Kot verhuren / Belastingen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
TripleOrange
Kot verhuren / Belastingen
Ik speel met het idee om een kot te kopen in antwerpen of gent om te verhuren.
Nu is m'n vraag, hoe word je daarop belast?
Is dat op dezelfde manier zoals bij de verhuur van een appartement/woning als hoofdverblijfplaats: jaarlijkse onroerende voorheffing (berekend adhv KI) + KI aangeven in de personenbelasting?
Of zit het anders in elkaar?
Nu is m'n vraag, hoe word je daarop belast?
Is dat op dezelfde manier zoals bij de verhuur van een appartement/woning als hoofdverblijfplaats: jaarlijkse onroerende voorheffing (berekend adhv KI) + KI aangeven in de personenbelasting?
Of zit het anders in elkaar?
Re: Kot verhuren / Belastingen
http://www.huurnet.be/html/nl/wetgeving.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
je geregistreerd huurkontrakt moet ook twee delen bevatten, de huurprijs van de kamer en de huurprijs van de meubelen.
Op de huurprijs meubelen wordt je extra belast in de personenbelasting,dacht a 40%
je geregistreerd huurkontrakt moet ook twee delen bevatten, de huurprijs van de kamer en de huurprijs van de meubelen.
Op de huurprijs meubelen wordt je extra belast in de personenbelasting,dacht a 40%
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
kan ik bij verhuur van een kot nog genieten van het voordeel van de hypotheek en de verzekeringen op mijn 1ste woning ?
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
@ludo linkje werkt niet (meer) kan je helpen
Ik dacht dat je op de meubelen een roerende voorheffing diende aan te geven en te betalen. Maar dat je dat gedeelte van de huur dan wel niet moet aangeven op de belastingbrief.
Voor het onroerende gedeelte krijg je automatisch een aanslagbiljet op je KI en dat KI geef je ook aan in je belastingbrief.
Dit is een gok want 't is al van 1993 dat ik daar iets over leerde... Intussen kan er al wat gewijzigd zijn nietwaar...
Voor het onroerende gedeelte krijg je automatisch een aanslagbiljet op je KI en dat KI geef je ook aan in je belastingbrief.
Dit is een gok want 't is al van 1993 dat ik daar iets over leerde... Intussen kan er al wat gewijzigd zijn nietwaar...
http://www.vastia.be/nl/fiscale-behande ... entenflats" onclick="window.open(this.href);return false;