Meteropname Fluvius
Re: Meteropname Fluvius
Maar dat doet hij/zij/het in werkelijkheid dan ook niet.
Het enige doel is reacties uitlokken zoals die van moneygirl en de jouwe.
Zoek toch maar eens het tulpenbollenverhaal op (1634-1637).
kWhvoodoo schreef: ↑22 juni 2020, 11:50 Panelen uitschakelen omdat je anders gratis stroom weggeeft, dat is mij toch wel een brug te ver!
Doe dan zoals mij en zet u een elktrische boiler voor in de niet wintermaanden, dan verbruik je al snel 1.200 kwh.
Een warmtepompt voor in de niet wintermaanden, verbruik ook al snel 1000 kwh.
Een airco voor in de zomer, verbruik ook al snel 500 kwh
Elektrische vloerverwarming badkamer voor in de winter, verbruik afhankelijk van gebruik, maar toch ook al snel 1000 kwh.
sorry als kwh niet juist is, ben te lui om op te zoeken, maar we weten wat ik bedoel![]()
En je verbruikscijfers zijn ook dan een beetje achterhaald hoor, veel te hoog.
Waarom zouden ze de regelgeving moeten veranderen?
Als diegene die hun panelen willen uitschakelen graag in eigen vel snijden moeten ze dat zelf weten. Een ander doen ze er geen kwaad mee. Integendeel de netwerkbeheerders zullen hun dankbaar zijn want door niet te injecteren belasten ze het net niet in een periode met weinig vraag en houden ze, als ze met genoeg zijn, de prijzen hoog.
Ze denken de netbeheerders en overheid een hak te zetten maar doen eigenlijk precies wat deze willen.
Met zulke verlichte gebruikers heb je geen capaciteitstarief meer nodig.
-
Janmetvrees
- Jr. Member

Ik denk dat ik verkeerd begrepen wordt. Ik schakel mijn panelen uit omdat ik op de nulstand van vorig jaar probeer te komen.
Als je een overgedimensioneerde PV installatie hebt, kan je beter een digitale meter aanvragen, en omschakelen naar het nieuwe nettarief.
Op die mandier valt de prosumententax weg, en omdat je in verhouding meer produceert, moet je minder afnemen van het net.
Je zal dan in totaal minder betalen over een jaar.
Ik heb berekend dat ik op die manier ongeveer 500€ per jaar zal besparen.
Op die mandier valt de prosumententax weg, en omdat je in verhouding meer produceert, moet je minder afnemen van het net.
Je zal dan in totaal minder betalen over een jaar.
Ik heb berekend dat ik op die manier ongeveer 500€ per jaar zal besparen.
Toch tot 2022. 
En je elektriciteitsafname moet tussen de seizoenen ongeveer in evenwicht zijn.
500€ kan je alleen besparen als je omvormer veel te groot is ten opzichte van de benodigde afname.
En je elektriciteitsafname moet tussen de seizoenen ongeveer in evenwicht zijn.
500€ kan je alleen besparen als je omvormer veel te groot is ten opzichte van de benodigde afname.
Dat is toch wat ik zeg, sinds de kinderen uit het huis zijn is mijn verbruik met de helft gedaald, en produceer ik dus een stuk meer dan wat ik verbruik, en daardoor is het voor mij dus interessanter om het nieuwe tarief te gaan gebruiken.
Zoals ik zei, een oplossing voor de volgende 2 jaar.
Uw kinderen gaan hier niets aan kunnen veranderen.
En het prosumententarief is gebaseerd op de max. KVA van je omvormer.
Dat heeft weinig te maken met je geproduceerde kWh (die nu verminderen).
Je had in de tijd ook voor een ondergedimensioneerde omvormer kunnen kiezen met dezelfde kWh produktie maar met een prosumententarief dat maar half zo hoog was.
Maar ik ben het wel met je eens dat het een tijdelijke oplossing kan zijn.
Uw kinderen gaan hier niets aan kunnen veranderen.
En het prosumententarief is gebaseerd op de max. KVA van je omvormer.
Dat heeft weinig te maken met je geproduceerde kWh (die nu verminderen).
Je had in de tijd ook voor een ondergedimensioneerde omvormer kunnen kiezen met dezelfde kWh produktie maar met een prosumententarief dat maar half zo hoog was.
Maar ik ben het wel met je eens dat het een tijdelijke oplossing kan zijn.