life capital KBC loopt gaat over vervaldatum
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
life capital KBC loopt gaat over vervaldatum
na 8 jaar en 1 dag loopt de life capital zijn interessante rente af. De +2% dat die nog opbracht is dus nu passé en wordt vanaf vandaag slechts 0.11%.
Ik heb in de loop der jaren al heel wat beleggingen overgebracht naar keytrade, medirect, rabobank,... vanuit het gevoel dat de kosten bij KBC toch redelijk hoog zijn. Zowel voor bankieren als voor beleggen.
Dus nu was mijn vraag wat met de life capital want aan 0.11% laten staan is te gek.
Suggestie KBC is om het binnen 'Life' te houden omdat ik dan geen taks meer moet betalen voor de overheid. Want nu volledig uitstappen en ik zou later terug in zoiets willen, dan kost mij dat aan taks (of verzekeringstaks) 2%.
Snap ik wel. Dus als ik binnen 'Life' blijf spaar ik mij deze taks uit...
Maar om het even wat ik aan fonds binnen die andere 'Life' producten neem... telkens is er wel een instapkost bij KBC. En die loopt makkelijk op tot 3%. Dus kassa-kassa voor ... KBC als ik bij Life blijf. Eer ik die instapkosten het terugverdiend zijn we een paar jaar verder... En blijf ik erbij dat KBC eigenlijk... duur is.
Of vergis ik mij dat ik duur af ben als ik bij KBC blijf in de Life verder zoek?
Zijn er hier suggesties voor een kapitaaltje dat vrijkomt? Ik heb het idee wel wat te spreiden. Een deel wat cash achter de hand te houden, een deel 'veilig' beleggen, een deel mag wel dynamisch, en ik wil zelfs gerust een staafke goud in een kluis steken.
Enige suggesties?
Ik kreeg ook de 3 mogelijkheden omtrent beleggen toegelicht.
1.ik doe alles zelf via Bolero (wat gratis is... maar dat weten we ook wel dat dit niet gratis is)
2.persoonlijk contract voor advies tegen iets van 150€ per jaar
3.al mijn centen door 'experts' laten beheren (wat ook gratis zou zijn... tenzij de kosten van in- en uitstap voor de fondsen waarin ze beleggen... dus ze hebben er wel baat bij om af en toe eens te schuiven met fondsen en daaaag... gratis? of vergis ik me weer.
Jullie gedacht.
Ik heb in de loop der jaren al heel wat beleggingen overgebracht naar keytrade, medirect, rabobank,... vanuit het gevoel dat de kosten bij KBC toch redelijk hoog zijn. Zowel voor bankieren als voor beleggen.
Dus nu was mijn vraag wat met de life capital want aan 0.11% laten staan is te gek.
Suggestie KBC is om het binnen 'Life' te houden omdat ik dan geen taks meer moet betalen voor de overheid. Want nu volledig uitstappen en ik zou later terug in zoiets willen, dan kost mij dat aan taks (of verzekeringstaks) 2%.
Snap ik wel. Dus als ik binnen 'Life' blijf spaar ik mij deze taks uit...
Maar om het even wat ik aan fonds binnen die andere 'Life' producten neem... telkens is er wel een instapkost bij KBC. En die loopt makkelijk op tot 3%. Dus kassa-kassa voor ... KBC als ik bij Life blijf. Eer ik die instapkosten het terugverdiend zijn we een paar jaar verder... En blijf ik erbij dat KBC eigenlijk... duur is.
Of vergis ik mij dat ik duur af ben als ik bij KBC blijf in de Life verder zoek?
Zijn er hier suggesties voor een kapitaaltje dat vrijkomt? Ik heb het idee wel wat te spreiden. Een deel wat cash achter de hand te houden, een deel 'veilig' beleggen, een deel mag wel dynamisch, en ik wil zelfs gerust een staafke goud in een kluis steken.
Enige suggesties?
Ik kreeg ook de 3 mogelijkheden omtrent beleggen toegelicht.
1.ik doe alles zelf via Bolero (wat gratis is... maar dat weten we ook wel dat dit niet gratis is)
3.al mijn centen door 'experts' laten beheren (wat ook gratis zou zijn... tenzij de kosten van in- en uitstap voor de fondsen waarin ze beleggen... dus ze hebben er wel baat bij om af en toe eens te schuiven met fondsen en daaaag... gratis? of vergis ik me weer.
Jullie gedacht.
Re: life capital KBC loopt gaat over vervaldatum
Uw conclusie is terecht.
Waar met de centjes naar toe bij de andere waar klant mogelijkheden genoeg.
Waar met de centjes naar toe bij de andere waar klant mogelijkheden genoeg.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik kan "Life Capital" niet echt. Kan men dit beschouwen als een veilige belegging?samsung schreef: ↑20 oktober 2017, 17:26 Zijn er hier suggesties voor een kapitaaltje dat vrijkomt? Ik heb het idee wel wat te spreiden. Een deel wat cash achter de hand te houden, een deel 'veilig' beleggen, een deel mag wel dynamisch, en ik wil zelfs gerust een staafke goud in een kluis steken.
Enige suggesties?
Is er vandaag een reden om je beleggingsprofiel te veranderen? Indien niet dan zou ik je aanraden om te beleggen in iets met hetzelfde risicoprofiel.
Ik veronderstel dat #2 dezelfde nadelen heeft als #3.samsung schreef: ↑20 oktober 2017, 17:26 Ik kreeg ook de 3 mogelijkheden omtrent beleggen toegelicht.
Jullie gedacht.
Optie #4: het geld er weg halen en zelf beleggen
Optie #5; indien je ergens anders spaarboekjes hebt aan 0.11%. Is het geld van de spaarboekjes beleggen en je Life plan als spaarboekje behandelen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
life capital is wel veilig in die zin dat je op voorhand weet wat het je gaat opbrengen behalve wat betreft de winstdeelname. Dat blijft dat voor de klant gissen of en hoeveel die winstdeelname gaat zijn.
Nadeel is dat na 8jaar + 1 dag de rente nu plots van een dikke 2% naar 0.11% gaat.
OK, spaarrekeningen brengen niet veel op maar er zijn er toch nog steeds die iets meer opbrengen dan 0.11%. Dus laten staan is volgens mij achteruitgaan.
Mijn beleggingsprofiel is niet noodzakelijk veranderd. Ik heb een redelijke spreiding. Voldoende cash als nodig, wat dingen die voorzichtig belegd en alzo ook opbrengen, wat zaken die wat dynamischer zijn, en zelfs een paar blokjes goud (als was het maar dat die kwibussen in Noord-Korea en die zotte amerikaan helemaal op hol slaan).
Voor de rest is er nog pensioensparen. Dus mijn profiel... van defensief tot dynamisch. En dat geeft naar mijn gevoel best wel goed resultaat. Zolang we de emoties ons niet laten leiden (lijden)...
Ik denk dat ik het gewoon over een soortgelijk gamma ga verdelen (van defensief tot dynamisch... en wat cash in de hand).
Maar ideeën zijn altijd welkom.
In ieder geval zal ik stilaan alles bij KBC afbouwen en bankieren en beleggen naar andere banken...
Trouwens, effe misschien zot... maar wat ik boven zei over die gekke Koreaan en Amerikaan... Als die echt eens een serieus bommeke gooien... Zuid-Korea van de kaart, idem het noorden. Een hoop puin in Japan... maar wat dan met al ons 'electronisch geld'? Wat als plots 'de stroom' weg is? Want ons meeste centen zijn vandaag toch een hoop eentjes en nulletjes (stroom aan, stroom uit). toch wat geld onder de matras??
Nadeel is dat na 8jaar + 1 dag de rente nu plots van een dikke 2% naar 0.11% gaat.
OK, spaarrekeningen brengen niet veel op maar er zijn er toch nog steeds die iets meer opbrengen dan 0.11%. Dus laten staan is volgens mij achteruitgaan.
Mijn beleggingsprofiel is niet noodzakelijk veranderd. Ik heb een redelijke spreiding. Voldoende cash als nodig, wat dingen die voorzichtig belegd en alzo ook opbrengen, wat zaken die wat dynamischer zijn, en zelfs een paar blokjes goud (als was het maar dat die kwibussen in Noord-Korea en die zotte amerikaan helemaal op hol slaan).
Voor de rest is er nog pensioensparen. Dus mijn profiel... van defensief tot dynamisch. En dat geeft naar mijn gevoel best wel goed resultaat. Zolang we de emoties ons niet laten leiden (lijden)...

Ik denk dat ik het gewoon over een soortgelijk gamma ga verdelen (van defensief tot dynamisch... en wat cash in de hand).
Maar ideeën zijn altijd welkom.
In ieder geval zal ik stilaan alles bij KBC afbouwen en bankieren en beleggen naar andere banken...
Trouwens, effe misschien zot... maar wat ik boven zei over die gekke Koreaan en Amerikaan... Als die echt eens een serieus bommeke gooien... Zuid-Korea van de kaart, idem het noorden. Een hoop puin in Japan... maar wat dan met al ons 'electronisch geld'? Wat als plots 'de stroom' weg is? Want ons meeste centen zijn vandaag toch een hoop eentjes en nulletjes (stroom aan, stroom uit). toch wat geld onder de matras??

Als al ons elektronisch geld weg is zullen er nog wel andere grotere problemen zijn als geld..
Daarnaast vind ik het moeilijk om een suggestie te doen gebaseerd op de info die je geeft, wat is je leeftijd, beleggingshorizon, beleggingsdoelstelling, risicotolerantie, huidige portefeuille, heb je een noodfonds,...
Daarnaast kan je bij kbc ook opteren voor een 'basic' rekening, die is gratis maar voor te beleggen moet je hier inderdaad niet zijn op dat vlak zijn ze veel te duur.
Daarnaast vind ik het moeilijk om een suggestie te doen gebaseerd op de info die je geeft, wat is je leeftijd, beleggingshorizon, beleggingsdoelstelling, risicotolerantie, huidige portefeuille, heb je een noodfonds,...
Daarnaast kan je bij kbc ook opteren voor een 'basic' rekening, die is gratis maar voor te beleggen moet je hier inderdaad niet zijn op dat vlak zijn ze veel te duur.
ik heb toch ergens behoefte aan een stabiele, fysieke bank met kantoren in het straatbeeld,
die pure internetbanken, meestal van buitenlandse komaf...ik weet het niet, ergens heb ik de irrationele vrees dat op een ochtend de website gewoon niet meer bestaat en dan sta je daar, ook nogal wispelturig lijkt mij (vb. plots stoppen met fondsen)
die pure internetbanken, meestal van buitenlandse komaf...ik weet het niet, ergens heb ik de irrationele vrees dat op een ochtend de website gewoon niet meer bestaat en dan sta je daar, ook nogal wispelturig lijkt mij (vb. plots stoppen met fondsen)
Als Jij je pc van de "stroom" haalt zijn dan plots al je gegevens verdwenen?
En als er iemand zijn handtekening onder een rigide devaluatiebesluit zet ben je vet met dat papier onder je matras.
Je kan er dan vliegertjes en bootjes mee vouwen.
En het is ook geen sine qua non meer dat een bank fysiek moet zijn om per definitie stabiel te zijn, integendeel.
Als die wegens fratsen de deur sluit sta je in het straatbeeld gewoon met de rest in de rij voor een gesloten deur.
lap, rest er niets anders dan een paar kilo goud kopen en ergens in de tuin in de grond...
Als nodig telkens met de dunschiller erlangs en kan ik een brood gaan kopen...

Als nodig telkens met de dunschiller erlangs en kan ik een brood gaan kopen...

Een kantoor in het straatbeeld staat voor stabiel ?soja schreef: ↑21 oktober 2017, 10:34 ik heb toch ergens behoefte aan een stabiele, fysieke bank met kantoren in het straatbeeld,
ja zeer zeker om uwe portemonnee wat lichter te maken.
Oei al die kantoren die sluiten heden ten dage.
Bij ons in de deel gemeente alvast al 4 in 2017.
Och ja toevallig Bnp - Kbc - Ing - Axa en daar staat ge dan met uw behoeften.( Belfius weg sinds Bacob)
Gelukkig is er nog het net.
Estate Guru believer.
Ergens heeft sonja imo wel gelijk:
keytrade-t21434.html#p280414
Maar het wordt inderdaad een probleem dat veel kantoren sluiten, al is er in mijn geval toch altijd wel eentje in de buurgemeente(n).