lenen voor tuin
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
lenen voor tuin
hallo,
Als ik wil lenen om de tuin te laten aanleggen? Wat kunnen jullie mij aanraden aub? het zou gaan om 15000EUR
THX
Als ik wil lenen om de tuin te laten aanleggen? Wat kunnen jullie mij aanraden aub? het zou gaan om 15000EUR
THX
Re: lenen voor tuin
Ik zou persoonlijk nooit lenen om een tuin aan te leggen. Ik denk dat je hiervoor een persoonlijke lening moet aangaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Gezien het niet gaat om energiebesparende maatregelen komt een "groene lening" (met lager JKP) niet in aanmerking.
Dan resten volgens mij nog twee mogelijke opties:
- Je vraagt een deel van uw afgeloste hypotheek terug (als dit om tenminste 15000€ gaat) en is het JKP hetzelfde als uw hypothecair krediet, enkel de looptijd ervan zal dus ietwat verlengd worden.
- Je kan, naast uw hypotheek, een persoonlijke lening nemen, nadeel hiervan is dat het JKP ietwat duurder zal zijn (schat rond de 12%).
Indien het verschil tussen gezinsinkomen en uitgaven goed in balans is, heb je veel kans dit krediet toegekend te krijgen.
Ik adviseer wel, als je een bijkomend krediet neemt, een schuldsaldoverzekering hiervoor te nemen zodat, als uw partner er plots alleen voorstaat, niet uit geldnood jullie woning dient te verkopen teneinde van de schulden verlost te geraken.
Dan resten volgens mij nog twee mogelijke opties:
- Je vraagt een deel van uw afgeloste hypotheek terug (als dit om tenminste 15000€ gaat) en is het JKP hetzelfde als uw hypothecair krediet, enkel de looptijd ervan zal dus ietwat verlengd worden.
- Je kan, naast uw hypotheek, een persoonlijke lening nemen, nadeel hiervan is dat het JKP ietwat duurder zal zijn (schat rond de 12%).
Indien het verschil tussen gezinsinkomen en uitgaven goed in balans is, heb je veel kans dit krediet toegekend te krijgen.
Ik adviseer wel, als je een bijkomend krediet neemt, een schuldsaldoverzekering hiervoor te nemen zodat, als uw partner er plots alleen voorstaat, niet uit geldnood jullie woning dient te verkopen teneinde van de schulden verlost te geraken.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou ook nooit lenen om een tuin aan te leggen, maar de originele poster is niet vet met zo'n antwoord.
Iedereen zal wel weten hoe zijn gelbeugel te beheren zeker.
En als het mislukt, ga je gewoon in schuldbemiddeling.
Iedereen zal wel weten hoe zijn gelbeugel te beheren zeker.
En als het mislukt, ga je gewoon in schuldbemiddeling.

de tuinier zal zeggen : als je lening afbetaald is , zal uw haag dichtstaan..
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als die mens graag gaat lenen voor zijn tuintje...
Tegenwoordig kan je voor alles gaan lenen. Ik heb er al voor zotter zaken een krediet weten afsluiten.
Maar uiteindelijk is geldbeheer voor iedereen een persoonlijke zaak en zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik vind het dan ook ongepast om iemand, die raad vraagt ivm een krediet, zomaar te zeggen dat hij eerst maar wat moet sparen.
Tegenwoordig kan je voor alles gaan lenen. Ik heb er al voor zotter zaken een krediet weten afsluiten.
Maar uiteindelijk is geldbeheer voor iedereen een persoonlijke zaak en zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik vind het dan ook ongepast om iemand, die raad vraagt ivm een krediet, zomaar te zeggen dat hij eerst maar wat moet sparen.