Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

maradonna is dood

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
56 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Re: maradonna is dood

• Citeer

Bericht door sintorama » 26 november 2020, 09:09

Weverke schreef: ↑26 november 2020, 09:08 Hiermee kunnen we wel iets aanvangen:

Ober uit Kortrijk verbetert wereldrecord wijnglazen dragen in één hand.
Dat is nuttig, want het kan een andere ober overbodig maken.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 26 november 2020, 09:14

sintorama schreef: ↑26 november 2020, 09:09
Weverke schreef: ↑26 november 2020, 09:08 Hiermee kunnen we wel iets aanvangen:

Ober uit Kortrijk verbetert wereldrecord wijnglazen dragen in één hand.
Dat is nuttig, want het kan een andere ober overbodig maken.
Oei, neen. Bij nader inzien zijn het lege wijnglazen. Dus toch een nutteloos talent :-\

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 26 november 2020, 09:16

Weverke schreef: ↑26 november 2020, 09:14 Oei, neen. Bij nader inzien zijn het lege wijnglazen. Dus toch een nutteloos talent :-\
Ah, de leeggedronken glazen moeten toch naar de afwas?

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 26 november 2020, 09:18

sintorama schreef: ↑26 november 2020, 09:08
Weverke schreef: ↑26 november 2020, 09:04 Politicus?
Een getalenteerd politicus is een leider die mensen kan bezielen. Allesbehalve nutteloos imo.
Martin Luther King, Gandhi, Nelson Mandela, ... akkoord.
En bij ons Paul-Henri Spaak.

In de huidige generaties zijn ze met een vergrootglas te zoeken.

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 26 november 2020, 09:25

sintorama schreef: ↑26 november 2020, 08:26 Ik laat mij vertellen dat hij misschien de beste voetballer ooit is. Kun je mij nu 1 nuttelozer talent opnoemen dat dat???
Uiteraard is voetbal maar brood en spelen, maar ik ga je toch 1 argument geven dat wij Belgen niet kunnen beseffen omdat we het heel goed hebben. Voor miljoenen mensen/Argentijnen die niets hebben en in armoede leven was Diego een zeldzaam sprankeltje licht in hun duisternis, een beetje vreugde te midden een poel van miserie, een glimlach midden een tranendal, een mogelijkheid dat het dan toch mogelijk is om van niets iets en iemand te worden. Dus zijn "nutteloos" talent heeft dan toch maar mooi een momentje plezier en hoop gegeven aan een triestig bestaan van miljoenen mensen. Zo nutteloos vind ik dat dus toch niet :-X .

Jintro
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jintro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jintro » 26 november 2020, 09:44

+1

GoodDay
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door GoodDay » 26 november 2020, 10:00

Ardennois schreef: ↑26 november 2020, 09:25
sintorama schreef: ↑26 november 2020, 08:26 Ik laat mij vertellen dat hij misschien de beste voetballer ooit is. Kun je mij nu 1 nuttelozer talent opnoemen dat dat???
Uiteraard is voetbal maar brood en spelen, maar ik ga je toch 1 argument geven dat wij Belgen niet kunnen beseffen omdat we het heel goed hebben. Voor miljoenen mensen/Argentijnen die niets hebben en in armoede leven was Diego een zeldzaam sprankeltje licht in hun duisternis, een beetje vreugde te midden een poel van miserie, een glimlach midden een tranendal, een mogelijkheid dat het dan toch mogelijk is om van niets iets en iemand te worden. Dus zijn "nutteloos" talent heeft dan toch maar mooi een momentje plezier en hoop gegeven aan een triestig bestaan van miljoenen mensen. Zo nutteloos vind ik dat dus toch niet :-X .
Ik had gisteren al proberen posten, maar dat lukte niet.
Ik sluit me bij bovenstaande aan.
Een minimum aan respect is toch wel op zijn plaats.

sintorama schreef: ↑26 november 2020, 10:03 Ardennois, in dat geval zou ik het bijna crimineel noemen. Arme sukkelaars het idee geven dat voetbal hoop biedt... Dat voetbal een uitweg uit de miserie is, is een vreselijke illusie. Nadat de match gedaan is, en de overwinning gevierd, keert alles terug naar de realiteit van werkloosheid, sloppenwijken, criminaliteit etc. Zou men dan niet beter de mensen die ECHT iets proberen te betekenen om deze problematiek aan te pakken op handen dragen? Mensen die voor ingenieur studeren, politiemensen die geen smeergeld aanvaarden, politici die corruptie durven aanpakken, bedrijfsleiders die wel een sociale impact hebben, zou men niet beter voor zulke mensen een standbeeld oprichten?
Ik kan hier blijkbaar niet normaal posten, maar goed.
Ik vraag me af hoeveel mensen al eens wat langer in Zuid-Amerika verbleven zijn, toch die wat hier zoiets als bovenstaande posten? Maar goed dat in Belgie alles rozengeur en maneschijn is, dat de wegen in goud geplaveid zijn, iedereen hetzelfde loon verdiend met eerlijke mensen aan de top.
Laatst gewijzigd door GoodDay op 26 november 2020, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

jorisvanhoute
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door jorisvanhoute » 26 november 2020, 10:02

Ardennois schreef: ↑26 november 2020, 09:25
Dat is héél correct uitgelegd.

MAAR

Wat fout is aan heel dat systeem : waarom moeten die 'sterren' miljoenen verdienen? Want dat geld komt van al die arme mensen! Die geven hun laatste cent uit om hun 'ster' te zien. Dat is hier ook zo, de grote hoop voetbalsterren (en ook zangers enz) leeft van het geld van de onderste laag uit de maatschappij.

De verloning van al die grote vedetten is BUITENGEWOON DISPROPORTIONEEL

E10ne
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer E10ne
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door E10ne » 26 november 2020, 10:03

Weverke schreef: ↑26 november 2020, 09:00
haelewyn schreef: ↑26 november 2020, 08:57 Als ik zou geloven in cijfertjes geven zou ik dat een plus één geven.

Compleet mee eens....
Het is niet zomaar dat men spreekt over het plantenrijk, het dierenrijk en het mensdom. :D

Toch goed dat er nog verlichte geesten bestaan zoals jullie. Wat zouden we anders moeten?

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 26 november 2020, 10:03

Ardennois, in dat geval zou ik het bijna crimineel noemen. Arme sukkelaars het idee geven dat voetbal hoop biedt... Dat voetbal een uitweg uit de miserie is, is een vreselijke illusie. Nadat de match gedaan is, en de overwinning gevierd, keert alles terug naar de realiteit van werkloosheid, sloppenwijken, criminaliteit etc. Zou men dan niet beter de mensen die ECHT iets proberen te betekenen om deze problematiek aan te pakken op handen dragen? Mensen die voor ingenieur studeren, politiemensen die geen smeergeld aanvaarden, politici die corruptie durven aanpakken, bedrijfsleiders die wel een sociale impact hebben, zou men niet beter voor zulke mensen een standbeeld oprichten?

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama

• Citeer

Bericht door sintorama » 26 november 2020, 10:06

GoodDay schreef: ↑26 november 2020, 10:00 Een minimum aan respect is toch wel op zijn plaats.
Het respect dat IK heb is er voor de doorsnee Argentijnse werker die lange dagen in de fabriek moet werken om zijn gezin van een karig inkomen te voorzien. Niet voor een overbetaalde voetballer die zijn geld opsoepeert aan drank&drugs.

GoodDay
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door GoodDay » 26 november 2020, 10:47

sintorama schreef: ↑26 november 2020, 10:03 Ardennois, in dat geval zou ik het bijna crimineel noemen. Arme sukkelaars het idee geven dat voetbal hoop biedt... Dat voetbal een uitweg uit de miserie is, is een vreselijke illusie. Nadat de match gedaan is, en de overwinning gevierd, keert alles terug naar de realiteit van werkloosheid, sloppenwijken, criminaliteit etc. Zou men dan niet beter de mensen die ECHT iets proberen te betekenen om deze problematiek aan te pakken op handen dragen? Mensen die voor ingenieur studeren, politiemensen die geen smeergeld aanvaarden, politici die corruptie durven aanpakken, bedrijfsleiders die wel een sociale impact hebben, zou men niet beter voor zulke mensen een standbeeld oprichten?
Ik kan hier blijkbaar niet normaal posten, maar goed.
Ik vraag me af hoeveel mensen al eens wat langer in Zuid-Amerika verbleven zijn, toch die wat hier zoiets als bovenstaande posten? Maar goed dat in Belgie alles rozengeur en maneschijn is, dat de wegen in goud geplaveid zijn, iedereen hetzelfde loon verdiend met eerlijke mensen aan de top.

jorisvanhoute
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door jorisvanhoute » 26 november 2020, 10:57

Bovendien keert die rijkdom zich zeer dikwijls tégen henzelf : morrison jim, hendrix jimi, jackson michel, presley elvis, mercury freddy, christus jezus, toutanchamon...om er enkele te noemen. Allemaal vroegtijdig dood wegens hun losbandig leven, het gevolg van hun goddelijk bestaan.

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 26 november 2020, 11:02

jorisvanhoute schreef: ↑26 november 2020, 10:02 Wat fout is aan heel dat systeem : waarom moeten die 'sterren' miljoenen verdienen? Want dat geld komt van al die arme mensen! Die geven hun laatste cent uit om hun 'ster' te zien. Dat is hier ook zo, de grote hoop voetbalsterren (en ook zangers enz) leeft van het geld van de onderste laag uit de maatschappij.

De verloning van al die grote vedetten is BUITENGEWOON DISPROPORTIONEEL
De verloning is absoluut disproportioneel en zou ik ook graag lager zien, maar is gewoon het gevolg van ons marktkapitalisme: veel vraag voor weinig aanbod qua absoluut voetbaltoptalent. Het is ook verkeerd te stellen dat het merendeel van die sukkelaars hun geld aan die sterren geven ... die hebben gewoon het geld niet en van die miljoenen zijn er hooguit 60.000-80.000 die in Napels of in La Bombonera in Boca entree kunnen betalen (het merendeel rijken en middenklasse!).Het is verder ook zo dat de eigenlijke ticketinkomsten voor de topclubs niet veel meer voorstellen. De grote cashmachines zijn de merchandising, sponsoring en Championsleague-gelden. Dus de stelling dat de armen hun laatste geld aan hun club geven klopt gewoon niet, net zo min als dat deze entreegelden van de sterren betalen.

Maar beeld je nu even volgende situatie in: je bent arm en je hebt met veel moeite 1000 € bijeengeschraapt (fictief bedrag). Wij, Belgen spaargidsers, denken dan meteen: sparen tegen dat er slechtere tijden komen. Maar als je in een land leeft waar die 1000 € volgend jaar door inflatie nog 500 € waard zijn ... en je dus gewoon geen uitkomst ziet om je situatie met die 1000 € substantieel te kunnen verbeteren ...dan heb ik toch wel enige empathie voor de beslissing dat je 2 x per maand besluit om een ticketje voor je favoriete voetbalploeg met een braadworst en een cola te kopen. Dan heb je tenminste heel even iets plezierig gedaan om de grauwe realiteit van je leven te ontlopen. Dat kan ook zijn 1x per maand eens naar de bioscoop gaan, je lief/vrouw op een pizza trakteren ... Met een volle maag is het o zo makkelijk oordelen voor ons ...
Laatst gewijzigd door Ardennois op 26 november 2020, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 26 november 2020, 11:14

sintorama schreef: ↑26 november 2020, 10:06
GoodDay schreef: ↑26 november 2020, 10:00 Een minimum aan respect is toch wel op zijn plaats.
Het respect dat IK heb is er voor de doorsnee Argentijnse werker die lange dagen in de fabriek moet werken om zijn gezin van een karig inkomen te voorzien. Niet voor een overbetaalde voetballer die zijn geld opsoepeert aan drank&drugs.
Alle respect voor je eerste voorbeeld.
Wat het tweede betreft keur ik de drank&drugs uiteraard niet goed. Maar ik heb wel enige empathie dat de tol van de roem zwaar om dragen kan zijn. Wellicht zou jij ook wel een drankje nodig hebben om te kalmeren/niet te bezwijken aan iedereen die rond jou hangt om centen te krijgen, de nooit aflatende paparazzi, de prestatiedruk, de vrouwen ... Of misschien ben jij daar wel tegen bestand omdat je van je ouders een opvoeding gekregen hebt, naar een deftige school hebt kunnen gaan en dan ook geleerd hebt om daar beter mee om te gaan. Als je geboorte kribbe echter te midden een chaos van misdaad, prostitutie, drank&drugs, armoede, vuiligheid, corruptie staat ...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

56 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy