medirect
Re: medirect
Ik kon geen rekening openen zolang ik niet aangaf waar mijn inkomsten uit bestonden.Nefertari schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met het inloggen bij MeDirect.
En ook voor mij was het in het begin wennen aan de nogal speciale manier van online bankieren: maar na enkele keren uitzoeken, werkt dit 'als een fluitje van een cent'.
Alleen helemaal in het begin heb ik eens beroep gedaan op hun klantendienst, omdat het gebruik van de geldrekening mij niet duidelijk was. Daar ben ik op een zeer vriendelijke en professionele manier door geholpen geweest.
Wat betreft de vragen die door forumgebruiker "RichardDP" als een schending van de privacy beschouwd worden: dit zijn gewoon algemene vragen, zoals bij de meeste financiële instellingen. Er worden écht geen details over je inkomen gevraagd. Daar hoeft men dus niet paranoïde om te worden.
Ik kreeg daar speciaal een bericht voor omdat het niet duidelijk genoeg was...
https://apply.medirectbank.be/Me3" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit wil men weten in het aanvraagformulier:
Voornaamste bron van inkomen/vermogen:
Beroepsinkomsten/spaargeld
Erfenis
Verkoop van beleggingen /bezittingen
Overige: in te vullen
Daar hebben die toch geen zaken mee als je gewoon wilt sparen???
Wat de inlogproblemen betreft...
Deze zijn opgelost!!
Eigen schuld! Vraag verkeerd beantwoord... Zat met een andere vakantiebestemming in mijn hoofd.

Heb gebeld naar de helpdesk en daar kwam het probleem algauw tevoorschijn!
Mea Culpa!

Neemt niet weg dat de procedure eenvoudiger kan...
Laatst gewijzigd door RichardDP op 6 december 2014, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Is het normaal dat een medewerker die geheime vragen stelt? Ik heb daarop geantwoord...
Als gewone werkmens (al dan niet met werk) vink je gewoon beroepsinkomsten/spaargeld aan ...RichardDP schreef:Dit wil men weten in het aanvraagformulier:
Erfenis
Zoiets wordt wel meer gevraagd.
Zolang men geen details vraagt, zoals kbc vroeger (nu nog?) wil ik daar nog wel op antwoorden.
Ik denk dat het tegenwoordig gebruikelijk of verplicht is voor de bank om dergelijke vragen te stellen, zolang ze maar zoals bij de Fortis niet vragen "wat je met het geld dat er gestort is gaat doen" ( bv een notaris stort geld op je rekening ), "en dat je zeker je geld bij hen laat staan want dat brengt het meeste op" en dergelijke prietpraat. Op zulke vragen moet je niet antwoorden.
mi is het zelfs verboden om voor zulke redenen de rekeningen na te kijken, of dat zij een beter verzekering hebben, dan degene waar je nu de premie aan betaald hebt.
mi is het zelfs verboden om voor zulke redenen de rekeningen na te kijken, of dat zij een beter verzekering hebben, dan degene waar je nu de premie aan betaald hebt.
Beste MeDirect,
Jullie inlog beveiliging is ok.
Maar jullie zouden ons, de gebruikers, moeten verplichten om na x tijd nieuwe antwoorden op te geven. Of eigenlijk zouden jullie andere vragen moeten stellen. Want nu zijn die redelijk statisch. De eerste auto blijft je eerste auto.
Jullie inlog beveiliging is ok.
Maar jullie zouden ons, de gebruikers, moeten verplichten om na x tijd nieuwe antwoorden op te geven. Of eigenlijk zouden jullie andere vragen moeten stellen. Want nu zijn die redelijk statisch. De eerste auto blijft je eerste auto.
Er is toch niets mis mee als je gewoon antwoord dat de voornaamste bron van je "inkomen/vermogen" bestaat uit (je loon en je spaargeld) "Beroepsinkomsten/spaargeld".RichardDP schreef:Ik kon geen rekening openen zolang ik niet aangaf waar mijn inkomsten uit bestonden.Nefertari schreef:...
Wat betreft de vragen die door forumgebruiker "RichardDP" als een schending van de privacy beschouwd worden: dit zijn gewoon algemene vragen, zoals bij de meeste financiële instellingen. Er worden écht geen details over je inkomen gevraagd. Daar hoeft men dus niet paranoïde om te worden...
Dit wil men weten in het aanvraagformulier:
Erfenis
Daar hebben die toch geen zaken mee als je gewoon wilt sparen???...
Dat is zo bij de grote meerderheid van de bevolking en bij MeDirect gaan ze écht geen details vragen over hoeveel dit gaat.
Als je ook inkomsten hebt van erfenissen, verkopen, of beleggingen; dan is het je eigen keuze of je dat wil opgeven of niet.
Als je twijfels hebt, kun je nadien nog altijd die 'geheime vragen' wijzigen via de beveiligde site.Kevva schreef:Is het normaal dat een medewerker die geheime vragen stelt? Ik heb daarop geantwoord...
Je kunt zélf beslissen wanneer en hoe dikwijls je de antwoorden wenst te wijzigen. Hiervoor is een mogelijkheid voorzien op de beveiligde site.Jhn schreef:..... jullie zouden ons, de gebruikers, moeten verplichten om na x tijd nieuwe antwoorden op te geven. Of eigenlijk zouden jullie andere vragen moeten stellen. Want nu zijn die redelijk statisch. De eerste auto blijft je eerste auto.
Je kunt eventueel je antwoorden ook persoonlijker maken door meer gedetailleerd te zijn. (bvb model, type, kleur van auto toevoegen...; idem voor je eerste huisdier, enz..... Als lievelingskleur kun je bvb "appelzeegroenblauw" kiezen ipv gewoon blauw; of ipv rood kan bvb "bloedrood, donkerrood, bordeauxrood, kardinaalrood, kersenrood, en nog veel meer...)
Maar de échte beveiliging van MeDirect zit hierin: er kunnen alleen maar bedragen naar je eigen, zelf opgegeven tegenrekening overgeschreven worden.

Probleem met inloggen bij MeDirect. Site is niet bereikbaar. Zijn er bij anderen ook problemen.
Juist ingelogd. Site is dus bereikbaar,maar toch weer 5X!! moeten proberen eer het lukte!
Juist ingelogd
in een keer goed
blijft wel vrij traag natuurlijk. Maar dat zal aan mijn trage verbinding liggen.
Mvg,
in een keer goed
blijft wel vrij traag natuurlijk. Maar dat zal aan mijn trage verbinding liggen.
Mvg,
duvel1 schreef:Juist ingelogd
in een keer goed
Mvg,
Mmm werk jij dan nog met een modem via een klassieke analoge telefoonlijn?
hier geen problemen. inloggen vlot en snel
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik kan al een week lang mijn effectenrekening niet meer openen. Niet via het menu ("beleggingen") en ook niet via het vergrootglas.
Al 2x voor gebeld, en het is nog steeds niet opgelost.
Heeft er nog iemand problemen met de effectenrekening te openen?
Al 2x voor gebeld, en het is nog steeds niet opgelost.
Heeft er nog iemand problemen met de effectenrekening te openen?
ik heb nog eens geprobeerd maar hier geen problemen.
Misschien was het beter dat het niet lukte met al die rode cijfers die ik te zien kreeg.
Misschien was het beter dat het niet lukte met al die rode cijfers die ik te zien kreeg.