Leek: beginner's questions
TIP
Leek: beginner's questions
Hoi hoi,
Ik ben een volkomen leek als het aankomt op beleggen ed, maar wil toch snel hiermee aan de slag om mijn centen niet te zien eroderen op een spaarboekje. Daarenboven heb ik naast een mooi reserve ondertussen ook wat "speelgeld". Ik ben me dus ook aan het inlezen/inwerken in deze materie.
Ik overweeg momenteel vooral fondsen en ETF's/trackers/...
Ik heb echter nog volgende vragen waarvan ik hoop dat jullie ze allen kunnen beantwoorden:
Greetings
Ik ben een volkomen leek als het aankomt op beleggen ed, maar wil toch snel hiermee aan de slag om mijn centen niet te zien eroderen op een spaarboekje. Daarenboven heb ik naast een mooi reserve ondertussen ook wat "speelgeld". Ik ben me dus ook aan het inlezen/inwerken in deze materie.
Ik heb echter nog volgende vragen waarvan ik hoop dat jullie ze allen kunnen beantwoorden:
- Er zijn 1000'en ETF's, maar heeft elk fonds ook een ETF/tracker tegenhanger? De lage kosten bij ETF's zijn immers interessanter dan bij fondsen. Concreet: Stel dat ik een fonds bij een bank interessant genoeg vind; kan ik hiervan dan altijd een ETF vinden of werkt dat niet zo? Zoneen; prima. Begrijpelijk. Zoja, hoe zoek ik die ETF dan op?
- Als ik straks toch kies om in te leggen in ETF's ipv een fonds. Welke instantie aden jullie dan aan aan een leek? DeGiro is wel interessant, maar lijkt me voor een beginner te moeilijk. Wat denken jullie van Medirect of Bolero, of...?
- ETF's, trackers en indexen worden door elkaar gebruikt en de een beweerd dat het hetzelfde best is met een andere naam en de ander beweerd dat indexen en ETF's niet hetzelfde zijn, enz... Hoe zit dan nu precies?
Hebben jullie nog andere tips voor een beginner als ik?
Greetings
Re: Leek: beginner's questions
Niemand?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.