Laagste prijs
Laagste prijs
Ja ,
Bijna een muilezel nodig om van de laagste prijs te mogen genieten ( althans volgens de reclame de laagste prijs , kwaliteit buiten beschouwing).
Na de bags voor de groenten , nu te betalen.
Het nieuwste de hand grepen , gratis heden , binnen kort te betalen.
Dit allemaal om uw eigen centjes uit te geven bij de goedkoopste keten.
Als elke aanbieder in Belgie dit gaat toepassen voor aankopen.( eigen bags , eigen handgrepen )
Gelukkig nog niet eigen winkelkar meebrengen voor aankopen.
Ja met de fiets naar de, zogezegd goedkoopste , groene , bags , handgrepen ......) waar daar allemaal mee blijven.
Wat is het volgende ?
En onder tuusen maar zeuren over getrouwheids premie.
Daar over vallen , en over het andere zwijgen. (het melken van de consument)
Het .......
Bijna een muilezel nodig om van de laagste prijs te mogen genieten ( althans volgens de reclame de laagste prijs , kwaliteit buiten beschouwing).
Als elke aanbieder in Belgie dit gaat toepassen voor aankopen.( eigen bags , eigen handgrepen )
Ja met de fiets naar de, zogezegd goedkoopste , groene , bags , handgrepen ......) waar daar allemaal mee blijven.
Wat is het volgende ?
Het .......
Estate Guru believer.
Re: Laagste prijs
Het is niet meer dan normaal dat Colruyt geld vraagt voor haar herbruikbare zakken en handgreepklemmen. De goedkoopste zijn wil niet zeggen alles gratis weggeven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tot pakweg 10 jaar geleden kreeg je in Carrefour gratis plastic zakjes. Toen die verdwenen is er thuis nog al eens gevloekt geweest. Waar moesten ze nu hun huisvuil indien? Tot op heden hebben ze nog van die zakken die ze gebruiken.
Dat er veranderingen nodig zijn weet iedereen. Dat niemand wil veranderen tja..
Dat er veranderingen nodig zijn weet iedereen. Dat niemand wil veranderen tja..
Een tip als je herbruikbaar zakje vergeten bent: gebruik zo'n wikkel waar producten per 2 in verpakt zijn.
Daarvoor kunnen ze blijkbaar wel plastiek verspillen.
Daarvoor kunnen ze blijkbaar wel plastiek verspillen.
@Platin:
Tip: Ga dicht bij een winkelcentrum wonen. Je kan gewoon te voet al uw boodschappen doen en je brengt gewoon je eigen gerief mee. Ik woon 200 meter van een Hubo. Als ik eens wat meststoffen of bouwmaterialen nodig heb, dan neem ik mijn kruiwagen mee en gooi er rechtstreeks alle aankopen in. Niks overladen, gewoon scannen, kortingsbonnen afgeven, betalen en buiten. In Corona-tijden moet ik ook niet aanschuiven voor een (verplichte) kar, men laat mij gelijk binnen.
Tip: Ga dicht bij een winkelcentrum wonen. Je kan gewoon te voet al uw boodschappen doen en je brengt gewoon je eigen gerief mee. Ik woon 200 meter van een Hubo. Als ik eens wat meststoffen of bouwmaterialen nodig heb, dan neem ik mijn kruiwagen mee en gooi er rechtstreeks alle aankopen in. Niks overladen, gewoon scannen, kortingsbonnen afgeven, betalen en buiten. In Corona-tijden moet ik ook niet aanschuiven voor een (verplichte) kar, men laat mij gelijk binnen.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Toch even wat weerwerk biedenplatin schreef: ↑10 juni 2020, 19:51 Ja ,
Wat is het volgende ?
Het .......

- die "handgrepen" is iets dat ikzelf meermaals op het werk en in mijn omgeving heb voorgesteld, ik vond/vind de job van "ontsmetten van winkelkarretjes" economisch niet verantwoord, lijkt me ook geen pretje voor de werknemers, wachttijden voor de klanten, ... Had het mss luider moeten verkondigen want ik denk dat er aardig wat kan verdiend worden met die grepen.
- die eigen zakjes zijn idd net wat minder makkelijk maar hebben wel het potentieel om een positieve bijdrage aan de verspilling van plastic te leveren, ik geef je gelijk dat het maar een paar druppels op een hete plaat zijn maar het zijn dan toch al druppels. Bij aanvang vergeet je wel eens die zakjes maar na verloop van tijd ga je er wel op letten. Ik denk trouwens dat die zakjes ook een positief cash -flow element bevatten voor Colruyt: ze zijn redelijk gewichtig en dus betaal je ze keer op keer.
Een tijdje terug plaatste een forumlid de opmerking dat een Lidl aangenamer is door de grote glaspartij, echter zal het energieverbruik door deze glaspartij minder efficiënt zijn dan een "geïsoleerde" Colruyt bvb. Colruyt heeft bvb ook een soort motivatie -systeem voor werknemers met een bedrijfswagen, zuinig rijden wordt actief gepromoot en beloont. Maar het blijft een bedrijf natuurlijk - hun voornaamste (soms zelfs enigste) bestaansreden is en blijft winst maken.
Verder is het quasi een algemeen gegeven dat groener in vele gevallen duurder, omslachtiger zal betekenen.
Iedereen heeft zo zijn wat kleine dingetjes, ik erger me bvb blauw aan het feit dat bepaalde ketens nog steeds gebruik maken van een muntstuk om je karretje te nemen - verspilling van tijd, geld, plastic ... en dat allemaal omdat een minimaal percentage niet de discipline heeft om dat gewoon terug te plaatsen.
Je vergeet wel de zonnewinsten mee te tellen die grote super geïsoleerde glaspartijen bewerkstelligen.contextbinder schreef: ↑11 juni 2020, 09:29
Toch even wat weerwerk bieden![]()
- die "handgrepen" is iets dat ikzelf meermaals op het werk en in mijn omgeving heb voorgesteld, ik vond/vind de job van "ontsmetten van winkelkarretjes" economisch niet verantwoord, lijkt me ook geen pretje voor de werknemers, wachttijden voor de klanten, ... Had het mss luider moeten verkondigen want ik denk dat er aardig wat kan verdiend worden met die grepen.
- die eigen zakjes zijn idd net wat minder makkelijk maar hebben wel het potentieel om een positieve bijdrage aan de verspilling van plastic te leveren, ik geef je gelijk dat het maar een paar druppels op een hete plaat zijn maar het zijn dan toch al druppels. Bij aanvang vergeet je wel eens die zakjes maar na verloop van tijd ga je er wel op letten. Ik denk trouwens dat die zakjes ook een positief cash -flow element bevatten voor Colruyt: ze zijn redelijk gewichtig en dus betaal je ze keer op keer.
Een tijdje terug plaatste een forumlid de opmerking dat een Lidl aangenamer is door de grote glaspartij, echter zal het energieverbruik door deze glaspartij minder efficiënt zijn dan een "geïsoleerde" Colruyt bvb. Colruyt heeft bvb ook een soort motivatie -systeem voor werknemers met een bedrijfswagen, zuinig rijden wordt actief gepromoot en beloont. Maar het blijft een bedrijf natuurlijk - hun voornaamste (soms zelfs enigste) bestaansreden is en blijft winst maken.
Verder is het quasi een algemeen gegeven dat groener in vele gevallen duurder, omslachtiger zal betekenen.
Iedereen heeft zo zijn wat kleine dingetjes, ik erger me bvb blauw aan het feit dat bepaalde ketens nog steeds gebruik maken van een muntstuk om je karretje te nemen - verspilling van tijd, geld, plastic ... en dat allemaal omdat een minimaal percentage niet de discipline heeft om dat gewoon terug te plaatsen.
Bovendien ligt het volledige dak van die Lidl winkels vol zonnepanelen.
Mijn Belgische woning heeft ook een zuidgerichte glazen gevel bestaande uit beglazing met een warmtedoorgangscoefficiënt van Ug 0.6.
Bij een buitentemperatuur van 0 °C en een binnentemperatuur van 20 °C, is de temperatuur aan de binnenzijde van dit glas nog 18.5 *C. De verliezen zijn dus minimaal. Vanaf het ogenblik dat de zon schijnt, ookal is het buiten bitter koud, zijn de winsten echter veel hoger. Op jaarbasis berekend is de energiewinst van zo'n gevel dus hoger dan de verliezen. Energetisch en over een jaar berekend heb je bij een goed geörienteerde en geïsoleerde glazen wand minder bijkomende energie nodig om het gebouw op temp. te houden dan bij een volledig gesloten muur.
En je hebt veel minder kunstlicht nodig. In de Colruyt moet tijdens de openingsuren doorlopend de kunstmatige verlichting blijven branden. Ik zou als werknemer niet graag dag in , dag uit in zo'n kunstmatig verlichte gesloten doos willen werken.
Ik meen overigens bij het uitdelen van die herbruikbare zakjes van de Colruyt toen gelezen te hebben dat het gewicht van de zakje telkens mee in mindering gebracht wordt.
Ik gebruik overigens voor los fruit en groenten de gratis herbruikbare fruitzakjes van de Lidl. Die wegen bijna niets.
Wat dat munstuk betreft kan ik je volgen. Vanuit het standpunt van de gemotiveerde klant. Niet altijd vanuit het standpunt van de winkel. Zoals ik eerder reeds schreef pastte o.a. Lidl het systeem van muntjes nog toe. En werd dit herroepen door de corona crisis. Ze werken tot op heden nu ook zonder muntjes. En wat zie ik toevallig gisteren op de parking van de Lidl? Iemand die rustig naar zijn fiets toewandelt met het karretje, zijn boodschappen in de fietstassen laadt en vervolgens de lege kar in het midden van de parking achterlaat. Op hooguit 10 meter van de stalling. De keerzijde van de werkwijze.
Die muntjes zijn er trouwens mede gekomen omdat sommige 'klanten' er mee tot op straat en verder reden.
Regels voor het algemeen zijn inderdaad meestal geïnspireerd op afwijkend gedrag van enkelen.

pukkie007 schreef: ↑10 juni 2020, 21:10 @Platin:
Tip: Ga dicht bij een winkelcentrum wonen. Je kan gewoon te voet al uw boodschappen doen en je brengt gewoon je eigen gerief mee. Ik woon 200 meter van een Hubo. Als ik eens wat meststoffen of bouwmaterialen nodig heb, dan neem ik mijn kruiwagen mee en gooi er rechtstreeks alle aankopen in. Niks overladen, gewoon scannen, kortingsbonnen afgeven, betalen en buiten. In Corona-tijden moet ik ook niet aanschuiven voor een (verplichte) kar, men laat mij gelijk binnen.![]()
Dat is knap en goed denkwerk Pukkie. Ik heb met de kruiwagen eens naar het tankstation gereden om 2 jerrycans te vullen. Onderweg naar huis had ik wel platten tuup, dat was wel zwaar om 2 jerrytanks (40 liter!) naar huis te dragen, maar het is toch gelukt.

Ga je ook met je kruiwagen naar de Delhaize?

Ware het niet dat Hubo bij de duurdere spelers op de markt is.
Als je iets van betekenis nodig hebt kan je beter je auto nemen en naar een ander merk rijden.
Ach... Ik zit op wandelafstand van twee supermarkten. Dat beinvloedt mijn koopgedrag maar je vindt niet altijd alles zomaar overal. En zeker niet altijd aan de beste prijs.
Beleg bij de bakker kost bv een stuk meer dan bij de beenhouwer maar de laatste is een pak goedkoper.
Ja, ze denken : oei, de zotte boer Charles is daar weer met zijn kruiwagen ... laat die maar vlug door dan hebben we er het minst problemen mee ... dat je je tractor net voor de deur parkeert zal er ook wel iets mee te maken hebben

ook één van de redenen dat ik altijd met de auto naar de Lidl rij en niet naar de Colruyt.

Een Delhaize is hier niet, wel 2 andere supermarkten. Daar neem ik mijn katoenen draagtas mee naartoe.Jamesken schreef: ↑11 juni 2020, 11:11
Dat is knap en goed denkwerk Pukkie. Ik heb met de kruiwagen eens naar het tankstation gereden om 2 jerrycans te vullen. Onderweg naar huis had ik wel platten tuup, dat was wel zwaar om 2 jerrytanks (40 liter!) naar huis te dragen, maar het is toch gelukt.![]()
Ga je ook met je kruiwagen naar de Delhaize?![]()

Wat ze denken weet ik niet, en het zal me worst wezen ook. Een tractor waar een boer mee rond rijdt, bezit ik niet. Zo'n tuintractor om het gras te mulchen heb ik dan weer wel. Daar rij ik mee over het fietspad om mijn moeder te bezoeken ( en ook daar het gazon te doen). Btw, ik heb de pest aan boeren ( ook gekend als 'fans' van bruhhe).

haelewyn schreef: ↑11 juni 2020, 12:05Ware het niet dat Hubo bij de duurdere spelers op de markt is.Ik heb er een permanente korting van 15%. En mijn wagen blijft lekker in de garage staan
Als je iets van betekenis nodig hebt kan je beter je auto nemen en naar een ander merk rijden.Hubo is een keten, geen merk.
Ach... Ik zit op wandelafstand van twee supermarkten. Dat beinvloedt mijn koopgedrag maar je vindt niet altijd alles zomaar overal. En zeker niet altijd aan de beste prijs.
Beleg bij de bakker kost bv een stuk meer dan bij de beenhouwer maar de laatste is een pak goedkoper.No shit, Sherlock. Lees toch eens wat je neerpent!
Een merk is een bepaald teken (een woord, afbeelding, kleur(combinatie), vorm, tekening, letters, cijfers en andere grafische voorstellingen) waarvoor geldt dat er iemand (de merkhouder) is, die het als enige mag gebruiken binnen een regio voor een bepaald handelsdoel.
Hubo is een keten maar ook een merknaam, net zoals Mc Donalds, Gamma, Delhaize, ...
Het vlees : Ja .. moest zijn : dat de beenhouwer een pak verderop woont. Wat er stond was niet eens fout
Net zoals jouw lapsus over 'merk' maar dat was eerder een gebrek aan parate kennis van onze taal en begrippen daaruit. Niet eens een uitschuiver op een klein smartphonescherm (zoals bij mij).
Je had beloofd mijn posts niet meer te willen en zullen lezen. Doe gerust hoor. Mij stoort het niet.
https://www.youtube.com/watch?v=Ymt4AeKHK0k
Hubo is een keten maar ook een merknaam, net zoals Mc Donalds, Gamma, Delhaize, ...
Het vlees : Ja .. moest zijn : dat de beenhouwer een pak verderop woont. Wat er stond was niet eens fout

Net zoals jouw lapsus over 'merk' maar dat was eerder een gebrek aan parate kennis van onze taal en begrippen daaruit. Niet eens een uitschuiver op een klein smartphonescherm (zoals bij mij).
Je had beloofd mijn posts niet meer te willen en zullen lezen. Doe gerust hoor. Mij stoort het niet.
https://www.youtube.com/watch?v=Ymt4AeKHK0k
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.