maradonna is dood
Re: maradonna is dood
Oei, neen. Bij nader inzien zijn het lege wijnglazen. Dus toch een nutteloos talent

Martin Luther King, Gandhi, Nelson Mandela, ... akkoord.
En bij ons Paul-Henri Spaak.
In de huidige generaties zijn ze met een vergrootglas te zoeken.
Uiteraard is voetbal maar brood en spelen, maar ik ga je toch 1 argument geven dat wij Belgen niet kunnen beseffen omdat we het heel goed hebben. Voor miljoenen mensen/Argentijnen die niets hebben en in armoede leven was Diego een zeldzaam sprankeltje licht in hun duisternis, een beetje vreugde te midden een poel van miserie, een glimlach midden een tranendal, een mogelijkheid dat het dan toch mogelijk is om van niets iets en iemand te worden. Dus zijn "nutteloos" talent heeft dan toch maar mooi een momentje plezier en hoop gegeven aan een triestig bestaan van miljoenen mensen. Zo nutteloos vind ik dat dus toch niet

Ik had gisteren al proberen posten, maar dat lukte niet.Ardennois schreef: ↑26 november 2020, 09:25Uiteraard is voetbal maar brood en spelen, maar ik ga je toch 1 argument geven dat wij Belgen niet kunnen beseffen omdat we het heel goed hebben. Voor miljoenen mensen/Argentijnen die niets hebben en in armoede leven was Diego een zeldzaam sprankeltje licht in hun duisternis, een beetje vreugde te midden een poel van miserie, een glimlach midden een tranendal, een mogelijkheid dat het dan toch mogelijk is om van niets iets en iemand te worden. Dus zijn "nutteloos" talent heeft dan toch maar mooi een momentje plezier en hoop gegeven aan een triestig bestaan van miljoenen mensen. Zo nutteloos vind ik dat dus toch niet.
Ik sluit me bij bovenstaande aan.
Een minimum aan respect is toch wel op zijn plaats.
Ik kan hier blijkbaar niet normaal posten, maar goed.sintorama schreef: ↑26 november 2020, 10:03 Ardennois, in dat geval zou ik het bijna crimineel noemen. Arme sukkelaars het idee geven dat voetbal hoop biedt... Dat voetbal een uitweg uit de miserie is, is een vreselijke illusie. Nadat de match gedaan is, en de overwinning gevierd, keert alles terug naar de realiteit van werkloosheid, sloppenwijken, criminaliteit etc. Zou men dan niet beter de mensen die ECHT iets proberen te betekenen om deze problematiek aan te pakken op handen dragen? Mensen die voor ingenieur studeren, politiemensen die geen smeergeld aanvaarden, politici die corruptie durven aanpakken, bedrijfsleiders die wel een sociale impact hebben, zou men niet beter voor zulke mensen een standbeeld oprichten?
Ik vraag me af hoeveel mensen al eens wat langer in Zuid-Amerika verbleven zijn, toch die wat hier zoiets als bovenstaande posten? Maar goed dat in Belgie alles rozengeur en maneschijn is, dat de wegen in goud geplaveid zijn, iedereen hetzelfde loon verdiend met eerlijke mensen aan de top.
Laatst gewijzigd door GoodDay op 26 november 2020, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
Dat is héél correct uitgelegd.Ardennois schreef: ↑26 november 2020, 09:25Uiteraard is voetbal maar brood en spelen, maar ik ga je toch 1 argument geven dat wij Belgen niet kunnen beseffen omdat we het heel goed hebben. Voor miljoenen mensen/Argentijnen die niets hebben en in armoede leven was Diego een zeldzaam sprankeltje licht in hun duisternis, een beetje vreugde te midden een poel van miserie, een glimlach midden een tranendal, een mogelijkheid dat het dan toch mogelijk is om van niets iets en iemand te worden. Dus zijn "nutteloos" talent heeft dan toch maar mooi een momentje plezier en hoop gegeven aan een triestig bestaan van miljoenen mensen. Zo nutteloos vind ik dat dus toch niet.
MAAR
Wat fout is aan heel dat systeem : waarom moeten die 'sterren' miljoenen verdienen? Want dat geld komt van al die arme mensen! Die geven hun laatste cent uit om hun 'ster' te zien. Dat is hier ook zo, de grote hoop voetbalsterren (en ook zangers enz) leeft van het geld van de onderste laag uit de maatschappij.
De verloning van al die grote vedetten is BUITENGEWOON DISPROPORTIONEEL
Toch goed dat er nog verlichte geesten bestaan zoals jullie. Wat zouden we anders moeten?
Ardennois, in dat geval zou ik het bijna crimineel noemen. Arme sukkelaars het idee geven dat voetbal hoop biedt... Dat voetbal een uitweg uit de miserie is, is een vreselijke illusie. Nadat de match gedaan is, en de overwinning gevierd, keert alles terug naar de realiteit van werkloosheid, sloppenwijken, criminaliteit etc. Zou men dan niet beter de mensen die ECHT iets proberen te betekenen om deze problematiek aan te pakken op handen dragen? Mensen die voor ingenieur studeren, politiemensen die geen smeergeld aanvaarden, politici die corruptie durven aanpakken, bedrijfsleiders die wel een sociale impact hebben, zou men niet beter voor zulke mensen een standbeeld oprichten?
Het respect dat IK heb is er voor de doorsnee Argentijnse werker die lange dagen in de fabriek moet werken om zijn gezin van een karig inkomen te voorzien. Niet voor een overbetaalde voetballer die zijn geld opsoepeert aan drank&drugs.
Ik kan hier blijkbaar niet normaal posten, maar goed.sintorama schreef: ↑26 november 2020, 10:03 Ardennois, in dat geval zou ik het bijna crimineel noemen. Arme sukkelaars het idee geven dat voetbal hoop biedt... Dat voetbal een uitweg uit de miserie is, is een vreselijke illusie. Nadat de match gedaan is, en de overwinning gevierd, keert alles terug naar de realiteit van werkloosheid, sloppenwijken, criminaliteit etc. Zou men dan niet beter de mensen die ECHT iets proberen te betekenen om deze problematiek aan te pakken op handen dragen? Mensen die voor ingenieur studeren, politiemensen die geen smeergeld aanvaarden, politici die corruptie durven aanpakken, bedrijfsleiders die wel een sociale impact hebben, zou men niet beter voor zulke mensen een standbeeld oprichten?
Ik vraag me af hoeveel mensen al eens wat langer in Zuid-Amerika verbleven zijn, toch die wat hier zoiets als bovenstaande posten? Maar goed dat in Belgie alles rozengeur en maneschijn is, dat de wegen in goud geplaveid zijn, iedereen hetzelfde loon verdiend met eerlijke mensen aan de top.
-
- Newbie
Bovendien keert die rijkdom zich zeer dikwijls tégen henzelf : morrison jim, hendrix jimi, jackson michel, presley elvis, mercury freddy, christus jezus, toutanchamon...om er enkele te noemen. Allemaal vroegtijdig dood wegens hun losbandig leven, het gevolg van hun goddelijk bestaan.
De verloning is absoluut disproportioneel en zou ik ook graag lager zien, maar is gewoon het gevolg van ons marktkapitalisme: veel vraag voor weinig aanbod qua absoluut voetbaltoptalent. Het is ook verkeerd te stellen dat het merendeel van die sukkelaars hun geld aan die sterren geven ... die hebben gewoon het geld niet en van die miljoenen zijn er hooguit 60.000-80.000 die in Napels of in La Bombonera in Boca entree kunnen betalen (het merendeel rijken en middenklasse!).Het is verder ook zo dat de eigenlijke ticketinkomsten voor de topclubs niet veel meer voorstellen. De grote cashmachines zijn de merchandising, sponsoring en Championsleague-gelden. Dus de stelling dat de armen hun laatste geld aan hun club geven klopt gewoon niet, net zo min als dat deze entreegelden van de sterren betalen.jorisvanhoute schreef: ↑26 november 2020, 10:02 Wat fout is aan heel dat systeem : waarom moeten die 'sterren' miljoenen verdienen? Want dat geld komt van al die arme mensen! Die geven hun laatste cent uit om hun 'ster' te zien. Dat is hier ook zo, de grote hoop voetbalsterren (en ook zangers enz) leeft van het geld van de onderste laag uit de maatschappij.
De verloning van al die grote vedetten is BUITENGEWOON DISPROPORTIONEEL
Maar beeld je nu even volgende situatie in: je bent arm en je hebt met veel moeite 1000 € bijeengeschraapt (fictief bedrag). Wij, Belgen spaargidsers, denken dan meteen: sparen tegen dat er slechtere tijden komen. Maar als je in een land leeft waar die 1000 € volgend jaar door inflatie nog 500 € waard zijn ... en je dus gewoon geen uitkomst ziet om je situatie met die 1000 € substantieel te kunnen verbeteren ...dan heb ik toch wel enige empathie voor de beslissing dat je 2 x per maand besluit om een ticketje voor je favoriete voetbalploeg met een braadworst en een cola te kopen. Dan heb je tenminste heel even iets plezierig gedaan om de grauwe realiteit van je leven te ontlopen. Dat kan ook zijn 1x per maand eens naar de bioscoop gaan, je lief/vrouw op een pizza trakteren ... Met een volle maag is het o zo makkelijk oordelen voor ons ...
Laatst gewijzigd door Ardennois op 26 november 2020, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle respect voor je eerste voorbeeld.
Wat het tweede betreft keur ik de drank&drugs uiteraard niet goed. Maar ik heb wel enige empathie dat de tol van de roem zwaar om dragen kan zijn. Wellicht zou jij ook wel een drankje nodig hebben om te kalmeren/niet te bezwijken aan iedereen die rond jou hangt om centen te krijgen, de nooit aflatende paparazzi, de prestatiedruk, de vrouwen ... Of misschien ben jij daar wel tegen bestand omdat je van je ouders een opvoeding gekregen hebt, naar een deftige school hebt kunnen gaan en dan ook geleerd hebt om daar beter mee om te gaan. Als je geboorte kribbe echter te midden een chaos van misdaad, prostitutie, drank&drugs, armoede, vuiligheid, corruptie staat ...