Maximaal aantal bankrekeningen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Maximaal aantal bankrekeningen
Dit is redelijk een stomme vraag. Hoeveel bankrekeningen mag je hebben in Belgie? Ik ben reeds klant bij 7 verschillende banken. Kunnen er gevolgen zijn bij de Belgische centrale bank? 

Re: Maximaal aantal bankrekeningen
Je mag een in principe een onbeperkt aantal betaalrekeningen openen, maar of dat nodig of verstandig is
Je erfgenamen zullen op elke rekening kosten moeten betalen, en dat kan oplopen...

Je erfgenamen zullen op elke rekening kosten moeten betalen, en dat kan oplopen...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb er 9 en ben klant bij acht banken.
Niemand komt zeggen dat het niet meer mag zijn.
Bij mijn hoofdbank heb ik twee zichtrekeningen.
Allemaal toegelaten.
Kosten betaal je op ieder nalatenschapsdossier. Ook als je klant bent maar geen zichtrekening hebt.
Om de kosten daarvoor te vermijden zou je bij minder banken klant moeten zijn. Niet noodzakelijk je aantal zichtrekeningen verminderen.

Niemand komt zeggen dat het niet meer mag zijn.
Bij mijn hoofdbank heb ik twee zichtrekeningen.
Allemaal toegelaten.
Kosten betaal je op ieder nalatenschapsdossier. Ook als je klant bent maar geen zichtrekening hebt.
Om de kosten daarvoor te vermijden zou je bij minder banken klant moeten zijn. Niet noodzakelijk je aantal zichtrekeningen verminderen.
ik zie maar één reden om zoveel bankrekeningen te hebben .. de waarborg van 100.000 euro per rekening.
Dus snel even de rekensom gemaakt. Bijna miljonair, Roger ;-)
haelewyn zit dan aan 900.000 eur. En waarschijnlijk heeft hem wel nog 100K onder de matras.
Misschien kan hij hierover verder vertellen in de thread "Spaargids, the movie"

Hoe heeft hij die 900.000 euro weten te verzamelen ? En die 100 onder de matras : welke matras, wie ligt er op ... spannend ...
Slechts 8 banken maar wel 9 rekeningen.
Neen , de conclusie is verkeerd
Ik heb het hier ooit al verteld...
Voor iedere online spaarrekening heb ik een zichtrekening om te kunnen transfereren.
Geen enkele zichtrekening gaat boven de nul euro kosten per jaar.
Ik heb geen Argenta, geen Keytrade.
Belfius hoofdbank.
Hello bank voor de viking punten en de boodschappen
ING voor het snelle nationale en internationale betalingsverkeer
KBC huisbank van mijn ouders en zelf heb ik daar meest spaargeld tov bij de anderen
Bpost bank : om een project onroerend goed renovatie apart te houden, huishuur ontvangen
Axa enkel voor gebruik met de spaarrekening en als reserverekening
Beobank idem, verouderd product daar, de zichtrekening
Europabank : spielerei en wat spaargeld, gratis instant overschrijvingen
Ik geloof niet dat ik overal tot 100.000 veilig ben. Zo ver ga ik nergens.
Neen , de conclusie is verkeerd

Ik heb het hier ooit al verteld...
Voor iedere online spaarrekening heb ik een zichtrekening om te kunnen transfereren.
Geen enkele zichtrekening gaat boven de nul euro kosten per jaar.
Ik heb geen Argenta, geen Keytrade.
Belfius hoofdbank.
KBC huisbank van mijn ouders en zelf heb ik daar meest spaargeld tov bij de anderen
Bpost bank : om een project onroerend goed renovatie apart te houden, huishuur ontvangen
Ik geloof niet dat ik overal tot 100.000 veilig ben. Zo ver ga ik nergens.
Idd bpost bank en Hello bank zijn beide BNPPFortis.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wel grappig ... ik ben klant bij 6 banken, maar slechts 1 daarvan komt (hint: voorlopig nog) in jouw lijstje voorhaelewyn schreef: ↑20 april 2021, 17:16 Belfius hoofdbank.

Edit: moet er nog meer keuze zijn ?

ING België kondigde dinsdag ook belangrijke tariefwijzigingen voor zijn populairste rekeningformules aan. Het miljoen klanten dat vandaag over een gratis Lion Account beschikt, betaalt daar vanaf juli 1,90 euro per maand voor. De rekening is enkel nog gratis voor jongeren tussen 18 en 25 jaar. Ook voor een andere populaire formule, de groene rekening, wordt het maandtarief gevoelig verhoogd.
Klopt dat? Staat op tijd.be
Klopt dat? Staat op tijd.be
Ja hoor.... Ik ga wat moeten verminderen in aantal zichtrekeningen en banken. En het gaat niet lang duren zelfs 
Nieuwsblad : """"Daarnaast heeft ING een aantal prijsstijgingen aangekondigd op enkele populaire zichtrekeningen. Zo wordt de gratis ING Lion rekening vanaf 1 juli betalend, behalve voor jongeren tussen 18 en 25. ING stelt dat die prijsverhoging zal worden gebruikt voor investeringen in extra diensten in de pakketten, zoals cashbackacties, een beheerder voor abonnementen en gratis instantoverschrijvingen.
Daarnaast wordt ook de Lion Account duurder. Die zal vanaf 1 juli 1,90 euro per maand kosten. Dat is 22,8 euro per jaar. Tot nu toe was die formule gratis. Voor de Groene ING-rekening, waar meer diensten zijn inbegrepen, zal de bank vanaf 1 juli maandelijks 4,50 euro factureren. Dat is 54 euro per jaar, in plaats van de huidige 44 euro."""""
Bij het Nieuwsblad snappen ze waarschijnlijk niet dat de lion rekening en de lion account hetzelfde product zijn (voor zover ik weet).

Nieuwsblad : """"Daarnaast heeft ING een aantal prijsstijgingen aangekondigd op enkele populaire zichtrekeningen. Zo wordt de gratis ING Lion rekening vanaf 1 juli betalend, behalve voor jongeren tussen 18 en 25. ING stelt dat die prijsverhoging zal worden gebruikt voor investeringen in extra diensten in de pakketten, zoals cashbackacties, een beheerder voor abonnementen en gratis instantoverschrijvingen.
Daarnaast wordt ook de Lion Account duurder. Die zal vanaf 1 juli 1,90 euro per maand kosten. Dat is 22,8 euro per jaar. Tot nu toe was die formule gratis. Voor de Groene ING-rekening, waar meer diensten zijn inbegrepen, zal de bank vanaf 1 juli maandelijks 4,50 euro factureren. Dat is 54 euro per jaar, in plaats van de huidige 44 euro."""""
Bij het Nieuwsblad snappen ze waarschijnlijk niet dat de lion rekening en de lion account hetzelfde product zijn (voor zover ik weet).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Enig idee of je van de Europabank kredietkaart naar de Europabank zichtrekening kunt overschrijven, zoals bij Beobank. Voordeel zou zijn dat je dan instant kunt doorstorten. Beobank laat ook toe om van kredietkaart naar zichtrekening over te schrijven maar kan dan weer geen instant overschrijvingen doen.
Bij europabank heb ik geen kredietkaart. Geen idee.
Bij Beobank heb ik wel een kredietkaart en daar lukt dat inderdaad.
Instant overschrijvingen zijn mogelijk bij Beobank tegen betaling.
Je kan er dus zeker ontvangen..
Ze zijn er meest recent bij gekomen zoals Axa en bpost bank.
Bij Beobank heb ik wel een kredietkaart en daar lukt dat inderdaad.
Instant overschrijvingen zijn mogelijk bij Beobank tegen betaling.
Je kan er dus zeker ontvangen..
Ze zijn er meest recent bij gekomen zoals Axa en bpost bank.