Kunnen kopers een deel van de afgesproken prijs achterhouden bij ondertekening akte woning?
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Re: Kunnen kopers een deel van de afgesproken prijs achterhouden bij ondertekening akte woning?
Ik kan me niet voorstellen dat je op 18 are geen plaats hebt om al gemaaid gras te stouwen. Na een jaar is het weg.
Inderdaad. Als je je tijd, uit weerwraak blijkbaar, wil steken in moeilijk doen om moeilijk te kunnen doen is dat jouw keuze en in jouw tijd.De verkopers hebben zich moeilijk opgesteld met de verkoopprijs. Eerst was het per opbod en dan onder gesloten omslag. Dus we zijn ook niet van plan om ons flexibel op te stellen. Hun eigen makelaar zei al aan telefoon dat we een deel van de verkoopprijs konden laten blokkeren. Ik zal straks een vriendelijke e-mail sturen naar de verkopers en dan zien we wel.
De verkopers hebben niet moeilijker gedaan dan waar jij bent op ingegaan. Als je de verkoopprocedure te moeilijk of niet eerlijk vond verlopen had je er toen al mee moeten ophouden.
Re: Kunnen kopers een deel van de afgesproken prijs achterhouden bij ondertekening akte woning?
Jolienb schreef: ↑30 juni 2021, 11:54Zever! Je hebt het hele pakket gekocht: bouwgrond, woning, aanhorigheden, tuin, ... Dus al de verkoper te lui is om de tuin de laatste 3 maanden te onderhouden, het pand niet volledig leeg te maken en in een ordentelijke staat achter te laten zal een notaris daar geen probleem van maken om een bepaalde som in te houden. Simpel!
Dat je binnen 2 jaar de tuin helemaal gaat omwoelen of je buurman een verwilderde tuin mooier vindt, doet niks ter zake.
Edit: Het quoten ging mis. My bad.
pukkie007 schreef: ↑30 juni 2021, 12:55Bedankt @pukkie007. Dat was ook mijn redenering en volgens mij in de geest van de compromis. We zullen wel zien wat ze nu juist doen en hoeveel we, indien nodig, moeten inhouden.Jolienb schreef: ↑30 juni 2021, 11:54
Zever! Je hebt het hele pakket gekocht: bouwgrond, woning, aanhorigheden, tuin, ... Dus al de verkoper te lui is om de tuin de laatste 3 maanden te onderhouden, het pand niet volledig leeg te maken en in een ordentelijke staat achter te laten zal een notaris daar geen probleem van maken om een bepaalde som in te houden. Simpel!
Dat je binnen 2 jaar de tuin helemaal gaat omwoelen of je buurman een verwilderde tuin mooier vindt, doet niks ter zake.
Edit: Het quoten ging mis. My bad.
Moeilijk doen kost mij 5min bij de notaris en brengt me misschien geld op. Niet moeilijk doen, resulteert in een dag verlof nemen voor mij en mijn vriend en dus een winstderving van misschien een paar 1000…David_DeWa schreef: ↑30 juni 2021, 12:47Ik kan me niet voorstellen dat je op 18 are geen plaats hebt om al gemaaid gras te stouwen. Na een jaar is het weg.Inderdaad. Als je je tijd, uit weerwraak blijkbaar, wil steken in moeilijk doen om moeilijk te kunnen doen is dat jouw keuze en in jouw tijd.De verkopers hebben zich moeilijk opgesteld met de verkoopprijs. Eerst was het per opbod en dan onder gesloten omslag. Dus we zijn ook niet van plan om ons flexibel op te stellen. Hun eigen makelaar zei al aan telefoon dat we een deel van de verkoopprijs konden laten blokkeren. Ik zal straks een vriendelijke e-mail sturen naar de verkopers en dan zien we wel.
De verkopers hebben niet moeilijker gedaan dan waar jij bent op ingegaan. Als je de verkoopprocedure te moeilijk of niet eerlijk vond verlopen had je er toen al mee moeten ophouden.
Plus 75cm lang gras in een serieuze stapel. Ondertussen is het al hooi geworden. We gaan daar geen gigantische stapel in de tuin van maken.
Even moeilijk doen om geld te verdienen ?
Ok, als u dat leuk vindt.
Of een dag verlof kost u enkele duizenden euro? Proficiat dan met uw job.
Ik zou toch even nadenken over aankoop van huis met een grote tuin als dit al zo'n opdracht lijkt.
Ok, als u dat leuk vindt.
Of een dag verlof kost u enkele duizenden euro? Proficiat dan met uw job.
Ik zou toch even nadenken over aankoop van huis met een grote tuin als dit al zo'n opdracht lijkt.
Zoiets kun je in een koopcontract zetten voor wat betreft een woning.
Maar voor een tuin?
Dat is iets wat leeft en vanzelf verandert met de seizoenen! Dus kan men niet verwachten dat het er een seizoen later nog hetzelfde uitziet.
In hitte-periodes zoals we die sinds deze lente al gehad hebben, groeit en bloeit alles zelfs met de dag.
Tuinafval hoef je bovendien niet te laten afvoeren: je gooit het gewoon op een hoop in een verloren hoek en je maakt er goede compost mee, wat dan later ten goede kan komen aan je tuin.
En zelfs als je gras een heel zomerseizoen ongemaaid laat staan, verdwijnt het in de winter vanzelf.
Als in de verkoopsovereenkomst is opgenomen dat het huis / garage leeg en bezemschoon moet zijn, en de tuin verzorgd en onderhouden moet zijn bij notariele akte moet dit zo afgeleverd worden. Anders hebben overeenkomsten geen enkele nut dat je ze nog maakt..
Als je van plan bent te eisen dat een som ingehouden wordt zeker de verkopers herinneren aan hun plichten.
Misschien is het voor hen wel OK om 1000en te verliezen aangezien zij als ze zelf een dag verlof moeten nemen 10.000en verliezen.
Of misschien geef je gewoon een excuus aan 1 van de verkopers om niet te tekenen en zo de andere verkopers te kl...
Misschien is het voor hen wel OK om 1000en te verliezen aangezien zij als ze zelf een dag verlof moeten nemen 10.000en verliezen.
Of misschien geef je gewoon een excuus aan 1 van de verkopers om niet te tekenen en zo de andere verkopers te kl...
Het gaat gewoon over het respecteren van de compromis. Ik geef gewoon mee wat de gevolgen daarvoor zijn voor ons.
Zelf zouden we ook nooit de tuin zo laten verwilderen…
Laatst gewijzigd door Jolienb op 30 juni 2021, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Die zijn al op de hoogte gebracht door de makelaar, notaris en wij gaan dat ook nog eens doen.ronnie schreef: ↑30 juni 2021, 13:38 Als je van plan bent te eisen dat een som ingehouden wordt zeker de verkopers herinneren aan hun plichten.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Blijkbaar niet want je bent al langer bezig op het internet om uit te pluizen wat kan en wat niet kan.
Had je beter direct je notaris om raad gevraagd als hij dat in 5 min. flikt.
Ok. Nu begrijp ik het. Het is je helemaal niet om de tuin te doen maar gewoon om een stok te vinden om kunnen af te pingelen op de verkoopprijs.Niet moeilijk doen, resulteert in een dag verlof nemen voor mij en mijn vriend en dus een winstderving van misschien een paar 1000…
Ok. Nog veel succes met jullie tuin dan na aankoop.Plus 75cm lang gras in een serieuze stapel. Ondertussen is het al hooi geworden. We gaan daar geen gigantische stapel in de tuin van maken.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 30 juni 2021, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
U en uw vriend verdienen minimum 2000 netto per dag, 450.000 netto per jaar en niet overwegen een tuinman in te schakelen.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Ik vermoed dat ze bedoelt dat ze gewoon een reden zoekt om de overeengekomen verkoopprijs niet helemaal te moeten betalen en als dat lukt dat dit haar winst is. 
Kost dan wel veel tijd en hoofdbrekens. Wie echt 2000 netto per dag verdient houdt zich niet met dergelijke futiliteiten bezigDavid_DeWa schreef: ↑30 juni 2021, 14:33 Ik vermoed dat ze bedoelt dat ze gewoon een reden zoekt om de overeengekomen verkoopprijs niet helemaal te moeten betalen en als dat lukt dat dit haar winst is.![]()
Trol.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Dat is gewoon een persoonlijk uitgangspunt en hoeft daarom nog niet de visie van de verkoper te zijn.
De eigenlijke vraag is of dat een goed houdbaar juridisch uitgangspunt is.
Het inhouden van een deel van de verkoopprijs, welke overigens wel juridisch deel uitmaakt van de compromis, omdat je vermoed dat ze de woning niet geheel ontruimen is ook nogal voorbarig. Ze hebben immers nog tijd.
Als ik de verkoper was en je gedroeg je weken voor het verlijden van de akte al zo aanvallend kon je voor mijn part oprotten en speelde ik het keihard. Zou je nog meer extra verlofdagen kosten.