kredietkaarten
kredietkaarten
hoeveel kredietkaarten heb je ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: kredietkaarten
Ik zit bij argenta en zou dus kunnen beschikken over een gratis kredietkaart, desondanks heb ik er geen.
Ik heb het gevoel geen nodig te hebben:
- Is handig voor internationale betalingen. Maar ik ga zelden tot nooit buiten Europa (ben niet zo'n reisduif) en kan dus evengoed uit de voeten met een maestro functie...
- Voor online betalingen is dit ook aan te raden, maar ook dat doe ik zelden (gebruik altijd de overschrijving, wat ook meestal wel lukt).
- Kan handig zijn voor binnenlandse betalingen te doen in winkels enzo, maar ook hier snap ik het nut niet zo van. Wat maakt het nu uit of je de betaling van een winkelkarretje voedsel bij de colruyt nu betaalt of na 3 weken... Je zou het geld kunnen beleggen, maar dat zal niet zoveel uitmaken voor zo'n korte periode.
-> Nadeel van een kredietkaart is dat er gemakkelijk mee gefraudeerd kan worden, wanneer je ze kwijt bent.
Met andere woorden, ik heb er geen en voel ook niet direct de behoefte om er vlug een aan te schaffen.
Ik heb het gevoel geen nodig te hebben:
- Is handig voor internationale betalingen. Maar ik ga zelden tot nooit buiten Europa (ben niet zo'n reisduif) en kan dus evengoed uit de voeten met een maestro functie...
- Voor online betalingen is dit ook aan te raden, maar ook dat doe ik zelden (gebruik altijd de overschrijving, wat ook meestal wel lukt).
- Kan handig zijn voor binnenlandse betalingen te doen in winkels enzo, maar ook hier snap ik het nut niet zo van. Wat maakt het nu uit of je de betaling van een winkelkarretje voedsel bij de colruyt nu betaalt of na 3 weken... Je zou het geld kunnen beleggen, maar dat zal niet zoveel uitmaken voor zo'n korte periode.
-> Nadeel van een kredietkaart is dat er gemakkelijk mee gefraudeerd kan worden, wanneer je ze kwijt bent.
Met andere woorden, ik heb er geen en voel ook niet direct de behoefte om er vlug een aan te schaffen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb ik vroeger ook altijd gedaan. Echter sinds ik een kredietkaart heb, begrijp ik de voordelen ook (als er niets opgestuurd wordt dan kan je terugvorderen).jawadde001 schreef: - Voor online betalingen is dit ook aan te raden, maar ook dat doe ik zelden (gebruik altijd de overschrijving, wat ook meestal wel lukt).
Colruyt is nu net een voorbeeld waar ze geen kredietkaarten aanvaardenjawadde001 schreef: - Kan handig zijn voor binnenlandse betalingen te doen in winkels enzo, maar ook hier snap ik het nut niet zo van. Wat maakt het nu uit of je de betaling van een winkelkarretje voedsel bij de colruyt nu betaalt of na 3 weken... Je zou het geld kunnen beleggen, maar dat zal niet zoveel uitmaken voor zo'n korte periode.

Deze kans is al gevoelig kleiner geworden met de intrede van de chip bij de kredietkaarten. Nu betaal je (op de meeste plaatsen) precies op dezelfde manier als met een debetkaart. Even veilig dus met de pincode.jawadde001 schreef: -> Nadeel van een kredietkaart is dat er gemakkelijk mee gefraudeerd kan worden, wanneer je ze kwijt bent.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Klopt, visa is een stuk veiliger dan vroeger, maar als ik het goed heb kan je er nog steeds mee betalen door louter een handtekening te zetten. Dus op dit moment is het niet helemaal veilig.
Ik weet niet precies wanneer de vervanging van de betaalterminals precies gedaan zal zijn, maar ik geloof dat de meeste terminals in België al aangepast zijn. Het is al lang geleden dat ik een handtekening heb moeten zetten.jawadde001 schreef: Klopt, visa is een stuk veiliger dan vroeger, maar als ik het goed heb kan je er nog steeds mee betalen door louter een handtekening te zetten. Dus op dit moment is het niet helemaal veilig.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Met gewoon een simpele visa kaart kom ik toe om mijn dvd'tjes te kopen online en om op reis mijn uitstappen te bekostigen. Méér moet dat niet zijn. 

Ik heb er twee maar ik ga er eentje opzeggen.
Mijn Mastercard heb ik gewoon op zak als cashreserve en natuurlijk ook voor online aankopen.
Mijn Mastercard heb ik gewoon op zak als cashreserve en natuurlijk ook voor online aankopen.