x omzetten is belachelijk duur.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: kosten overbrengen US Dollars van Keytrade naar andere bank
Ik heb in november USD overgeschreven van Keytrade naar Bolero (voor dezelfde reden als jij

2 dagen later stonden de USD bij Bolero. Ik heb 123 USD kosten betaald voor een overschrijving van 200.000 USD.
Als je overschrijft naar DB, dan rekent DB een heel kleine fee (klein vast bedrag) voor een inkomende betaling in USD. Bolero rekent geen kosten voor een inkomende betaling in USD.
Succes!