Mee ontlenen dossierkost en wederbeleggingsvergoeding
TIP
Re: Mee ontlenen dossierkost en wederbeleggingsvergoeding
Volledig eens met Nairo. Ik snap echt niet waarom jij nu een punt maakt over 800 EUR wederbeleggingsvergoeding en dossierkost die je plots niet mag mee ontlenen. 800 EUR...
En al eens bij Keytrade info genomen.Brecht12345 schreef: ↑30 april 2020, 15:28 I know, maar tis die 800 € die steekt. 5 jaar geleden kon ik het perfect mee ontlenen en nu plots niet meer.
Vind het gewoon veel geld voor iets waar ik niet direct return op heb
Vrije keuze brand , schuldsaldo + gewoon mee te nemen.
En bij lage rentevoeten is het verschil gewoon niet groot.
Trek uw conclusies bij Axa en volg het minimum.
Het een plezier is het andere waard.
Misschien dat een ander Axa kantoor dit gewoon laat vallen.
Zijn zelfstandigen he.
Waarom op eerste vraag het minimum aanbieden.
Bod , tegenbod.
En als ze u als klant kwijt willen , er zijn andere spelers.
Estate Guru believer.
Ja maar hij wil geen notariskosten betalen, axa zal het goedkoopste uitkomen maar hij valt over 800€.platin schreef: ↑30 april 2020, 19:48En al eens bij Keytrade info genomen.Brecht12345 schreef: ↑30 april 2020, 15:28 I know, maar tis die 800 € die steekt. 5 jaar geleden kon ik het perfect mee ontlenen en nu plots niet meer.
Vind het gewoon veel geld voor iets waar ik niet direct return op heb
Zijn zelfstandigen he.
Bod , tegenbod.
Keytrade heeft hun rentes Verhoogd. Zijn niet meer de goedkoopste. Waren ze vorig jaar wel in december.
keuze's maken ,graaitijden voorbij ?Nairo schreef: ↑30 april 2020, 20:02Ja maar hij wil geen notariskosten betalen, axa zal het goedkoopste uitkomen maar hij valt over 800€.platin schreef: ↑30 april 2020, 19:48
En al eens bij Keytrade info genomen.
Zijn zelfstandigen he.
Bod , tegenbod.
Keytrade heeft hun rentes Verhoogd. Zijn niet meer de goedkoopste. Waren ze vorig jaar wel in december.
Hopelijk binnen een jaar of 2 terug veel rente op een sr.
Zijn sommigen weer gelukkig , maar gaan aan inflatie voorbij.
Dus voor elk wat wils zeker.
Estate Guru believer.
Dat is gewoon zo Brecht.ik heb het vorig jaar iets anders aangepakt. Een herfinanciering aangevraagd en ik kreeg 1,8 ofzoiets op 15 jaar.
Dan een verbouwingslening aangevraagd en ik kreeg 1.5 op 20 jaar. Minder nog als ik SSV enzo erbij nam...
Via KBC live dit aangekaart en ze waren heel eerlijk. Als je naar een andere bank gaat moet je een hypotheek nemen en dat kost u dan meer.
Ik heb dan een regeling getroffen en en een verbouwingslening genomen en een herfinanciering.
Enfin ja, ik wil maar zeggen elke bank doet dat zo.
Dan een verbouwingslening aangevraagd en ik kreeg 1.5 op 20 jaar. Minder nog als ik SSV enzo erbij nam...
Via KBC live dit aangekaart en ze waren heel eerlijk. Als je naar een andere bank gaat moet je een hypotheek nemen en dat kost u dan meer.
Ik heb dan een regeling getroffen en en een verbouwingslening genomen en een herfinanciering.
Enfin ja, ik wil maar zeggen elke bank doet dat zo.
1 als je die 800 eur meteen betaalt heb je meteen een return van 2% die je niet als rente moet gaan betalen wanneer je ze leent
2 je moet gewoon je bank blijven pushen. Bellen tot ze je gewoon beu zijn. Andere bank hetzelfde doen.
3 je moet bergijpen dat banken hebben richtlijnen waaraan ze moeten voldoen. x% van x profiel klant mogen kosten lenen, x% niet etc. Uw 800 eur is niet veel geld maar het gaat om de einddata die de bank moet voorleggen. Als ze teveel kosten lenen aan hun klanten kan dat lijken dat ze teveel risicvolle leningen aangaan. Je kan beter je focus leggen op het % dan die 800 eur...
2 je moet gewoon je bank blijven pushen. Bellen tot ze je gewoon beu zijn. Andere bank hetzelfde doen.
3 je moet bergijpen dat banken hebben richtlijnen waaraan ze moeten voldoen. x% van x profiel klant mogen kosten lenen, x% niet etc. Uw 800 eur is niet veel geld maar het gaat om de einddata die de bank moet voorleggen. Als ze teveel kosten lenen aan hun klanten kan dat lijken dat ze teveel risicvolle leningen aangaan. Je kan beter je focus leggen op het % dan die 800 eur...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hun interessantste tarief heeft een tweetal weken bestaan eind februari, begin maart. Minder dan 1.15% op meer dan 15 jaar met één ontlener. Goedkoper dan gratis geld eigenlijk.Nairo schreef: Keytrade heeft hun rentes Verhoogd. Zijn niet meer de goedkoopste. Waren ze vorig jaar wel in december.
Je moet al erg gek doen historisch om geen 1.15% geannualiseerd rendement te halen op 15-20 jaar op een belegging...
In december hebben we 0,99% gekregen op 12j en een deel op 20j aan 1,33% zonder ssv of brandver bij hun. Was toen het scherpste op de marktfropskottel schreef: ↑30 april 2020, 22:13Hun interessantste tarief heeft een tweetal weken bestaan eind februari, begin maart. Minder dan 1.15% op meer dan 15 jaar met één ontlener. Goedkoper dan gratis geld eigenlijk.Nairo schreef: Keytrade heeft hun rentes Verhoogd. Zijn niet meer de goedkoopste. Waren ze vorig jaar wel in december.
Je moet al erg gek doen historisch om geen 1.15% geannualiseerd rendement te halen op 15-20 jaar op een belegging...
-
- Newbie
- Contacteer:
Dank u voor de vele eerlijke en verhelderende reacties.
Ik denk dat ik inderdaad voorbij de 800 € moet kijken en focussen op de winst na 15 jaar.
Ik denk dat ik inderdaad voorbij de 800 € moet kijken en focussen op de winst na 15 jaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mits de juiste parameters kon je 1.20% op 20 jaar vast krijgen eind februari/begin maart...Nairo schreef: ↑30 april 2020, 22:42In december hebben we 0,99% gekregen op 12j en een deel op 20j aan 1,33% zonder ssv of brandver bij hun. Was toen het scherpste op de marktfropskottel schreef: ↑30 april 2020, 22:13
Hun interessantste tarief heeft een tweetal weken bestaan eind februari, begin maart. Minder dan 1.15% op meer dan 15 jaar met één ontlener. Goedkoper dan gratis geld eigenlijk.
Klopt heb ik ook gezien, maar wij betalen nu evenveel rente als iemand die 0,95% op 20j neemt + we de woonbonus voor 20j. Dus denk niet dat we winst zouden gemaakt hebben. Ook werd onze woning gekocht voor de koop hysterie van het eind van vorig jaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij is 20 jaar aan <1.25% interessanter dan 12 jaar aan 0.99%. Da's 8 jaar quasi gratis geld. Ik investeer liever de extra vrije kasstroom. Meer dan 1.25% rendement halen lukt meer dan waarschijnlijk wel. Het risico is bijzonder beperkt tegenover een aanzienlijke potentiële meerwaarde.
In mijn geval was extern herfinancieren naar vast nog aantrekkelijker. Mijn huidige lening is een sociale lening met een variabele, lage rentevoet, herzienbaar op basis van inkomen. Mijn bovengemiddeld inkomen en een partner die goed verdient maakt dat mijn rentevoet binnen enkele jaren allicht stijgt naar >4.5%. Worst case is op dat moment ook herfinanciering pokkeduur en zijn mijn investeringen in slechten doen of niet erg liquide. Om dat risico af te dekken zou ik cash grootteorde openstaand saldo hypotheek moeten aanhouden om vervroegd te kunnen afbetalen. Da's veel geld dat je niet voor de lange termijn kan investeren...
Tja ik vind het voordeel van de woonbonus op 20j + de lange rente die we nu betalen beter.fropskottel schreef: ↑1 mei 2020, 12:07Voor mij is 20 jaar aan <1.25% interessanter dan 12 jaar aan 0.99%. Da's 8 jaar quasi gratis geld. Ik investeer liever de extra vrije kasstroom. Meer dan 1.25% rendement halen lukt meer dan waarschijnlijk wel. Het risico is bijzonder beperkt tegenover een aanzienlijke potentiële meerwaarde.
In mijn geval was extern herfinancieren naar vast nog aantrekkelijker. Mijn huidige lening is een sociale lening met een variabele, lage rentevoet, herzienbaar op basis van inkomen. Mijn bovengemiddeld inkomen en een partner die goed verdient maakt dat mijn rentevoet binnen enkele jaren allicht stijgt naar >4.5%. Worst case is op dat moment ook herfinanciering pokkeduur en zijn mijn investeringen in slechten doen of niet erg liquide. Om dat risico af te dekken zou ik cash grootteorde openstaand saldo hypotheek moeten aanhouden om vervroegd te kunnen afbetalen. Da's veel geld dat je niet voor de lange termijn kan investeren...
We betalen op deze manier 7000€ minder rente dan iemand die 20j aan 1,25% leent en hebben even lang de woonbonus.
Ook hebben we dit gedaan omdat er momenteel geen groot budget is om te beleggen, we investeren nu vooral in het huis.