Medirect wil tracker VWCE niet verkopen
TIP
Medirect wil tracker VWCE niet verkopen
Beste,
Ik heb een positie in de tracker VWCE via medirect, en ik wou die vandaag verkopen. Na herhaaldelijk te proberen, belde ik naar de klantendienst. Daar vertelden ze mij dat ze dit niet kunnen aangezien Trump een ban had geplaatst op de Chinese Technologie. Hebben andere forumleden dat ook al meegemaakt? Is dat ook zo bij andere brokers?
Wel ambetant om niet aan je geld te kunnen. En niet te weten hoe lang dit kan blijven duren...
Alvast bedankt!
Ik heb een positie in de tracker VWCE via medirect, en ik wou die vandaag verkopen. Na herhaaldelijk te proberen, belde ik naar de klantendienst. Daar vertelden ze mij dat ze dit niet kunnen aangezien Trump een ban had geplaatst op de Chinese Technologie. Hebben andere forumleden dat ook al meegemaakt? Is dat ook zo bij andere brokers?
Wel ambetant om niet aan je geld te kunnen. En niet te weten hoe lang dit kan blijven duren...
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door m0225749 op 25 januari 2021, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Medirect wil tracker VWE niet verkopen
Vreemd. Deze wordt gewoon verhandeld op Xetra, dus ik begrijp niet goed waarom dat via Medirect niet zou kunnen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Medirect wil tracker VWE niet verkopen
De gebruikersinterface van MeDirect werkt op een heel rare manier voor producten die niet meer in hun aanbod zitten. Je moet in je portefeuille op de naam van het product klikken, dan een eind naar beneden scrollen en dan verschijnt er plots een blauwe "verkoop"-knop.
Re: Medirect wil tracker VWCE niet verkopen
Hebben andere brokers dat probleem dan niet? Vreemd?
Kunnen we dit ook verwachten voor andere fondsen of holdings die in chinese technologie investeren? Prosus bvb?
Blijkbaar is er af en toe een onderbreking tussen Me en Morningstar.
Aankoop , verkoop via platform niet mogelijk.
Na een belletje soms mogelijk.
Of geduld.
Aankoop , verkoop via platform niet mogelijk.
Na een belletje soms mogelijk.
Of geduld.
Estate Guru believer.
Heb al dikwijls ondervonden dat Medirect niet deugd .
Inloggen werkt niet ,
Orders worden opgeschoven
Dividend word te laat betaald soms 1 maand later !
Zeer trage website
Inloggen werkt niet ,
Orders worden opgeschoven
Dividend word te laat betaald soms 1 maand later !
Zeer trage website
Misschien eens gaan lezen op Mijn.portefeuille.
Alvast al 1 wakkere broker blijkbaar.
Alvast al 1 wakkere broker blijkbaar.
Estate Guru believer.
Idem, kan mijn MSCI Emerging Markets niet meer verkopen of aankopen. Kreeg een reactie dat het door hun broker komt en ik moet doorsturen dat ik geen Amerikaans staatsburger ben, pas dan kan ik weer verkopen 
-
SamBG
Graag een paar voorbeelden van jouw negatieve ervaringen aub. Je algemene afbraak is iets te "vrijblijvend". Wat werkt er niet precies? Kan je aanduiden met enkele voorbeelden waarom het bij jou niet "werkt"?
Dividend van tempelton fondsen zijn soms meer dan 1 maand na betaaldatum pas gestort .
Dividend van Robeco werd eind dit jaar 14 dagen later betaald .
Als je uitleg vraagt krijg je als antwoord dat ze het geld boeken wanneer zij het binnenkrijgen , het is dan wel raar dat bijvoorbeeld Deutsche bank wel op de voorziene datum het dividend bijboeken van het zelfde fonds.
Als je orders voor een fonds ingeeft wordt deze vaak niet op de correcte datum geboekt maar later .
Zijn maar enkele fondsen dat ik daar heb voor mijn kinderen maar nooit van mijn leven zou ik hun vertrouwen met mijn portefeuille zijn amateurs in alles wat ze doen
Als je ingelogd bent word je sessie soms automatisch gesloten.
In het begin werkte alles naar behoren en werd op tijd het dividend bijgeboekt nu trekt Medirect op niks meer
Echt dat is een reden om iets zwart te maken.
Sommige van de zaken die u aanhaalt was in het verleden al eens het geval, ( of is het de manier van inloggen bij u )
En wat houdt u tegen alles naar Db over te zetten , ( te kostelijk ?).
Dus trek uw conclusie.
Estate Guru believer.
Is niet mijn post e hier , Is maar een bevestiging dat je Medirect niet kunt vertrouwen .
Db dan wel ?
Eerst gratis , dan bepaalde som die zijn echt te vertrouwen.
Estate Guru believer.
Inderdaad , ben dan ook aan het kijken om alle fondsen te elimineren zowel bij DB als bij medirect