Lotus Bakeries
TIP
Re: Lotus Bakeries
P/E van 50+ voor een koekjesfabriek 

25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
20%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 01/05/2025
20%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 01/05/2025
Ongelooflijk. De waardering begon net een klein beetje te “normaliseren” en dan krijgen we een koopadvies van Berenberg. De koers/winst is nu 55. Voor de liefhebbers, de PEG is 4,9. Berenberg vindt het inderdaad niet goedkoop aan 37 keer de verwachte winst maar dat is gerechtvaardigd, zeggen ze. Tja. Lotus blijft maar stijgen omdat niemand verkoopt. Ok het is een mooi groeiverhaal maar het blijven toch gewoon koekjes… Ik vraag mij af hoe ze hun koersdoelen berekenen. 5400 euro nu bij Berenberg. De andere beurshuizen zitten tussen de 4400-4700 euro. Een aandeel zonder instapkansen…
Een maand geleden is het al eens de 5.000 gaan opzoeken om dan terug te zakken tot onder 4.700. Dat was een mogelijk instapmoment.Barryke schreef: ↑7 juli 2021, 17:45 Ongelooflijk. De waardering begon net een klein beetje te “normaliseren” en dan krijgen we een koopadvies van Berenberg. De koers/winst is nu 55. Voor de liefhebbers, de PEG is 4,9. Berenberg vindt het inderdaad niet goedkoop aan 37 keer de verwachte winst maar dat is gerechtvaardigd, zeggen ze. Tja. Lotus blijft maar stijgen omdat niemand verkoopt. Ok het is een mooi groeiverhaal maar het blijven toch gewoon koekjes… Ik vraag mij af hoe ze hun koersdoelen berekenen. 5400 euro nu bij Berenberg. De andere beurshuizen zitten tussen de 4400-4700 euro. Een aandeel zonder instapkansen…
Iedereen wilt wel Lotus aankopen, maar blijven maar wachten tot het eens crasht of goedkoop noteert. Als je de eerste pagina's van dit topic bekijkt in 2013 werd het aandeel al als te duur bevonden. Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
- Hero Member
- Contacteer:
De vraag die je jezelf moet stellen: ga je met Lotus het komende decennium de wereldindex kloppen.
Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal, tja dan kan je alles beginnen te rationaliseren.
Waardering speelt een belangrijke rol. Er zijn m.i. veel betere alternatieven met dezelfde of zelfs hogere kwaliteit.
Past performance is not indicative of future results.
Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal, tja dan kan je alles beginnen te rationaliseren.
Waardering speelt een belangrijke rol. Er zijn m.i. veel betere alternatieven met dezelfde of zelfs hogere kwaliteit.
Past performance is not indicative of future results.
Don, ik heb nog een paar posts van toen herlezen. Inderdaad leerrijk. Maar het wordt alsmaar moeilijker om ze dan toch te kopen. Ik kan het gewoon niet aan deze waardering denk ik, hoewel ik ze zeer graag zou hebben.
afblijven ze te duur nu nooit kopen op hoogste stand ooit
Ooit stonden ze 500 en toen was het al van veel te duur, uiteindelijk aan 1000 gekocht, met schrik!
Had ik er toen maar meer gekocht!
Ik zou ze nu ook niet kopen, maar dat zei ik ook aan 3000!
Dus, wie weet staan ze ooit 10.000 dan was een aankoop aan 5000 wel een goed idee.
Een ding is zeker, ik hou ze bij!
Want zelf het dividend id voor mij top!
Had ik er toen maar meer gekocht!
Ik zou ze nu ook niet kopen, maar dat zei ik ook aan 3000!
Dus, wie weet staan ze ooit 10.000 dan was een aankoop aan 5000 wel een goed idee.
Een ding is zeker, ik hou ze bij!
Want zelf het dividend id voor mij top!
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding ... 16112.html
Idd, de Italianen eten massa’s koekjes!
Hopelijk vinden ze een strategie om de italianen lotus te laten eten!
Zeer benieuwd.
Idd, de Italianen eten massa’s koekjes!
Hopelijk vinden ze een strategie om de italianen lotus te laten eten!
Zeer benieuwd.
Ze zouden hun aandeel eens moeten splitsen, nu ben je verplicht voor 5000€ in te stappen.
Daar hebben ze geen oren naar in Lembeke.
Als (bescheiden) aandeelhouder van Lotus Bakeries ben ik ook geen voorstander van stocksplit: zou enkel maar meer speculanten uitnodigen tot het traden van dit aandeel.
Aan een prijs van +- 5.000,00 EUR/aandeel denkt een potentiële koper wel 2 keer na alvorens te kopen.
Aan een prijs van +- 5.000,00 EUR/aandeel denkt een potentiële koper wel 2 keer na alvorens te kopen.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Klopt. En er wordt ook minder snel winst genomen omdat er in 1 keer 5.000 moet worden verkocht. Spijtig voor mensen die het nu tegenhoudt om nog in te stappen, maar een zegen voor wie er al in zit.r0477476 schreef: ↑4 augustus 2021, 10:09 Als (bescheiden) aandeelhouder van Lotus Bakeries ben ik ook geen voorstander van stocksplit: zou enkel maar meer speculanten uitnodigen tot het traden van dit aandeel.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Je zou ook eens de vorige 31 pagina's kunnen lezen.
Daar staan alle redenen in waarom Lotus Bakeries het niet gaan doen.
Omdat ik het toch niet kan laten

De rest en hun aandeelhouders interesseren hun niet!
Koekjes bakken en de wereld veroveren daarentegen wel!!

Daar hebben de andere aandeelhouders alle baat bij!
Lidkaart voor de Lotus club: 5000 euro

Nu nog in te stappen aan die prijs!
Haast u want de voorraad is bijna uitgeput.