MeDirect renteverlaging
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

MeDirect renteverlaging
Op de ME12:
De rente op de niet-gereglementeerde ME12 Spaarrekening zal op woensdag 14 juli 2021 worden verlaagd naar 0,42% netto basisrente. Die komt van 0,86%, er rest minder dan de helft.
Ook nogal drastische verlagingen op de termijnrekeningen in Euro:
Termijnrekening op 5 jaar
Bruto rente: 0,80%
En geen ontkomen aan, met onmiddellijke ingang
De rente op de niet-gereglementeerde ME12 Spaarrekening zal op woensdag 14 juli 2021 worden verlaagd naar 0,42% netto basisrente. Die komt van 0,86%, er rest minder dan de helft.
Ook nogal drastische verlagingen op de termijnrekeningen in Euro:
Termijnrekening op 5 jaar
Bruto rente: 0,80%
En geen ontkomen aan, met onmiddellijke ingang
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
anonymous9
Re: MeDirect renteverlaging
Poor form, inderdaad. Klantvriendelijkheid zou een kleine waarschuwing inhouden, bijvoorbeeld 'vanaf morgen'. Dan is het al te laat voor klanten om nieuwe cash over te zetten en is enkel bestaande cash nog op tijd, dus 'verliezen' ze er niet te veel aan.
Nu die 5 jaars niet meer interessant zijn zal er van mij alleszins minder cash naar MD vloeien.
Nu die 5 jaars niet meer interessant zijn zal er van mij alleszins minder cash naar MD vloeien.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
"Vanaf morgen" zou in dit geval geen zin gehad hebben, want op de ME12 rekening kon al lang niets meer bijgestort worden.
Alles afhalen dan maar?
Daarvoor moet de opdracht ook 12 maand op voorhand gebeuren; dus is het nu misschien het moment.
Ik ga het alvast eens bekijken.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Euh, die onmiddellijke ingang sloeg natuurlijk op die termijnrekeningen.
Ik heb zonet ook de opdracht doorgegeven.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wow. 
Maar je kan de eerstvolgende 12 maanden ook niet aan je geld en dus niet inspelen op hogere netto rendementen.
Maar je kan de eerstvolgende 12 maanden ook niet aan je geld en dus niet inspelen op hogere netto rendementen.
Neen, maar dat is een keuze die ik indertijd gemaakt hebt. De rente lag aanvankelijk hoger en brengt ook nu (in afwachting) nog een stuk meer op dan klassieke spaarrekeningen bij grootbanken.
Niet zeker of dat correct is. Als de rente echt vanaf vandaag verlaagd is zouden we dat vanaf morgen moeten zien.
hogere rendementen? wie zou dat dan aanbieden?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
als je een bestaan termijnrekening hebt toch niet?
Want er is toch initieel niets veranderd?
Want er is toch initieel niets veranderd?
De verlaging van de ME12 werd vandaag meegedeeld en gaat in vanaf 14/07/2021.
Dat is de voorwaarde van ME12 = 12 maanden op voorhand verwittigen en dat geldt langs de 2 kanten (bank én klant).
Gewone termijnrekeningen blijven onveranderd doorlopen aan dezelfde rente tot aan de eindvervaldag en stopt dan met bestaan.
ME12 is anders (=voor onbepaalde duur) want is geen termijnrekening.
Cool. Bedankt voor het beter lezen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.