Laagste prijs
Re: Laagste prijs
das toch goed. laat ze maar denken :-)
Zeker en vast, de hubo is echt wel duur. Als je die coupon van 15% hebt dan is het nogveel te duur (die coupon geven ze gewoon overal, dat zit al in de prijsvervat).
Hou er rekening mee dat die medewerker dat je kar aan het ontsmetten is behoorlijk veel geld kost. Iemand moet dit betalen.
Colruyt heeft 220 Colruyt winkels (spar, bio planet etc nog niet meegerekend).
De winkels hebben ruime openingsuren gaande van 8:30 tot 20:00 en dit 6 dagen in de week. Dit vereist dan 2 FTE's dat je nodig hebt om je karren te ontsmetten. Je personeelslid dat daar staat kost je €3500 (totale kost werknemer, bij voorkeur natuurlijk een jobstudent want die zijn wat goedkoper).
€3500 x 2 medewerkers x 220 winkels = €1.540.000 per maand aan karretjes ontsmetten.
Ze hebben eigenlijk in totaal 572 winkels in eigen beheer dus dat bedrag kan je met gemak verdubbelen.
Logisch dat ze die kost willen gaan uitsparen door van die handvatten te gebruiken. Dat ze die niet blijvend gratis geven zou negatief zijn voor de afvalberg. Als je weet dat ze altijd gratis zijn, ga je dan nog moeite doen om ze te hergebruiken of ga je niet telkens naar de winkel en zeggen "oeps vergeten, mag ik er nieuwe"?
De winkels hebben ruime openingsuren gaande van 8:30 tot 20:00 en dit 6 dagen in de week. Dit vereist dan 2 FTE's dat je nodig hebt om je karren te ontsmetten. Je personeelslid dat daar staat kost je €3500 (totale kost werknemer, bij voorkeur natuurlijk een jobstudent want die zijn wat goedkoper).
€3500 x 2 medewerkers x 220 winkels = €1.540.000 per maand aan karretjes ontsmetten.
Ze hebben eigenlijk in totaal 572 winkels in eigen beheer dus dat bedrag kan je met gemak verdubbelen.
Logisch dat ze die kost willen gaan uitsparen door van die handvatten te gebruiken. Dat ze die niet blijvend gratis geven zou negatief zijn voor de afvalberg. Als je weet dat ze altijd gratis zijn, ga je dan nog moeite doen om ze te hergebruiken of ga je niet telkens naar de winkel en zeggen "oeps vergeten, mag ik er nieuwe"?
Ik heb een broertje dood aan het spelleke dat men "voetbal" noemt ... ik heb er totaal geen feeling mee, het interesseert me totaal niet en het laat me koud ... ik heb dus niet doelbewust het woord "boeren" gebruikt in de context van het voetbalspelleke ... excuseer me daarvoor

Voor en na corona rekent Colruyt gewoon zijn kosten door aan de klant. Wie die iemand is heeft dus geen wijziging ondergaan.SMGGM schreef: ↑11 juni 2020, 14:46 Hou er rekening mee dat die medewerker dat je kar aan het ontsmetten is behoorlijk veel geld kost. Iemand moet dit betalen.
Ze zouden dus beter meer tijd steken in klantenbinding. Als er door al dat gedoe klanten wegblijven en permanent overstappen naar de andere merken/ketens moeten ze die kosten verdelen over minder klanten. Die zijn op hun beurt daardoor dan weer ontevreden.
Je vergeet in je berekening de kost van de producten om te ontsmetten nog mee te rekenen.

Inderdaad, dat zou mijn oplossing zijn.ga je niet telkens naar de winkel

Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 juni 2020, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zopas mijn bijdrage geleverd, een winkelkar van zo'n 320 euro ... ik viel net niet achterover ... gelukkig want achter mij stonden er geen om mijn val te stoppen, het was kalm : ik heb genoteerd in mijn agenda : Colruyt voortaan op donderdag om 13:35 ... wel weer weinigen die de moeite deden om een mondmasker te dragen ...
Relatief gegeven. Als dat voor vier personen is en je gaat maar om de drie weken naar de Colruyt valt het nog dik mee.

Als je als alleenstaande dit iedere donderdag voor elkaar krijgt is het een ander paar mouwen.
I know ... ik ben aan het "hamsteren" voor de tweede golf

En die €320, zou dit duurder zijn geweest in een andere winkel?geebee schreef: ↑11 juni 2020, 15:22Ik heb zopas mijn bijdrage geleverd, een winkelkar van zo'n 320 euro ... ik viel net niet achterover ... gelukkig want achter mij stonden er geen om mijn val te stoppen, het was kalm : ik heb genoteerd in mijn agenda : Colruyt voortaan op donderdag om 13:35 ... wel weer weinigen die de moeite deden om een mondmasker te dragen ...
Het is uiteraard terecht dat een miljoentje meer of minder voor een bedrijf als Colruyt nu niet zoveel is, maar als je dit kan elimineren door een plastiek handvatje van €0.50 per set, dan is dat op praktisch 1 maand al terugverdient.
Diegene die hierop gekomen is bij Colruyt zal nu wel een bonus krijgen (in de vorm van extra handvaatjes).
Serieus natuurlijk, voor mij zou het goed genoeg zijn als ze (zoals Aveve) een pot buiten zetten waar je zelf mee doet wat je wilt. Wat betekend die kar immers ontsmetten? Het deurtje van de diepvries open doen, letterlijk al de rest van de kar aanraken,... moet je toch nog steeds aanraken. Dan ben je beter af met een pot handgel aan de in / uitgang te kunnen gebruiken en tijdens het winkelen van je gezicht proberen afblijven.
Perceptie heet zoiets : de mensen de indruk willen geven dat ze "veilig" zijn maar zoals je zegt, eens wrijven over het voorste deel van een kar doet niks terzake ... je komt de winkel binnen en alles wat je in je kar legt is al aangeraakt door iemand anders. Dit is trouwens overal zo, niet Colruyt-specifiek.SMGGM schreef: ↑11 juni 2020, 15:36 Wat betekend die kar immers ontsmetten? Het deurtje van de diepvries open doen, letterlijk al de rest van de kar aanraken,... moet je toch nog steeds aanraken. Dan ben je beter af met een pot handgel aan de in / uitgang te kunnen gebruiken en tijdens het winkelen van je gezicht proberen afblijven.
En steeds weer probeert hij zich eruit te l*llen:haelewyn schreef: ↑11 juni 2020, 13:03 Een merk is een bepaald teken (een woord, afbeelding, kleur(combinatie), vorm, tekening, letters, cijfers en andere grafische voorstellingen) waarvoor geldt dat er iemand (de merkhouder) is, die het als enige mag gebruiken binnen een regio voor een bepaald handelsdoel.
Hubo is een keten maar ook een merknaam, net zoals Mc Donalds, Gamma, Delhaize, ...
Het vlees : Ja .. moest zijn : dat de beenhouwer een pak verderop woont. Wat er stond was niet eens fout![]()
Net zoals jouw lapsus over 'merk' maar dat was eerder een gebrek aan parate kennis van onze taal en begrippen daaruit. Niet eens een uitschuiver op een klein smartphonescherm (zoals bij mij).
- een merk is een bepaald teken
- moest zijn ... was niet eens fout
- niet eens een uitschuiver
Ne zielige puit noemen ze dat hier.
En Hubo is geen merk, ze verkopen wel zaken onder hun merknaam. Dat verschil zoekt ge beter eens op want ge snapt er de ballen van.

Tut tut...
Hubo is een merk. Ge weet er niets van en dat is ook geen nieuws. We smijten het wel bij de rest van al jouw zever op een hoop.
Daaaag zielig, onnozel manneken.
Hubo is een merk. Ge weet er niets van en dat is ook geen nieuws. We smijten het wel bij de rest van al jouw zever op een hoop.
Daaaag zielig, onnozel manneken.
Dus de beste en meest voor de hand liggende oplossing is zelf de maatregelen nemen die jij denkt zelf nodig te hebben.geebee schreef: ↑11 juni 2020, 15:49 Perceptie heet zoiets : de mensen de indruk willen geven dat ze "veilig" zijn maar zoals je zegt, eens wrijven over het voorste deel van een kar doet niks terzake ... je komt de winkel binnen en alles wat je in je kar legt is al aangeraakt door iemand anders. Dit is trouwens overal zo, niet Colruyt-specifiek.
Zo'n massa extra spuitplastic op de markt brengen is dus nergens voor nodig. Laat staan je er voor te laten betalen.
Ik zit al vier maand 'vast' in het buitenland wegens geen degelijke vluchten terug en heb blijkbaar iets gemist. Wat zijn die handvaten juist waarover het gaat? Heeft er toevallig iemand een foto van dat ik me er iets bij kan voorstellen?