Kosten Saxo verkoop aandelen
TIP
Re: Kosten Saxo verkoop aandelen
Volgens mij is het gewoon de som van aan- en verkoopkosten.
Als de koers niet wijzigt, betaal je 40 euro verkoopkosten. Samen met de 40 euro aankoopkosten geeft dat 80 euro.
Als de koers niet wijzigt, betaal je 40 euro verkoopkosten. Samen met de 40 euro aankoopkosten geeft dat 80 euro.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als ik klant was bij Saxo, dan had ik al lang gebeld met Saxo om te vragen hoe die vork in de steel zit.
Zeer grappig - ze zijn zowat onbereikbaarEarthNvstr1 schreef: ↑19 november 2021, 23:01 Als ik klant was bij Saxo, dan had ik al lang gebeld met Saxo om te vragen hoe die vork in de steel zit.

Dat moet het zijn

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben ook een ontevreden klant van Saxo => Binck was veel beter qua communicatie en overzichtelijkheid van hun website.
Misschien weet ik het niet goed, maar hoe kan ik via Saxo van de USD en EUR geldrekeningen apart de geldstromen opvolgen zoals we het bij een gewone bank/Binck gewend waren?
Ik zou willen weten hoe ik aan de huidige saldo ben geraakt; hoeveel is via dividenden bijgekomen of via aankopen van mijn rekeningen afgegaan?
Misschien weet ik het niet goed, maar hoe kan ik via Saxo van de USD en EUR geldrekeningen apart de geldstromen opvolgen zoals we het bij een gewone bank/Binck gewend waren?
Ik zou willen weten hoe ik aan de huidige saldo ben geraakt; hoeveel is via dividenden bijgekomen of via aankopen van mijn rekeningen afgegaan?
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja, dit bericht maakt perfect duidelijk dat u geen klant van saxo bentEarthNvstr1 schreef: ↑19 november 2021, 23:01 Als ik klant was bij Saxo, dan had ik al lang gebeld met Saxo om te vragen hoe die vork in de steel zit.

Voorlopig gaat dat niet...Georg schreef: ↑20 november 2021, 09:53 Misschien weet ik het niet goed, maar hoe kan ik via Saxo van de USD en EUR geldrekeningen apart de geldstromen opvolgen zoals we het bij een gewone bank/Binck gewend waren?
Ik heb een beoordeling van de app gedaan (geen al te goeie), met de suggestie dat ze dit toevoegen.
Misschien kan jij dat ook doen, dan is er mogelijks meer kans dat het toegevoegd word...
Neen is makkelijk. Geef dan ineens een verklaring voor de getoonde kosten.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik verkocht een tijdje geleden op het Saxoplatform 37 aandelen van een bedrijf aan een koers van 339,20 $ = 12.317,3 $ bruto.
De gehanteerde USDEUR conversiekoers bedroeg 0.8587 => 12.317,30 $ * 0.8587 = 10.576,66 € vóór kosten. Saxo hanteert bij de conversie van USD naar EUR de middenkoers van de FX-spot op het tijdstip van de transactie, plus/minus 0,45%. De valutaconversiekosten bedroegen bij deze verkoop in het totaal 47,81 €.
Er werd netto uiteindelijk 10.513,82 € op mijn rekening geboekt. Het resterende verschil bedraagt 62,84 €.
Dit bestaat uit:
- beurstaks van 0.35%: 37,02 €
- commissie Saxo: 25,76 €
- 'exchange fee': 0.06 €
Hier de kosten voor valutaconversie van 47,81 € bijgeteld geeft een totale verkoopkost van 110,65 € of ongeveer 1%.
De gehanteerde USDEUR conversiekoers bedroeg 0.8587 => 12.317,30 $ * 0.8587 = 10.576,66 € vóór kosten. Saxo hanteert bij de conversie van USD naar EUR de middenkoers van de FX-spot op het tijdstip van de transactie, plus/minus 0,45%. De valutaconversiekosten bedroegen bij deze verkoop in het totaal 47,81 €.
Er werd netto uiteindelijk 10.513,82 € op mijn rekening geboekt. Het resterende verschil bedraagt 62,84 €.
Dit bestaat uit:
- beurstaks van 0.35%: 37,02 €
- commissie Saxo: 25,76 €
- 'exchange fee': 0.06 €
Hier de kosten voor valutaconversie van 47,81 € bijgeteld geeft een totale verkoopkost van 110,65 € of ongeveer 1%.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zie enkele berichten hiervoor. Je kan je verkoopkosten makkelijk berekenen. Dat is echt geen hogere wiskunde.
De kosten die saxo toont zijn theoretische verkoopkosten. Geen aankoopkosten. En het is een simulatie die vaak niet juist zal zijn. Saxo maakt sowieso veel fouten, die meestal onverklaarbaar zijn.
Gewoon overkijken dus. De tarieven bij verkoop zijn gekend.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat het "theoretische verkoopkosten" zijn en dat het een "simulatie" is, die vaak niet juist zal zijn, weten we wel (logisch, want Saxo weet niet wanneer en aan welke prijs je zal verkopen).kierkegaard schreef: ↑20 november 2021, 18:38Zie enkele berichten hiervoor. Je kan je verkoopkosten makkelijk berekenen. Dat is echt geen hogere wiskunde.
De kosten die saxo toont zijn theoretische verkoopkosten. Geen aankoopkosten. En het is een simulatie die vaak niet juist zal zijn. Saxo maakt sowieso veel fouten, die meestal onverklaarbaar zijn.
Gewoon overkijken dus. De tarieven bij verkoop zijn gekend.
De vraag is niet "hoe kan je de verkoopkosten berekenen", maar "hoe berekent Saxo die geschatte verkoopkosten".
Edit: nu goed, mij maakt het niet uit (inderdaad: over kijken), en LeenD wil geen details geven, dus dan kunnen we niet helpen