Medirect en geblokkeerde fondsen
TIP
Medirect en geblokkeerde fondsen
Bij MeDirect.
Sinds een 2-tal weken kan ik een fonds Flossbach Von Storch I-II Sicab - Multiple Opportunities Ii Feeder R niet meer verkopen. Het betrokken bedrag staat bijgevolg geblokkeerd (niet beschikbaar om andere investeringen te doen). Het systeem antwoordt dat het “effect niet verhandelbaar” is. Ook kan ik geen deelbewijzen ervan aankopen. Medirect heeft, op een bericht geantwoord dat ze dit gingen doorsturen naar “een afdeling”.
Zijn er nog forumleden waar fondsen geblokkeerd staan (niet meer verkopen of bij aankopen) bij MeDirect?
Sinds een 2-tal weken kan ik een fonds Flossbach Von Storch I-II Sicab - Multiple Opportunities Ii Feeder R niet meer verkopen. Het betrokken bedrag staat bijgevolg geblokkeerd (niet beschikbaar om andere investeringen te doen). Het systeem antwoordt dat het “effect niet verhandelbaar” is. Ook kan ik geen deelbewijzen ervan aankopen. Medirect heeft, op een bericht geantwoord dat ze dit gingen doorsturen naar “een afdeling”.
Zijn er nog forumleden waar fondsen geblokkeerd staan (niet meer verkopen of bij aankopen) bij MeDirect?
Re: Medirect en geblokkeerde fondsen
Ik heb al even niet meer ingelogd bij MeDirect, dus zou het moeten nakijken. Zelf heb ik de Feeder-versie, omdat je daar geen aangifte van moet doen aan de belastingen. Gewoon makkelijker.
Maar sinds een 2-tal weken kan ik idd de koers ervan (en andere gegevens) niet meer vinden op Morningstar. Op Iex.nl kan je het fonds nog wel terugvinden.
Maar sinds een 2-tal weken kan ik idd de koers ervan (en andere gegevens) niet meer vinden op Morningstar. Op Iex.nl kan je het fonds nog wel terugvinden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Uit een bericht van Medirect vandaag:
"Goldman Sachs BENE Opportun. Equity (B) - P Cap BE0124921827 - Deze kunnen we transfereren maar die is momenteel niet verhandelbaar"
Wat wil dat dan praktisch gezien zeggen?
"Goldman Sachs BENE Opportun. Equity (B) - P Cap BE0124921827 - Deze kunnen we transfereren maar die is momenteel niet verhandelbaar"
Wat wil dat dan praktisch gezien zeggen?
Dat je die bij medirect niet meer kan verkopen en aankopen. Maar als je een broker vindt waar dat nog wel kan ze die naar daar met kosten kunnen overzetten.
Hopelijk betaalt die broker de transfer kosten terug, maar als je ze al kan verkopen ben je reeds beter af.
Volgens het PRIIPS worden de effecten van het fonds bij Belfius bewaard. Dus bij Belfius/rebel zou je die nog kunnen verhandelen. Zie https://www.gsam.com/responsible-invest ... 0124921827
Mogelijk valt medirect over dat er geen P CAP meer is van NN maar wel Cap EUR bij Goldman.
Hopelijk betaalt die broker de transfer kosten terug, maar als je ze al kan verkopen ben je reeds beter af.
Volgens het PRIIPS worden de effecten van het fonds bij Belfius bewaard. Dus bij Belfius/rebel zou je die nog kunnen verhandelen. Zie https://www.gsam.com/responsible-invest ... 0124921827
Mogelijk valt medirect over dat er geen P CAP meer is van NN maar wel Cap EUR bij Goldman.
Ik zal Medirect eens vragen wat ze bedoelen met "MOMENTEEL"niet verhandelbaar.
Typisch antwoord van MEdirect:
"We weten niet wanneer ISIN BE0124921827 weer verhandelbaar wordt, we kunnen hier dan ook geen duidelijk antwoord op geven.
Wij gaan ervan uit u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren."
"We weten niet wanneer ISIN BE0124921827 weer verhandelbaar wordt, we kunnen hier dan ook geen duidelijk antwoord op geven.
Wij gaan ervan uit u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren."
Het betrokken fonds is heden terug beschikbaar (kan gekocht en verkocht worden). Ook is dit fonds te zien op Morningstar. Eigenaardig dat de werking van Medirect zo nauw afhangt van Morningstar.Leontje schreef: ↑7 mei 2023, 12:02 Bij MeDirect.
Qua data hangt MeDirect volledig aan M*. Vandaar dat ze geen TIS-waarden bij afkoop gebruiken en het erg nadelige fallback-systeem toepassen. M* kan die niet aanleveren.
J e zal dat wel zien als je oa dat Flossbach-fonds verkoopt. Je gaat veel teveel RV betalen.
J e zal dat wel zien als je oa dat Flossbach-fonds verkoopt. Je gaat veel teveel RV betalen.
Heb ik helaas ook ondervonden bij een recente verkoop van CP en dat ligt nog altijd zwaar op mijn maag! MeDirect profileert zich wel als DE fondsenbank. Laat mij niet lachen!
Als je reclameert dan maken ze je wijs dat dat wettelijk zo bepaald is en dat is NIET waar.
Als er een TIS-waarde is, dan moeten ze die gebruiken. Het is niet omdat ze extra moeten betalen om die aangeleverd te krijgen dat ze het alternatief mogen gebruiken.
Alzo klacht indienen en eisen dat ze de TIS-waarde gebruiken.
Als er een TIS-waarde is, dan moeten ze die gebruiken. Het is niet omdat ze extra moeten betalen om die aangeleverd te krijgen dat ze het alternatief mogen gebruiken.
Dat ga ik dan ook doen. MeDirect moet de wet volgen!AlFonds schreef: ↑29 mei 2023, 09:08 Als je reclameert dan maken ze je wijs dat dat wettelijk zo bepaald is en dat is NIET waar.
Bij mij is fonds "MercLin Global Equity Class C - LU0379615668" geblokkeerd.
Ik krijg de boodschap "Gegevens niet beschikbaar".
Op Morningstar is dit fonds nog wel bekend.
Zal aan ME vragen wat de bedoeling is.
Ik krijg de boodschap "Gegevens niet beschikbaar".
Op Morningstar is dit fonds nog wel bekend.
Zal aan ME vragen wat de bedoeling is.
Tis allemaal nogal wat bij MeDirect.
Hier de uitleg en wat je eraan kan doen:
http://mijnportefeuille.be/2023/05/16/m ... p-fondsen/
http://mijnportefeuille.be/2023/05/16/m ... p-fondsen/