Mee ontlenen dossierkost en wederbeleggingsvergoeding
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Mee ontlenen dossierkost en wederbeleggingsvergoeding
Vraagje.
Ik kan mijn lening bij Axa herfinancieren. Heb dit 5 jaar geleden ook al eens gedaan.
Nu eist de bank dat ik de dossierkost en wederbeleggingsvergoeding, in totaal zo’n 800 euro, onmiddellijk betaal. “Overheidsregels”, zegt Axa.
5 jaar geleden werd dit gewoon mee ontleend.
Wat klopt er van hun verhaal?
Alvast bedankt.
Ik kan mijn lening bij Axa herfinancieren. Heb dit 5 jaar geleden ook al eens gedaan.
Nu eist de bank dat ik de dossierkost en wederbeleggingsvergoeding, in totaal zo’n 800 euro, onmiddellijk betaal. “Overheidsregels”, zegt Axa.
5 jaar geleden werd dit gewoon mee ontleend.
Wat klopt er van hun verhaal?
Alvast bedankt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Mee ontlenen dossierkost en wederbeleggingsvergoeding
Ze willen gewoon niet. Kijk naar keytrade. Die laten je wederbeleggingsvergoeding gewoon mee ontlenen bij een herfinanciering.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dacht ik al.
Heb ook een voorstel gekregen van een concurrerende bank (argenta). Axa heeft daarop een tegenbod gedaan dat juist ietsje gunstiger is dan dat van Argenta. Zr weten dat ze sterk staan natuurlijk.
Zou het een optie zijn om te zeggen dat ik toch overstap naar argenta als ze blijven zeggen dat ik die kosten bij Axa moet betalen?
Heb ook een voorstel gekregen van een concurrerende bank (argenta). Axa heeft daarop een tegenbod gedaan dat juist ietsje gunstiger is dan dat van Argenta. Zr weten dat ze sterk staan natuurlijk.
Zou het een optie zijn om te zeggen dat ik toch overstap naar argenta als ze blijven zeggen dat ik die kosten bij Axa moet betalen?
Je hebt niet veel keuze, je betaald het of je betaald het niet..
Als je betaald, en het zou ni kloppen ,denk ik dat je het nadien via ombudsman ofzo kan terugeisen..
Als je betaald, en het zou ni kloppen ,denk ik dat je het nadien via ombudsman ofzo kan terugeisen..
Ze willen niet, maar wat is het probleem eigenlijk? 800 EUR ophoesten mag toch niet onoverkomelijk zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt, maar waarom 5 jaar geleden wel en nu niet?
bij kbc kon het ook niet. zowel bij een nieuwe lening als bij een herfinanciering.
Interne politiek waarschijnlijk. je kan ook altijd vragen om deze kost kwijt te schelden, dat mag sowieso vanuit de overheid
Ik zou het dan maar gewoon betalen indien je dit kan, de rentes zijn omhoog aan het gaan, heb ik de indruk.
Interne politiek waarschijnlijk. je kan ook altijd vragen om deze kost kwijt te schelden, dat mag sowieso vanuit de overheid

Ik zou het dan maar gewoon betalen indien je dit kan, de rentes zijn omhoog aan het gaan, heb ik de indruk.
-
- Newbie
- Contacteer:
zit nu aan 2,49 % bij AXA en kunnen mij maar 2,05 % geven (op +- 93.000 euro, 15 jaar).
argenta biedt mij 1,25 %, eveneens op 15 jaar.
Zelfs met dit aanbod is bij axa blijven voordeliger voor mij (alle kosten voor overstap bank meegerekend), en dat steekt wel.
Wil axa het daarom niet gunnen 800 € te moeten betalen voor herfinancieringskosten.
Zou het een optie zijn om nogmaals bij argenta aan te kloppen en hun dit te expliceren en vragen of ze nog lager kunnen gaan? Of is scherper gaan dan 1,25 % sowieso uitgesloten?
Zelfs met dit aanbod is bij axa blijven voordeliger voor mij (alle kosten voor overstap bank meegerekend), en dat steekt wel.
Wil axa het daarom niet gunnen 800 € te moeten betalen voor herfinancieringskosten.
Zou het een optie zijn om nogmaals bij argenta aan te kloppen en hun dit te expliceren en vragen of ze nog lager kunnen gaan? Of is scherper gaan dan 1,25 % sowieso uitgesloten?
Heb jij er die 800 euro er niet voor over, of GUN je het de bank niet omdat ze zo tof zijn je een lagrere rentevoet te geven dan je nu hebt??? Het is geven en nemen in het leven..Brecht12345 schreef: ↑30 april 2020, 14:18 zit nu aan 2,49 % bij AXA en kunnen mij maar 2,05 % geven (op +- 93.000 euro, 15 jaar).
Laatst gewijzigd door ludo op 30 april 2020, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt maar proberen bij Argenta. Maar opletten met de extra voorwaarden dat het niet duurder uitkomt.Brecht12345 schreef: ↑30 april 2020, 14:18 zit nu aan 2,49 % bij AXA en kunnen mij maar 2,05 % geven (op +- 93.000 euro, 15 jaar).
Maar waarom wil je de 800€ niet betalen? Herfinanciering is nog altijd een gunst van de bank uit. Ze moeten dit niet doen hè.
-
- Newbie
- Contacteer:
ze geven me wel een lagere rentevoet (van 2,49 naar 2,05) dat klopt. Maar verschil met 1,25 % bij Argenta is gewoon groot.
Dat is wat ik niet "tof" aan hun vind: ze gaan enkel naar 2,05 % omdat ze dan juist onder het voorstel van Argenta zitten (als ik het totale bedrag bekijk dat ik zou moeten aflossen).
Voor een bank waar je al jaren klant bent en stipt op tijd de lening afbetaalt verwacht ik toch meer moeite om mij te houden. Of ben ik hier te naiëf in?
Dat is wat ik niet "tof" aan hun vind: ze gaan enkel naar 2,05 % omdat ze dan juist onder het voorstel van Argenta zitten (als ik het totale bedrag bekijk dat ik zou moeten aflossen).
Voor een bank waar je al jaren klant bent en stipt op tijd de lening afbetaalt verwacht ik toch meer moeite om mij te houden. Of ben ik hier te naiëf in?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja.Brecht12345 schreef: ↑30 april 2020, 14:39 Voor een bank waar je al jaren klant bent en stipt op tijd de lening afbetaalt verwacht ik toch meer moeite om mij te houden. Of ben ik hier te naiëf in?
Tja, ik snap ook het probleem niet, men bied u een gunst aan waar je in totaal minder betaald dan over te stappen naar Argenta of andere bank. Voor hetzelfde geld geven ze geen herfinanciering. Ze komen toch ook niet aanbellen wanneer de rente stijgt? Zou je ook niet aangenaam vinden dat ze langskomen, uw lening met 0,5% doen stijgen en uw 800€ geven.Brecht12345 schreef: ↑30 april 2020, 14:39 ze geven me wel een lagere rentevoet (van 2,49 naar 2,05) dat klopt. Maar verschil met 1,25 % bij Argenta is gewoon groot.
-
- Newbie
- Contacteer:
I know, maar tis die 800 € die steekt. 5 jaar geleden kon ik het perfect mee ontlenen en nu plots niet meer.
Vind het gewoon veel geld voor iets waar ik niet direct return op heb
Vind het gewoon veel geld voor iets waar ik niet direct return op heb
Uw return is korting op de lening.