Medirect modelportefeuille Inkomen
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Medirect modelportefeuille Inkomen
Medirect heeft een modelportefeuille "Inkomen", op zich vind ik het interessant dat ik net zoals het Keyplan maandelijks automatisch kan beleggen, en zo regelmatig ook dividenden kan ontvangen.
Nu twijfel ik of dit echt wel zo "kwalitatief" is, of dat ik niet beter toch zelf maandelijks distributiefondsen uitzoek om in te beleggen?
Ik had gehoopt op een doorlichting van mijnkapitaal vb
Horizon: zo'n 20 jaar, en ik heb geen schrik van een "crash"jaar.
Nu twijfel ik of dit echt wel zo "kwalitatief" is, of dat ik niet beter toch zelf maandelijks distributiefondsen uitzoek om in te beleggen?
Ik had gehoopt op een doorlichting van mijnkapitaal vb

Horizon: zo'n 20 jaar, en ik heb geen schrik van een "crash"jaar.
Re: Medirect modelportefeuille Inkomen
als je maandelijks gaat beleggen met nieuw gespaard geld, is het rationeel gezien dwaas om uitkeringsfondsen te kopen,
je gaat roerende voorheffing betalen op die dividenden en dat dan eigenlijk toch weer in de fondsen steken.
Dan beter kapitalisatie fondsen kopen als je maandelijks wilt beleggen.
medirect is en blijft een bank uit Malta. alle vertrouwen in de onze vrienden daar, ze zullen hun banken best goed controleren en alles zal wel zijn zoals ze het voorstellen. Indien in het onwaarschijnlijke geval dat het toch misgaat, zit je met fondsen bij een bank uit Malta onder geen enkel waarborgfonds, zal niet gebeuren , maar toch.
over fondsen ken ik onvoldoende om iets zinnig te kunnen zeggen over de voorgestelde fondsen.
statistisch (maar dat is dus geen zekerheid ) zal je met zuivere aandelen fondsen over zo'n periode een beter resultaat halen dan gemengde fondsen en is het voortdurend veranderen van fondsen meestal vooral goed voor de banken, tenzij je er een hobby van maakt en het allemaal gaat volgen zijn wereldwijd gespreide fondsen die je 20 jaar bijhoudt de verstandigste keuze.
maar dat is niet erg sexy, en als iedereen dat deed was dit een saai forum.
je gaat roerende voorheffing betalen op die dividenden en dat dan eigenlijk toch weer in de fondsen steken.
Dan beter kapitalisatie fondsen kopen als je maandelijks wilt beleggen.
medirect is en blijft een bank uit Malta. alle vertrouwen in de onze vrienden daar, ze zullen hun banken best goed controleren en alles zal wel zijn zoals ze het voorstellen. Indien in het onwaarschijnlijke geval dat het toch misgaat, zit je met fondsen bij een bank uit Malta onder geen enkel waarborgfonds, zal niet gebeuren , maar toch.
over fondsen ken ik onvoldoende om iets zinnig te kunnen zeggen over de voorgestelde fondsen.
statistisch (maar dat is dus geen zekerheid ) zal je met zuivere aandelen fondsen over zo'n periode een beter resultaat halen dan gemengde fondsen en is het voortdurend veranderen van fondsen meestal vooral goed voor de banken, tenzij je er een hobby van maakt en het allemaal gaat volgen zijn wereldwijd gespreide fondsen die je 20 jaar bijhoudt de verstandigste keuze.
maar dat is niet erg sexy, en als iedereen dat deed was dit een saai forum.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
MeDirect valt onder het Belgische garantiestelsel. En fondsen zitten altijd in een aparte juridische entiteit zodat ze steeds je eigendom blijven, ook bij een eventueel faillissement van de bank.
fondsen moeten altijd in een aparte juridische entiteit zodat ze steeds je eigendom blijven, ook bij een eventueel faillissement van de bank.
Indien in het onwaarschijnlijke geval dat het toch misgaat, zit je met fondsen bij een bank uit Malta onder geen enkel waarborgfonds, zal niet gebeuren
niet onder dat van Malta niet onder dat van belgië
in de lijst van belgische garantiefonds staat inderdaad
MeDirect Bank N.V., Keizerinlaan 66, 1000 Brussel
maar dat is enkel voor spaarboekjes etc...
Mijn post is geen advies pro of contra medirect. heb daar geen mening over.
Indien in het onwaarschijnlijke geval dat het toch misgaat, zit je met fondsen bij een bank uit Malta onder geen enkel waarborgfonds, zal niet gebeuren
niet onder dat van Malta niet onder dat van belgië
in de lijst van belgische garantiefonds staat inderdaad
MeDirect Bank N.V., Keizerinlaan 66, 1000 Brussel
maar dat is enkel voor spaarboekjes etc...
Mijn post is geen advies pro of contra medirect. heb daar geen mening over.

luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes