Mixfondsen
TIP
Re: Mixfondsen
Invesco heb ik bij Deutsche bank zonder aankoopkosten gekocht. Flossbach ik moeilijker te vinden...
Ik heb dit ook in mijn bezit en ondanks het feit dat het nog niet zo lang bestaat en daarom moeilijk te vergelijken is met bvb Carmignac Patrimoine over lange termijn, denk ik dat het momenteel vergelijkbaar presteert, op dit ogenblik! Als je naar het laatste jaar kijkt heeft Invesco het iets beter gedaan, maar beiden zitten onder de Barcleys index , wel boven de mixfondsen algemeen.
Voor de rest en de details kan je misschien je vraag eens stellen op dat andere forum, http://www.mijnkapitaal.be" onclick="window.open(this.href);return false; ...daar kennen ze wat meer van de details.
Voor de rest en de details kan je misschien je vraag eens stellen op dat andere forum, http://www.mijnkapitaal.be" onclick="window.open(this.href);return false; ...daar kennen ze wat meer van de details.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Waar koop die flossbach ?
Welke mixfondsen zien jullie nog als koopwaardig ?
Welke mixfondsen zien jullie nog als koopwaardig ?
Naast invesco heb ik dws concept kaldermorgen, carmignac patrimoine en blacrock global allocation. Zijn er mensen die er nog andere hebben?
er is nog een ander goed, defensief mixfonds Ethna activ E T, code LU0431139764 gekocht bij Keytrade.
Zelf ben ik een half jaar terug begonnen met Carmignac Emerging Patrimoine; het concept van een mixfonds gericht op de Emerging Markets vind ik een goede keuze.
Op m'n website heb ik een overzicht van een aantal mixfondsen (met de langjarige rendementen): http://www.vanwent.nl/Info/Rendement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op m'n website heb ik een overzicht van een aantal mixfondsen (met de langjarige rendementen): http://www.vanwent.nl/Info/Rendement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Met die US-fondsen zijn we in ieder geval goed bezig. Daarmee kunnen we lekker de US-staatsobligaties opkopen, dan krijgen onze fondsen een goede rating.
Bron: Hln

Bron: Hln
Afgelopen weekend heb een een update van de langjarige rendementen op m'n website gezet...
Invesco Balanced-Risk Allocatio Fund A (LU0432616737)Ruben27 schreef:Naast invesco heb ik dws concept kaldermorgen, carmignac patrimoine en blacrock global allocation. Zijn er mensen die er nog andere hebben?
Vorige maand heb ik in een nieuwe pensioenpolis de volgende verdeling gehanteerd:
- 30% Carmignac Patrimoine
- 30% Carmignac Emerging Patrimoine
- 20% Invesco Balanced Risk Allocation Fund
- 20% DWS Top Dividende
Het is een overdracht uit een vorige polis (waarbij ik niet meer vrij mocht beleggen); meteen een flink kapitaal...
Mijn beleggingshorizon hierbij is ca. 15 jaar.
Wat denken jullie hiervan?
- 30% Carmignac Patrimoine
- 30% Carmignac Emerging Patrimoine
- 20% Invesco Balanced Risk Allocation Fund
- 20% DWS Top Dividende
Het is een overdracht uit een vorige polis (waarbij ik niet meer vrij mocht beleggen); meteen een flink kapitaal...
Mijn beleggingshorizon hierbij is ca. 15 jaar.
Wat denken jullie hiervan?
Carmignac E.P. en Invesco Bal.risk zijn relatief nieuwe fondsen en afwachten of het topfondsen worden. Van deze 2 fondsen heb ik iets gekocht maar nog niet teveel. DWs top dividend heb ik een voorstelling van gezien in Brussel (tour&Taxi). Maar of ik dit zal kopen denk ik niet. Het heeft wel een Silver rating. Ik denk dat ik meer mixfondsen zal kopen zoals Ethna activ en Carmignac P die langer bestaan.
Ik heb ook wat Carmignac Emerging Patrimoine A EUR acc, heb ze duur gekocht dus zit nog int rood met deze.
Laten we hopen dat dit fonds de toer opgaat van zijn grotere broer CP
CP wordt ook door 10 gedeeld, dat zou een aantal voordelen met zich meebrengen.
1 herinner ik mij nog goed, dure fondsen komen heel vaak niet in aanmerking voor belegingen in pensioen en andere korven.
Omdat die mogelijks beleggen in fondsen tot bvb xxx euro/stuk en niet xxxx euro/stuk
Door ze goedkoper? te maken komt CP terug in het vizier.
Klopt deze stelling?
Zijn er nog andere voordelen/nadelen?
Laten we hopen dat dit fonds de toer opgaat van zijn grotere broer CP

CP wordt ook door 10 gedeeld, dat zou een aantal voordelen met zich meebrengen.
1 herinner ik mij nog goed, dure fondsen komen heel vaak niet in aanmerking voor belegingen in pensioen en andere korven.
Omdat die mogelijks beleggen in fondsen tot bvb xxx euro/stuk en niet xxxx euro/stuk
Door ze goedkoper? te maken komt CP terug in het vizier.
Klopt deze stelling?
Zijn er nog andere voordelen/nadelen?
Mijn ervaring met CP is dat je gewoon fracties van de aandelen kunt kopen.
Die ervaring heb ik o.a. met SNS Fundcoach en Baloise.
Daarmee maakt het dus niets uit of de aandelen duur zijn of niet.
Van een prijsbeperking in pensioenfondsen het ik (in Nederland) nog nooit gehoord.
Die ervaring heb ik o.a. met SNS Fundcoach en Baloise.
Daarmee maakt het dus niets uit of de aandelen duur zijn of niet.
Van een prijsbeperking in pensioenfondsen het ik (in Nederland) nog nooit gehoord.
Resultaat over het afgelopen jaar:
Carmignac Patrimoine: 8,2%
Carmignac Emerging Patrimoine: 15,7%
Dat spreekt voor zich...
Carmignac Patrimoine: 8,2%
Carmignac Emerging Patrimoine: 15,7%
Dat spreekt voor zich...
LU0213961682 HSBC HSBC Turkey Eq 59,19%
LU0212963259 BNP PARIBAS Eq Turkey BNP P 52,12%
LU0229494975 HENDERSON HHF Asian Pac Prop Eq 40,33%
LU0210530316 JP MORGAN Eur Converg (JPM) 36,62%
LU0078112413 MORGAN STANLEY M.S. Asian Property 35,56%
LU0061383732 S PLACEURO SPE H Y Inc (Placeuro) 32,04%
Dit zijn allemaal rendementen van 2012 ( year to date )
Maar of dat nu fondsen zijn om direct aan te kopen, da's een heel ander verhaal...
LU0212963259 BNP PARIBAS Eq Turkey BNP P 52,12%
LU0229494975 HENDERSON HHF Asian Pac Prop Eq 40,33%
LU0210530316 JP MORGAN Eur Converg (JPM) 36,62%
LU0078112413 MORGAN STANLEY M.S. Asian Property 35,56%
LU0061383732 S PLACEURO SPE H Y Inc (Placeuro) 32,04%
Dit zijn allemaal rendementen van 2012 ( year to date )
Maar of dat nu fondsen zijn om direct aan te kopen, da's een heel ander verhaal...