Kosten voor nalatigheidsdossier.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Kosten voor nalatigheidsdossier.
Stel in heb meerdere banken waar ik een spaarrekening opende, zelfs enkele online, ook al staat daar nu geen geld meer op geparkeerd.
Bij overlijden kunnen er kosten aangerekend worden voor een nalatigheidsdossier.
Wie heeft daar ondervinding mee? Spaargids kan me wel geen sluitend antwoord geven en stelde me voor die vraag op het forum te plaatsen.
Bij overlijden kunnen er kosten aangerekend worden voor een nalatigheidsdossier.
Wie heeft daar ondervinding mee? Spaargids kan me wel geen sluitend antwoord geven en stelde me voor die vraag op het forum te plaatsen.
Re: Kosten voor nalatigheidsdossier.
Het openen van meerdere rekeningen is uiteraard geen grond om over nalatigheid te spreken.
Wellicht bedoelt u dat de overleden persoon naliet om de opbrengst van de rekeningen aan te geven voor zover het bedrag boven het jaarlijks vrijgestelde maximumbedrag uitsteeg? Dan gaat het toch al over 1800 euro rente per jaar (3600 euro voor gehuwden) en dat is momenteel zeer veel.
Wellicht bedoelt u dat de overleden persoon naliet om de opbrengst van de rekeningen aan te geven voor zover het bedrag boven het jaarlijks vrijgestelde maximumbedrag uitsteeg? Dan gaat het toch al over 1800 euro rente per jaar (3600 euro voor gehuwden) en dat is momenteel zeer veel.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
nalatigheidsdossier???
... overlijden ...
aaah nalatenschap!
dat staat wel degelijk hier:
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
... overlijden ...
aaah nalatenschap!
dat staat wel degelijk hier:
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
Wat ik bedoel is na overlijden worden de rekeningen vastgezet om de personen voor het nalatenschap op te zoeken. Er zouden hiervoor kosten aangerekend worden (inderdaat nalatenschapdossier). Ik had het zelf voor bij Belfius die de spaarrekening, zichtrekening blokkeerde van mijn overleden schoonmoeder en ervoor Euro 75 aanrekende als dossierskost. Zo weet ik dat ING zelfs Euro 150 zou aanrekenen.
De bank versie van successierechten
Moreel heel laag tegen de grond.......
Moreel heel laag tegen de grond.......
maar je weet het op voorhand de bedragen staan in hun voorwaarden ( en op spaargids)
Als je natuurlijk 35 rekeningen hebt - om r.v. te omzeilen, dan tikken die kosten wel wat aan
Als je natuurlijk 35 rekeningen hebt - om r.v. te omzeilen, dan tikken die kosten wel wat aan
Een klant sterft en dan ga je als bank uit sympathie naar je jarenlange klant bedragen tot € 150 per rekening afromen om een standaarddocumentje uit te printen en te versturen ... lijkenpikkerij lijkt mij dan ook een correct woord in deze.
Juist! echte schande.