Mazout 2021 verboden, wat doen we?
Mazout 2021 verboden, wat doen we?
Hallo
Nieuwe mazoutketel vanaf 2021 verboden te plaatsen.
Wij hebben nu een ketel van 27j oud, rendement +90%, eigenlijk perfect in orde.
Heeft het zin deze dit jaar nog te vervangen door een nieuwe exemplaar? Of gewoon de kat uit de boom kijken?
Ik heb het niet zo op gas. Bij mazout kan je nog een 'goedkoop' moment afwachten, bij gas betaal je gewoon wat ze je aanrekenen.
Wat denken jullie?
Nieuwe mazoutketel vanaf 2021 verboden te plaatsen.
Wij hebben nu een ketel van 27j oud, rendement +90%, eigenlijk perfect in orde.
Heeft het zin deze dit jaar nog te vervangen door een nieuwe exemplaar? Of gewoon de kat uit de boom kijken?
Ik heb het niet zo op gas. Bij mazout kan je nog een 'goedkoop' moment afwachten, bij gas betaal je gewoon wat ze je aanrekenen.
Wat denken jullie?
Re: Mazout 2021 verboden, wat doen we?
Wij hebben onze ketel 2 jaar geleden nog vervangen, maar nu nog vervangen door nieuw exemplaar zou ik niet meer doen. Waar ga je binnen 5-10 jaar nog een reparateur/onderhoudsmechanieker vinden?
verloren met arco, teruggewonnen met barco.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Die maatregel is alweer teruggedraaid
Was maar om te lachen (BIS)

Was maar om te lachen (BIS)
Mijn Buderus is van 1986 en werkt nog goed. Het was 5 jaar geleden dat hij onderhoud heeft gehad en volgens chauffagist was het nog niet nodig. Volgens de regel moet het jaarlijks, ja ja 180€€.
Ik overweeg om op termijn door een Waal een tweedehandse te laten plaatsen....
Ik overweeg om op termijn door een Waal een tweedehandse te laten plaatsen....
Je moet je stilaan aappassen aan de nieuwe reglementen, mazoet word verboden vanaf 2030, waarom zou je dan nog investerren in een mazoetketel? Pak liever gas, dat is milieuvriendelijk, immers de uitstoot is 100% water.
Zolang mogelijk met je bestaande ketel verder doen. Je zou tegen dat het verbod er komt, er nog één kunnen aankopen. Na het verbod mag je er géén niet meer kopen, en zullen ze ook niet meer te verkrijgen zijn, maar niemand zegt nu dat als je er een hebt, je hem niet meer mag plaatsen als je er een installateur voor hebt.
"""" De nieuwe Vlaamse Regering voert vanaf 2021 een verbod in op stookolieketels voor nieuwbouw en voor wie ingrijpend energetisch renoveert. Heb je al een stookolieketel en wil je die vervangen door een nieuw exemplaar? Dan mag dit vanaf 2021 niet meer als er een gasaansluiting bij jou in de straat ligt. Een algemeen verbod op stookolieketels komt er volgens bouwsite Livios voorlopig niet. """"
"""" De nieuwe Vlaamse Regering voert vanaf 2021 een verbod in op stookolieketels voor nieuwbouw en voor wie ingrijpend energetisch renoveert. Heb je al een stookolieketel en wil je die vervangen door een nieuw exemplaar? Dan mag dit vanaf 2021 niet meer als er een gasaansluiting bij jou in de straat ligt. Een algemeen verbod op stookolieketels komt er volgens bouwsite Livios voorlopig niet. """"
Ik begrijp de voorliefde van de TS voor mazout ook niet.. stinkt, je moet zelf de leveringen regelen, sterk vervuilend, en vermindert verkoopsprijs van je huis ....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je bent minder afhankelijk van derden. Voor gas ben je afhankelijk van de aanvoer op het netwerk.
In oorlogstijd zal je met gas d'er aan zijn voor de moeite.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Thailand heeft hier niets mee te maken
Ook geen voorliefde. Bij mazout kan je de ton vol doen als het goedkoopste is, bij gas betaal je de prijs die ze je voorschotelen ..
Ook geen voorliefde. Bij mazout kan je de ton vol doen als het goedkoopste is, bij gas betaal je de prijs die ze je voorschotelen ..
-
- Newbie
- Contacteer:
aan allen,
voordeel van mazout - gas.
ik werk bij een chauffagist, wij onderhouden met plezier mazoutketels
ook gasketels onderhouden we.
het probleem is veel erger dan jullie inschatten. Fossiele brandstoffen worden verboden !! Dus gas zal ook verdwijnen.
Nieuw voorstel van onze prachtige regering is schitterend, mensen verbieden om over te gaan naar gas. Binnen 10 jaar geen gas meer.
Nu goed, iedereen heeft toch geld genoeg om zijn woning te verkopen, en om nieuwbouw te plaatsen met zonnepanelen en warmtepomp?
Dit land, gestuurd door de grap Europa, is de middenklasse aan het wegwerken.
Ik vraag me af hoe iedereen dat zal doen in de toekomst?
het probleem is veel erger dan jullie inschatten. Fossiele brandstoffen worden verboden !! Dus gas zal ook verdwijnen.
Nieuw voorstel van onze prachtige regering is schitterend, mensen verbieden om over te gaan naar gas. Binnen 10 jaar geen gas meer.
Nu goed, iedereen heeft toch geld genoeg om zijn woning te verkopen, en om nieuwbouw te plaatsen met zonnepanelen en warmtepomp?
Groot gelijk!stevencarlier schreef: ↑10 juni 2021, 12:31 het probleem is veel erger dan jullie inschatten. Fossiele brandstoffen worden verboden !! Dus gas zal ook verdwijnen.
Ik heb een veel beter idee. We blijven gewoon allemaal lekker gas, stookolie en steenkool in de fik steken.
Ergens binnen een jaar of 30 is al die gas, stookolie en steenkool dan op, en dan verwarmen we ons aan de verhitte discussie die ontstaat over wie zijn schuld dat nu eigenlijk is.

ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Verbannen Gebruiker
Voor zover we je serieus mogen nemen uiteraard een volkomen logisch uitgangspunt vanwege een onderhoudstechnicus van mazout- en gasketels. Herscholing dingt zich op.stevencarlier schreef: ↑10 juni 2021, 12:31 aan allen,
Heb je een bron waaruit blijkt dat het verboden is om van stookolie over te schakelen naar gas of is dat een persoonlijke inschatting?
Gelieve je wel niet te herscholen naar de immobiliënsector want ik zie voor de meeste mensen weinig redenen om je woning te verkopen als je een warmtepomp wenst te plaatsen, laat staan zonnepanelen.
Over welke toekomst heb je het? De mijne, in deze context, loopt al jaren.
En al die jaren ben ik energetisch al veel goedkoper af dan met stookolie en gas.
Onderhoud is trouwens ook niet nodig gebleken.

Ik heb 10 jaar geleden doelbewust gekozen om naar mazout over te schakelen. 40% van de ketel werd door de Federale overheid gesponsord. 30% door de Vlaamse.
Dusja ik ga nu niet klagen, maar ik ben wel content. Vorig jaar spotgoedkoop kunnen indoen, kan nu weer 5 jaar verder.
Ik heb het niet op gas, zoals velen het niet op mazout hebben, ieder zijn ding zeker? Ben geen narcist, respect voor ieders mening.
Ok je mag je ketel binnenkort mogelijk misschien niet meer vervangen. Weet je wat ze dan doen, alles vervangen behalve de brander, die doen ze een jaar later. Voila probleem opgelost. Net zoals je nu een condensatieketel MOET plaatsen, vinden vele daar iets op, door alles te vervangen buiten dus de brander. Regeltjes in België zijn er om niet nageleefd te worden, dat weet toch wel iedereen.
Dusja ik ga nu niet klagen, maar ik ben wel content. Vorig jaar spotgoedkoop kunnen indoen, kan nu weer 5 jaar verder.
Ik heb het niet op gas, zoals velen het niet op mazout hebben, ieder zijn ding zeker? Ben geen narcist, respect voor ieders mening.
Ok je mag je ketel binnenkort mogelijk misschien niet meer vervangen. Weet je wat ze dan doen, alles vervangen behalve de brander, die doen ze een jaar later. Voila probleem opgelost. Net zoals je nu een condensatieketel MOET plaatsen, vinden vele daar iets op, door alles te vervangen buiten dus de brander. Regeltjes in België zijn er om niet nageleefd te worden, dat weet toch wel iedereen.