Meteropname Fluvius
Re: Meteropname Fluvius
Denk da laatste, géén kaartje, waarschijnlijk niet thuis..veje schreef: ↑20 juni 2020, 12:44 ik heb de werkwijze met kaartje verleden week bij een klant gezien in Jabbeke, maar daar ging het om de opname waterstand....Er stond ook een GSM-nummer op van de opnemer; misschien een eigen initiatief van de standopnemer, of een nieuwe truc van gespuis om te zien of er iemand thuis is ?
Had al gezegd ::: "en wat als je op een 2de of derde of nog hoger verdiep woond , ne spandoek hangen met heel grote cijfers op of wa???Janmetvrees schreef: ↑20 juni 2020, 12:17 Wij hebben dus dat kaartje aan de raam gehangen (met telefoonnummer), en tevens waren we de hele dag thuis, maar we hebben niemand gezien of gehoord. Evenmin sommige buren.
Na telefonisch contact, werd me verteld dat er helemaal geen meterstanden werden opgenomen, en dat ik een afspraak moet maken, vermits dit jaar de meteropname verplicht is (om de 4 jaren).
Wij hebben onze zonnepanelen uitgeschakeld op de meterstand van vorig jaar. Als je hem teveel laat teruglopen, daar heb je niets aan, en volgend jaar moet je dan weer dié stand proberen te benaderen.
We gaan echter binnenkort een electrische boiler van 200L aanschaffen, zodoende kunnen we heet water gebruiken om het zwembad te verwarmen.
Lijkt mij een onnatuurlijke en vreemde manier van doen. """
ludo schreef: ↑20 juni 2020, 15:53Denk da laatste, géén kaartje, waarschijnlijk niet thuis..veje schreef: ↑20 juni 2020, 12:44 ik heb de werkwijze met kaartje verleden week bij een klant gezien in Jabbeke, maar daar ging het om de opname waterstand....Er stond ook een GSM-nummer op van de opnemer; misschien een eigen initiatief van de standopnemer, of een nieuwe truc van gespuis om te zien of er iemand thuis is ?
Tja, dan zou dat gespuis al zijn telnr. en handschrift en dna op dat kaartje hebben achtergelaten
Een begin van een bewijs om hem op te zoeken, voor de ondezoeksrechter te leiden,en hem na een kwartiertje weer vrij te laten
Gespuis dat bewust zijn gsm nummer achterlaat?

"Wil je toch een dringende fysieke meteropname laten plaatsvinden, bijvoorbeeld om een discussie over meterstanden uit te klaren? Dan kan je hiervoor telefonisch een afspraak maken".
Het zoveelste 'tulpen' topic?
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 21 juni 2020, 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Geen vergoeding ervoor, dus zijn er mensen die het opstoken door extra te verwarmen en zo weer extra verbruik te hebben.
Of ze zetten de koelkast open voor wat verkoeling tijdens hete zomerdagen
:-)
Hoe dom kan je zijn?

Hoe dom kan je zijn?
Ja dat begrijp ik ook wel en ook de al dan niet nutteloze 'oplossingen' zoals jij het stelt.
Maar wat is het (persoonlijk) nut om je zonnepanelen volledig stil te leggen?
Als de installatie niet produceert kan je het ook niet opgebruiken, noch met een openstaande koelkast noch met extra te verwarmen. Wat me in deze periode al helemaal onzinnig lijkt.
edit: probleem opgelost.

Laatst gewijzigd door Jefdewit op 21 juni 2020, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de bijkomende info.Janmetvrees schreef: ↑20 juni 2020, 12:17 We gaan echter binnenkort een electrische boiler van 200L aanschaffen, zodoende kunnen we heet water gebruiken om het zwembad te verwarmen.

Betreft dus weer een tulpenverhaal van een 'newbee'.

-
- Jr. Member
Als er effectief een meteropname gebeurt, is het beter dat je de vorige nulwaarde benadert. Als je honderden kWh laat teruglopen, dan verschuift het nulpunt ook. Daarom schakel ik de panelen uit als ik het nulpunt bereikt heb. Dit jaar is ook zeer uitzonderlijk, er is nog nooit zoveel opbrengst geweest als in april en mei. En je kan nu ook geen electrische verwarming opzetten om je overschot op te stoken. Dààrom schakel ik ze liever uit.RGiskard schreef: ↑20 juni 2020, 12:23Janmetvrees schreef: ↑20 juni 2020, 12:17 Wij hebben onze zonnepanelen uitgeschakeld op de meterstand van vorig jaar. Als je hem teveel laat teruglopen, daar heb je niets aan, en volgend jaar moet je dan weer dié stand proberen te benaderen.![]()
![]()
![]()
Deze redenering volg ik absoluut niet
onnozelaar .. je hebt met de terugdraaiende teller toch geen enkel nadeel aan een verschuivend nulpunt? Meneer heeft zijn panelen duidelijk niet voor het milieu gelegdJanmetvrees schreef: ↑22 juni 2020, 07:22Als er effectief een meteropname gebeurt, is het beter dat je de vorige nulwaarde benadert. Als je honderden kWh laat teruglopen, dan verschuift het nulpunt ook. Daarom schakel ik de panelen uit als ik het nulpunt bereikt heb. Dit jaar is ook zeer uitzonderlijk, er is nog nooit zoveel opbrengst geweest als in april en mei. En je kan nu ook geen electrische verwarming opzetten om je overschot op te stoken. Dààrom schakel ik ze liever uit.

Wie wel?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Panelen uitschakelen omdat je anders gratis stroom weggeeft, dat is mij toch wel een brug te ver!
Doe dan zoals mij en zet u een elktrische boiler voor in de niet wintermaanden, dan verbruik je al snel 1.200 kwh.
Een warmtepompt voor in de niet wintermaanden, verbruik ook al snel 1000 kwh.
Een airco voor in de zomer, verbruik ook al snel 500 kwh
Elektrische vloerverwarming badkamer voor in de winter, verbruik afhankelijk van gebruik, maar toch ook al snel 1000 kwh.
sorry als kwh niet juist is, ben te lui om op te zoeken, maar we weten wat ik bedoel
Doe dan zoals mij en zet u een elktrische boiler voor in de niet wintermaanden, dan verbruik je al snel 1.200 kwh.
Een warmtepompt voor in de niet wintermaanden, verbruik ook al snel 1000 kwh.
Een airco voor in de zomer, verbruik ook al snel 500 kwh
Elektrische vloerverwarming badkamer voor in de winter, verbruik afhankelijk van gebruik, maar toch ook al snel 1000 kwh.
sorry als kwh niet juist is, ben te lui om op te zoeken, maar we weten wat ik bedoel

Ik heb wel geen panelen, wegens te versleten dak, te gierig enz
Maar zolang iets niet tegen de wet is , is het niet verboden
Ze moeten de regelgeving maar wat beter ineenflansen