Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Lichaamsbeweging in Coronatijden: welke verstrenging is redelijk ?

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
65 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

Lichaamsbeweging in Coronatijden: welke verstrenging is redelijk ?

• Citeer

Bericht door Dixit » 27 maart 2020, 10:05

Dag allemaal,

Vandaag - vrijdag 27 maart 2020 - gaat de regering Wilmès misschien wel of misschien niet nog wat extra 'verduidelijkingen' uit de frak slaan betreffende de mogelijkheid tot lichaamsbeweging buiten.

Heel interessant.

In Nederland laat de overheid veel aan de verantwoordelijkheidszin van de burger over. In Frankrijk is de overheid (en meer in het bijzonder de Gendarmerie en de CRS) er om de burger te kl*ten. Dat is cultureel bepaald.
Het Nederlandse model werkt niet - tokkies hebben geen verantwoordelijkheidszin.
Het Franse model werkt voorlopig wel, maar uiteindelijk eindigt het Ancien Régime dan toch weer met zijn kop op een staak of in een rieten mand.

Om maar te zeggen: België zit in het midden en België heeft tot op heden ook le juste milieu van de maatregelen gevonden. We mogen nog naar buiten, we mogen nog sporten, maar niet met elkaar. En als we toch in groepjes komen, dan krijgen we straf.
Simpel en effectief.

Laat daar nu mogelijk verandering in komen...

Zo heeft het Crisiscentrum zojuist verduidelijkt: lopen mag, fietsen mag, skaten mag niet.
OK, als we dan toch op de Franse toer gaan, graag nog wat meer verduidelijkingen.

- Mag steppen ? Zo ja, alleen de echte step of ook de elektrische step ?

- Bedoelen we het vlaamse 'lopen' of het ABN 'lopen' ? Niet lachen jongens... in Italië is passegiare verboden, maar fare jogging was nog wel toegestaan. Als je dan de carabinieri zag, moest je het op een lopen zetten. Iedereen blij - zij hoeven er niet meer achteraan, want jij bent niet meer in overtreding.

Ik maak mij toch wel zorgen over hoe dit nu weer gaat. De politie vraagt 'verduidelijking' van de maatregelen. Waarom ? Wat moet er verder nog worden 'verduidelijkt' ? Ondertussen zijn er ook getuigenissen van voetgangers die gewoon door de politie worden gekloot à la manière française. Boete, omdat ze op een bankje zitten. Ah nee ? Waarom mag dat niet ? Omdat dat geen sport is. Wel, ik moet af en toe ook eens uitrusten...

Mijn twee centesimi: voorlopig geen verandering van de regels. Zo lang de samenscholingen maar uit elkaar worden gehaald is alles in orde. En voor de rest geldt het gezond verstand: blijf toch maar een beetje in de buurt van je huis, want als je nu je fiets kapot rijdt, kan je niet met de trein naar huis.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Re: Lichaamsbeweging in Coronatijden: welke verstrenging is redelijk ?

• Citeer

Bericht door Fakkel » 27 maart 2020, 10:40

Werkt het Nl model niet?
Ik zie de procentuele kloof tussen B en Nl alleen maar kleiner worden, terwijl je zou verwachten dat ze groter zou worden.

Ik krijg het zo stilaan ferm op mijn heupen als ik, zoals gisteren, mensen bang en verschrikt door de supermarkt zie gaan. Sommigen met handschoenen aan, anderen met mondmaskers. Gelukkig niemand gezien met beiden.
Maar dat biedt dus nauwelijks extra bescherming, en de kans dat je in een supermarkt besmet wordt is miniem. Ook zonder deze draconische maatregelen. Of tuf jij in iemand zijn mond tijdens het winkelen?

En de brico is dicht, dus geen gazonmeststof voor mij. De aveve mag wel openen en ik mag er kippeneten kopen. Maar geen mest. Hoe belachelijk is dat. Alsof ik wel besmet ga geraken tijdens het kopen van mest maar niet tijdens het kopen van graan 1 gang verder. Dit zijn gewoon bullshit maatregelen.

Is het bijna 12u, dat ik mijn middagpauze buiten kan doorbrengen... Waar zal ik vandaag eens naartoe stappen? Ik ben een 20km van mijn woonplaats verwijderd, benieuwd als ze me ooit tegenhouden of ze mijn uitleg aanvaarden dat ik mijn middagpauze al wandelend doorbreng.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 27 maart 2020, 11:51

Waarom maakt men het altijd zo moeilijk? >:D

- Laat gewoon elke ( niet-gemotoriseerde) sport/ beweging die van thuis uit vertrekt en terug aankomt toe. Dus ook steppen en skeeleren.
- Maximaal 2 personen, tenzij het gezinsleden zijn.
- Geen maximale afstand.

Meer, en zeker minder, moet dat niet zijn. We hangen eraan voor verschillende weken of zelfs maanden, het moet dus vol te houden zijn en liefst ook een beetje gezond blijven.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 27 maart 2020, 12:12

Als ik wandel over de straten, wat ik tegenwoordig 3x per dag doe daar ik dit nergens anders meer kan, dan zie ik vaak ouderen wandelen, hand in hand naast elkaar. Zij mogen dit ongetwijfeld, maar zorgen zo wel dat anderen hun niet kunnen passeren.
Denk na en loop achter elkaar aan als iemand u wil passeren.

Ook fieters die naast elkaar blijven keuvelen en fietsen, het zijn niet de jongeren die dit doen. Allemaal niets mis mee als er ruimte genoeg is, maar doe dit niet op een fietsbaan die ook gebruikt wordt door wandelaars en ook niet tegen 12,5 km/u als er mensen u willen passeren die sneller rijden.

Dit soort gedrag zou men meer moeten sturen vind ik persoonlijk.

ik vind het niet meer leuk om buiten te komen tegenwoordig. Ik die zowat ELKE dag minstens 10km wandel, goed of slecht weer. Corona of geen Corona-maatregelen

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 27 maart 2020, 12:43

Helemaal eens met voodoo. Waar komen al die halve zolen ineens vandaan ? Zelfs op een mooie zomer(vakantie)dag middenin Rivierenhof zie je dat soort taferelen niet. Nu is het echt overal - tot middenop de fietsostrade aan toe.
Tiens, Corona-crisis. Tijd om eens fietsen te gaan leren.

Nu, als die 12,5 km/h fietsen en jij moet er met 22 km/h en wat moeite omheen manoeuvreren, dan zal je in die 2s niet hun Coronavirus opdoen, denk ik zo. Maar mijn dagelijkse fietstochtje is er niet leuker op geworden. Eens een keer geen last van de auto's... nu is het gedonder op het fietspad zelf.

Fakkel, toegegeven, het is niet duidelijk welk land zwaarder wordt getroffen door Corona, Nederland of België. Ik doelde eigenlijk op het algemene principe, dat men op eenieders verantwoordelijkheidsgevoel vertrouwt. Dat werkt niet - je moet een stok achter de deur hebben. Normaal gezegd ben ik heel erg van het 'vertrouwen geven'. Als er dan een paar zich er niet aan houden, jammer dan.
Maar in deze crisis is 'jammer dan' geen optie. Een 'jammer dan' kan zo een paar honderd extra besmettingen op zijn conto hebben.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 27 maart 2020, 13:58

Persoonlijk zou ik - als er een verstrenging zou/moet komen - niets hebben tegen het schrappen van het deeltje "met één vriend(in)" ... op stap/loop/fietsen doe je dan enkel met je eigen familieleden of alleen ... want die "vriend(in)" gaat vandaag op stap met jouw familie, morgen met een andere familie, enzovoorts ...

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 27 maart 2020, 14:24

Echt waar geebee. Net nog even - op afstand - met iemand gesproken die in een instelling werkt met minder valide personen. Daar is Corona bij 1 patiënt, minstens. Ze doen hun best, maar zij zegt ook ik komt thuis, steek mss mijn kinderen aan, zij steken hun lief aan, die steken hun ouders aan en .... .

Ze heeft het er zelf moeilijk mee maar zegt 'ik kan mijn volwassen kinderen toch niet verbieden om naar hun lief te gaan'. Imo moet dit dus wel kunnen en zelfs verplicht worden. Liever vandaag dan morgen.
Ik geen Lief, niemand geen. ;)
Laatst gewijzigd door voodoo op 27 maart 2020, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 27 maart 2020, 14:39

voodoo schreef: ↑27 maart 2020, 14:24 Ik geen Lief, niemand geen. ;)
Vind ik ook ... ;)

maar ik had het niet zo echt over "lief/vrijer" ... want als het daartoe zou beperkt worden blijft dit nog "enigszins" binnen dezelfde kringen maar eerder over het begrip "vriend(in)" als zijnde een schoolvriend, een kennis, een klasgenoot van vroeger, die surrogaat"vriend" waar je anders met moeite een woord mee wisselt maar nu wel goed is om een wandeling mee te maken in het bos want die echte vriend woont te ver ;D ... de kring wordt dan alweer (veel) groter :-\

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 27 maart 2020, 14:44

Ik doe mijn gewoonlijke toer met de fiets als woon/werk verplaatsing. Zie nu wel gemakkelijk 3 keer meer volk op de dijken dan vroeger. Vooral gezinnen en schoolgaande jeugd zijn er bij gekomen.
De fietsers zijn niet echt het probleem heb ik de indruk, quasi iedereen rijdt solo. Paar duo's kom je nog tegen. Risico? Vaak ook man/vrouw kan je zien.
De jeugd is minder sportief en zitten aan de kant, op bankjes... dit is dus niet toegestaan en hier kunnen ze boetes voor krijgen.
Voor mij moeten ze er niet echt getallen op plakken van max. zoveel kilometer afstand...

Ze controleren al of je met de auto geen onnodige verplaatsing maakt, dan mag je voor mijn part te voet of met de fiets zo ver gaan als je wil. Of je nu 20 toertjes rond de kerk doet of 1 lange rit, maakt geen verschil toch?

Jammer dat de politie weer geen enkel inschattingsvermogen heeft en weer een harde grens moet kunnen stellen, help Crembo!
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 27 maart 2020, 22:56

Ik houd ervan om dagelijks een fietstochtje te doen van zo'n 15 km of drie kwartier à een uur. Met een degelijke gietijzeren Sparta. Die fiets is zo zwaar, dat alleen al is een work-out. Halverwege zit ik graag op een bankje en lees ik 10 min de krant.
Park Spoor Noord is mijn favoriet. Daar zijn betonnen banken van 30 meter lang. Eentje op de hoek, eentje op de andere hoek en ik in het midden. Tien maal de aangeraden afstand tussen ons drieën.

Sophie is duidelijk geweest. Dat wordt een boete met onmiddellijke inning. Je mag wel sporten, maar je mag ondertussen niet op een bankje in het park zitten.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 28 maart 2020, 00:16

Idd de regels zijn duidelijk. Jammer mss, maar ik begrijp het wel ergens. Ik ben blij dat ik een huis met tuin heb. Als ik nu op mijn appartement zou moeten wonen ... Dan ging ik 20x per dag wandelen.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 28 maart 2020, 07:47

Dus als ik het goed begrijp: ik mag wel gaan wandelen in de natuur, maar ik mag dan geen fototoestel bij hebben?

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 28 maart 2020, 09:15

foto's maken = hobby uitoefenen in openlucht.

Ik bekijk het zo: door foto's te maken ga je stilstaan, minder opletten wat er naast en achter je gaande is. Geen goed idee dus.

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 4 april 2020, 17:02

Inmiddels heeft mijn krant ook weer een update gedaan van - blijkbaar - het meest ingewikkelde artikel van het KB. Artikel 5.

Er staan rijen icoontjes bij van wat mag (groen) en niet mag (rood).
En zie daar... een step... met het onderschrift "step "... in het rood.

Ik zou begot niet weten waarom dat verboden zou zijn. We zijn overigens vandaag met zijn vieren (vrouw en 2 kinderen) weer op ronde gegaan met de step.

Als er een rechtszaak van komt, dan nodig ik jullie allemaal uit !

CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 5 april 2020, 07:52

Dixit schreef: ↑4 april 2020, 17:02 Ik zou begot niet weten waarom dat verboden zou zijn. We zijn overigens vandaag met zijn vieren (vrouw en 2 kinderen) weer op ronde gegaan met de step.
Wie had er ooit kunnen denken dat op onderstaande brave foto heden ten dage twee zware overtredingen te zien zouden zijn:

Afbeelding
;D
Fakkel schreef: ↑27 maart 2020, 10:40 Werkt het Nl model niet?
Ik zie de procentuele kloof tussen B en Nl alleen maar kleiner worden, terwijl je zou verwachten dat ze groter zou worden.
Zonder woorden:
Afbeelding
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

65 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy