Laagste prijs
Re: Laagste prijs
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200610_04987023
Hier zie Pol. Ineens een krantenartikel erbij..
Ik doe wat ik op school geleerd heb : ik plaats me op het niveau van de tegenstander (ook qua taalgebruik).
Tegen een boer moet je boers praten. Anders verstaat hij het niet.
De Rukkie was weer begonnen, meester.
Ik doe wat ik op school geleerd heb : ik plaats me op het niveau van de tegenstander (ook qua taalgebruik).
Je moet die "handvaten" toch eerst vastklikken en achteraf losklikken van die kar dus raak je die kar op één of andere manier toch ook aan ... m.a.w. nutteloze uitvinding die binnen de kortste keren zal zorgen voor een hoop extra plastic in de containerparken.
Allemaal goedbedoeld maar geen mens zal dit na één keer (laat staan een paar keer) nog gebruiken, de leverancier van dat spul zal wel een paar extra karren geld naar zijn bankkluis kunnen versassen, al of niet met een kruiwagen
Laatst gewijzigd door geebee op 11 juni 2020, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous9
Merci, straf.haelewyn schreef: ↑11 juni 2020, 17:55 https://www.standaard.be/cnt/dmf20200610_04987023
De Rukkie was weer begonnen, meester.
Maar als je zo'n bijvoorbeeld dingen op een besmet handvat klikt, raken uw plastiekjes dan niet 'besmet'?
Je ontsmet eerst je handen met alcogel.
Dan ontsmet je het deel van de kar waar je de hulpstukken op gaat vastklikken.
Dan pas plaats je de hulpstukken.
Na gebruik de omgekeerde beweging.
Uiteraard er wel extra op toezien dat je tijdens het bezoek aan de winkel niets anders aanraakt dan die klikstukken.
Zoniet was het allemaal moeite voor niets.
-
anonymous9
Waar zit het verschil dan met gewoon de kar vast te pakken als je het toch dient te ontsmetten? Kan je toch evengoed gewoon je karretje duwen nadat je de 'duwstang' of hoe dat ook noemt ontsmet hebt? Dan zijn al die plastiekjes niet nodig.
Het is de bedoeling dat je uw eigen greepjes op de kar klikt, en nadien er weer af klikt zonder de rest van de kar te raken. Ontsmetten is dan niet meer nodig. Ik heb het nog niet geprobeerd, weet dus ook niet of het dé oplossing is. Denk dat Jef ff de mist in gaat door wel nog gel te willen gebruiken. Men wil juist af van heel het gedoe met die gels, sprays en bijhorende kosten en extra arbeidskrachten.
-
anonymous9
Bedankt Pukkie. Maar wat is het risico als je je plastic handgreepjes op een besmet karretje plaatst? Dan is dat toch slechts marginaal beter dan het karretje gewoon vast te nemen met je handen?
En dan te bedenken dat nog steeds niet is aangetoond (integendeel, er is ernstige twijfel) dat het virus wel via contactoppervlakten doorgegeven wordt.
Ik vind het overkill. Ik hoef geen ´Clipeez´. Niet gratis en al zeker niet tegen betaling.
Gisteren lokaal een C&G opgehaald. Dame met mondmasker moest nog een kar ontsmetten voor mij. Ik: "Ik weet dat ge maar uw job doet, maar voor mij moet al diene zever niet". Ze heeft uiteindelijk mijn kar wel gedaan, maar ´n man die na mij kwam en de Colruyt binnen wou en dus geen platte kar nodig had, mompelde iets tussen z´n tanden en was weg met een niet ontsmette kar.
Overigens (behalve het winkelpersoneel) helemaal niemand gezien met mondmasker of handschoenen. Nadien aan het tankstation dan weer wel. Dan denk ik, alleen, je staat hier in open lucht te tanken, niemand die zelfs maar binnen de 3 meter van jou komt, en toch ´n mondmasker. Dat is erover.
Ik vind het overkill. Ik hoef geen ´Clipeez´. Niet gratis en al zeker niet tegen betaling.
Gisteren lokaal een C&G opgehaald. Dame met mondmasker moest nog een kar ontsmetten voor mij. Ik: "Ik weet dat ge maar uw job doet, maar voor mij moet al diene zever niet". Ze heeft uiteindelijk mijn kar wel gedaan, maar ´n man die na mij kwam en de Colruyt binnen wou en dus geen platte kar nodig had, mompelde iets tussen z´n tanden en was weg met een niet ontsmette kar.
Overigens (behalve het winkelpersoneel) helemaal niemand gezien met mondmasker of handschoenen. Nadien aan het tankstation dan weer wel. Dan denk ik, alleen, je staat hier in open lucht te tanken, niemand die zelfs maar binnen de 3 meter van jou komt, en toch ´n mondmasker. Dat is erover.
Dat is dan van dat volk dat je, helemaal alleen in de auto, met handschoentjes en mondmasker ziet rondrijden? Wahaha, we moeten af en toe toch eens goed kunnen lachen.
Waar niet mee te lachen valt, dat het dat soort psychiatrische patiënt is die gaat bepalen wat een ander moet doen omwille van hun panisch hysterische waanangsten.
Maar goed, dit is het nieuwe normaal. We zullen er maar mee leren leven, zeker? Yeah, right! Heel zeker niet.
Dat het vooral arrogante import is die aan de warenhuizen met afdruipende arrogantie de corona onzin-regeltjes 'doen naleven' is de meeste politiek-correcten waarschijnlijk ook nog niet opgevallen. Ik blijf er weg want mezelf kennende laat ik me niet racistisch behandelen door racisten die de boel in brand steken zodat toch heel zeker niemand hun racistisch gedrag in vraag zou stellen. Zoiets over mijn dood lijk, wat dan weer zou betekenen dat ze voor de zoveelste keer in hysterische krokodillen tranen kunnen vervallen over hoe oneerlijk ze toch wel behandeld worden.
De corona waanzin wordt wel heel goed gebruikt om nog meer de onschuldige burger in de gaten te houden. Aan de kust komen er intelligente camera's om de toeristenstroom 'in goed banen te leiden'. De taak van de politie verschuift nu dus officieel. Een zakkenroller 'vangen' was al te moeilijk met al die donuts die verteert moeten worden, om maar te zwijgen van de 'reserves' van de al verteerde pateekes. Veel gemakkelijker en belangrijker om te kijken waar Jan met de Pet zich nu precies bevindt, stel je voor dat je een nagel zou breken bij het in de kraag vatten van een zakkenrollertje.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
De Hubo is inderdaad erg duur, maar is Brico of Gamma beter? Ik vermoed van niet. Eerlijk gezegd weet ik niet echt in winkel in mijn buurt (Gent) om al dat gerief te gaan halen.
Maar het ergst vind ik de incompetentie van heel wat werknemers daar. Velen hebben geen idee wat ze verkopen of kunnen je totaal niet verder helpen met een vraag.
Vorig weekend een afvoer in Brico met korting 31,.. €JanPeeterss schreef: ↑12 juni 2020, 09:38De Hubo is inderdaad erg duur, maar is Brico of Gamma beter? Ik vermoed van niet. Eerlijk gezegd weet ik niet echt in winkel in mijn buurt (Gent) om al dat gerief te gaan halen.
Maar het ergst vind ik de incompetentie van heel wat werknemers daar. Velen hebben geen idee wat ze verkopen of kunnen je totaal niet verder helpen met een vraag.
Nu toevallig in Euroshop slechts 21 € zonder korting. ( idem zelfde verpakking)
De verplaatsing is een ander iets.
Estate Guru believer.
Ik wil helemaal geen extra gel gebruiken of welke gel dan ook.pukkie007 schreef: ↑11 juni 2020, 21:34 Het is de bedoeling dat je uw eigen greepjes op de kar klikt, en nadien er weer af klikt zonder de rest van de kar te raken. Ontsmetten is dan niet meer nodig. Ik heb het nog niet geprobeerd, weet dus ook niet of het dé oplossing is. Denk dat Jef ff de mist in gaat door wel nog gel te willen gebruiken. Men wil juist af van heel het gedoe met die gels, sprays en bijhorende kosten en extra arbeidskrachten.
Het was een antwoord op de opmerking van Poldermol. Als je helemaal zeker wil zijn.
Toegegeven, vanuit een licht ironisch standpunt geantwoord.
Het zal sommige mensen wel lukken om tijdens hun winkelcalvarie niets anders aan te raken dan hun eigen smetvrije clip ons. Maar ze zullen uiterst zelden zijn. Je kan ze aan de kassa herkennen aan hun lege karren.
Bangla Road, Phuket
(terzijde : voor diegenen die moeite hebben met emoji's - er zijn er hier op spaargids duidelijk een paar aanwezig - deze opmerking is als grap bedoeld (of je die grappig al of niet grappig vindt is iets anders) ... want ik heb in werkelijkheid geen idee waar Pol Dermol zit, misschien wel in Bangla Road, Phuket of ergens elders of gewoon thuis in zijn bubbel)
Laatst gewijzigd door geebee op 12 juni 2020, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.