Lening aanvragen tijdens bouwproces
TIP
Lening aanvragen tijdens bouwproces
Praktisch iedereen vraagt een hypothecaire lening aan voor ze bouwen, wat natuurlijk logisch is maar ik zit in volgende situatie en vraag mij af of ik iets over het hoofd zie.
Ik zou bouwen en heb op zich nog niet het volledige kapitaal. Natuurlijk een woning bouwen heeft een bepaalde tijdspanne nodig en tijdens die tijdspanne blijf ik nog geld verdienen. Als ik mijn huidig kapitaal bekijk en zie wat ik maandelijks opzij zet, dan heb ik eigenlijk voldoende om alles te financieren zonder een lening te moeten aangaan.
Ik heb wel wat buffers ingebouwd maar stel dat de bouw een pak duurder uitkomt dan ik eigenlijk had verwacht (of ik zit met een zeer grote onverwachte kost die mijn buffer overstijgt), kan ik eigenlijk gedurende de bouw nog steeds een hypothecaire lening aangaan?
Een lening aangaan voor kleine bedragen (pakweg €30.000) kost vreselijk veel aan additionele kosten waardoor je misschien een zeer gunstige rentevoet hebt, maar wel belachelijk hoge notaris kosten hebt voor een banale lening.
Andere optie is natuurlijk lenen bij familie, maar daar ben ik allesbehalve fan van.
Ik zou bouwen en heb op zich nog niet het volledige kapitaal. Natuurlijk een woning bouwen heeft een bepaalde tijdspanne nodig en tijdens die tijdspanne blijf ik nog geld verdienen. Als ik mijn huidig kapitaal bekijk en zie wat ik maandelijks opzij zet, dan heb ik eigenlijk voldoende om alles te financieren zonder een lening te moeten aangaan.
Ik heb wel wat buffers ingebouwd maar stel dat de bouw een pak duurder uitkomt dan ik eigenlijk had verwacht (of ik zit met een zeer grote onverwachte kost die mijn buffer overstijgt), kan ik eigenlijk gedurende de bouw nog steeds een hypothecaire lening aangaan?
Een lening aangaan voor kleine bedragen (pakweg €30.000) kost vreselijk veel aan additionele kosten waardoor je misschien een zeer gunstige rentevoet hebt, maar wel belachelijk hoge notaris kosten hebt voor een banale lening.
Andere optie is natuurlijk lenen bij familie, maar daar ben ik allesbehalve fan van.
Re: Lening aanvragen tijdens bouwproces
Notaris lening als buffer ?SMGGM schreef: ↑23 augustus 2021, 19:20 Praktisch iedereen vraagt een hypothecaire lening aan voor ze bouwen, wat natuurlijk logisch is maar ik zit in volgende situatie en vraag mij af of ik iets over het hoofd zie.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Lening aanvragen tijdens bouwproces
Deze info vraag je beter aan je bank, maar ik denk dat je een lening op voorhand kon aanvragen, maar deze kon opnemen wanneer je zelf wil, zonder dat er kosten voor zijn , en je betaald pas voor het gedeelte dat je opneemt..