Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
253 berichten
  • Pagina 6 van 17
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 17
  • Volgende

Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?

Peiling eindigde op 17 juli 2023, 19:33

Ja, ik heb vertrouwen in deze regering
12
16%
Nee, ik heb geen vertrouwen in deze regering
64
84%

Totaal aantal stemmen: 76
Je stem is verwerkt.

anonymous9433

Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 12 juli 2023, 11:44

Aerolla schreef: ↑12 juli 2023, 08:34 Ik heb eens nagekeken bij mij.

Nu krijg ik 46€/maand voor mijn groepsverzekering. ;D
6 jaar geleden bij mijn vorige werkgever, was dit 166€/maand
Het is dan ook een 2e en aanvullende pijler bovenop je wettelijk pensioenen. Ik krijg 0 euro groepsverzekering …

di_Morean0
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer di_Morean0
Verstuur privébericht

Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?

• Citeer

Bericht door di_Morean0 » 12 juli 2023, 12:18

m-peeters schreef: ↑12 juli 2023, 11:42 Wat houdt je dan tegen om voor de overheid te gaan werken? Je hebt een aantal voordelen (zoals een hoger pensioen) maar ook een aantal nadelen (lager loon, geen volwaardige 13e maand, geen groepsverzekering …). Maar blijkbaar kijk je enkel naar de voordelen. Het gras is altijd groener aan de overkant …
Je hebt ook veel meer vakantiedagen, in sommige gevallen die heerlijke prikklok (een kwartiertje langer werken wordt opgespaard) etc. en nog andere voordelen maar die auto die sommigen in de privé hebben, die heb je bijna nooit. Noteer trouwens dat de lonen in de ambtenarij hoger zijn dan in de privé, maar ik weet niet hoe ze bv. salariswagens daarin verrekenen. Ik gun de ambtenaar alles, zoals ik het destijds ook had! Als hij of zij de economische wetmatigheden aanvaardt: dat je, als er op je dienst volk teveel is, wordt ontslagen, zoals in de privé, ook al doe je je job goed. Of, als hetzelfde werk elders goedkoper kan (mt inbegrip van het buitenland), eruit! Ook al doe je je job goed. Van zodra dat het geval is, is er geen enkele reden waarom er een verschil zou zijn tussen ambtenarij en privé, haha.

NS2SN
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer NS2SN
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door NS2SN » 12 juli 2023, 12:30

m-peeters schreef: ↑12 juli 2023, 11:42 Je leest dingen die er niet staan. Nergens heb ik iets gezegd over de hoogte van de bedragen uit de groepsverzekering,. Ik heb enkel verwezen naar cijfers van SD Worx die zeggen dat 60% van de werknemers uit de private sector een groepsverzekering heeft. De rest verzin je zelf …

Maar blijkbaar is de afgunst naar ambtenarenpensioenen groot: wat houdt je dan tegen om voor de overheid te gaan werken? Je hebt een aantal voordelen (zoals een hoger pensioen) maar ook een aantal nadelen (lager loon, geen volwaardige 13e maand, geen groepsverzekering …). Maar blijkbaar kijk je enkel naar de voordelen. Het gras is altijd groener aan de overkant …
Jij bent dus een statutaire ambtenaar want contractuele ambtenaren hebben wel een groepsverzekering.

Het gemiddeld loon van een statutaire ambtenaar ligt trouwens een pak hoger dan dat van een contractuele ambtenaar dus ik ga niet akkoord dat statutairen gemiddeld gezien minder loon zouden hebben dan iemand in de privé. Als je kijkt op jobat verdient een statutaire ambtenaar gemiddeld 4600 euro per maand. Er zijn weinig sectoren die beter doen ;).

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 12 juli 2023, 12:55

Mensen toch, jullie zo druk maken in jullie pensioen, extra pijlers en dito verzekeringen. In het beste geval ligt 2/3, en allicht ook de beste jaren ( goede dagen zullen er hopelijk nog wel zijn), van jullie leven achter de rug. Als je op je 63/67ste nog van het leven moet gaan profiteren met die extra appel voor de dorst ... erg, heel erg.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 12 juli 2023, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Abatoetnie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Abatoetnie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Abatoetnie » 12 juli 2023, 13:15

NS2SN schreef: ↑12 juli 2023, 12:30 Als je kijkt op jobat verdient een statutaire ambtenaar gemiddeld 4600 euro per maand. Er zijn weinig sectoren die beter doen ;).
Zijn de politiekers inbegrepen in die "gemiddelden" misschien ? Dan zou ik het kunnen geloven, in het andere geval : laat me niet lachen ...

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » 12 juli 2023, 14:00

Typisch Belgisch, pardon, Vlaams. Altijd jaloers zijn op de voordelen van een ander. De nadelen vergeten we maar even.
De regering vindt dat heel leuk zo'n onderdanen. Verdeel en heers. Het ene jaar pakken ze iets af van een bepaalde groep en de andere groepen verkneukelen zich erover. Tot het het jaar erna aan hun beurt is om iets kwijt te raken.
We krijgen de politici die we verdienen zo simpel is het.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 12 juli 2023, 14:18

Niet akoord!

Het politieke landschap is te verdeeld en te groot. We hebben minder politiekers nodig, maar bekwamere. Mensen die zich geroepen voelen om het ambt wel deftig uit te oefenen. Die snel hervormingen doorvoeren, zonder met alle kleine groepen rekening te willen houden.

Het is ver gekomen dat er lokaal iemand verkozen geraakt die niet kan lezen of schrijven. Minder kwantiteit, meer kwaliteit! Zowel lokaal als federaal. Hoe kan ik nu op NVA stemmen als daar amper 4 bekwame personen zitten? Die moeten honderden functies invullen ... 't ja, wie heeft die functies gecreëerd? Toch niet de kiezer? Voilà!

Aerolla
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Aerolla
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Aerolla » 12 juli 2023, 15:21

pukkie007 schreef: ↑12 juli 2023, 14:18 Niet akoord!

Het politieke landschap is te verdeeld en te groot. We hebben minder politiekers nodig, maar bekwamere. Mensen die zich geroepen voelen om het ambt wel deftig uit te oefenen. Die snel hervormingen doorvoeren, zonder met alle kleine grote groepen rekening te willen houden.

Het is ver gekomen dat er lokaal iemand verkozen geraakt die niet kan lezen of schrijven. Minder kwantiteit, meer kwaliteit! Zowel lokaal als federaal. Hoe kan ik nu op NVA stemmen als daar amper 4 bekwame personen zitten? Die moeten honderden functies invullen ... 't ja, wie heeft die functies gecreëerd? Toch niet de kiezer? Voilà!

Akkoord, mits een kleine correctie

Het probleem is net dat onze politici denken: de getrouwden zijn een grote groep kiezers, dus we maken wetgeving op hun maat, de werklozen zijn met veel (dankzij ons beleid) dus dan maken we meer voordelen voor werklozen.

De kleine groepen kunnen politici gestolen worden anyway, dat brengt toch geen stemmen op

Polici mogen geen angst hebben om een grote groep tegen zich op te zetten (als het maar goed beleid is), maar in hun zoektocht naar stemmen, vermijden ze dat.

Ik weet niet meer wie het zei, maar het is zo: als alle groepen vinden dat je slechte dingen voor hun doet, dan voer je vermoedelijk een goed beleid.

Dappertje
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Dappertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dappertje » 12 juli 2023, 15:25

Trivium schreef: ↑12 juli 2023, 14:00 Typisch Belgisch, pardon, Vlaams. Altijd jaloers zijn op de voordelen van een ander. De nadelen vergeten we maar even.
De regering vindt dat heel leuk zo'n onderdanen. Verdeel en heers. Het ene jaar pakken ze iets af van een bepaalde groep en de andere groepen verkneukelen zich erover. Tot het het jaar erna aan hun beurt is om iets kwijt te raken.
We krijgen de politici die we verdienen zo simpel is het.
Ik ben het hier wel helemaal mee eens.
Door het zo aan te pakken, voorkomt de regering dat er een gigantische massa protesteert.
De werknemers en zelfstandigen zullen niet op straat komen omdat men de ambtenaren hun benoeming of pensioen afneemt en anderzijds liggen de ambtenaren er niet wakker van dat de tweede pijler van werknemers en zelfstandigen extra wordt belast.
Zo voorkomen de politici dat het hele land eens zou plat gelegd worden.
Dezelfde verdeeldheid wordt trouwens gecreëerd tussen Vlaanderen en Wallonië.

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » 12 juli 2023, 15:45

pukkie007 schreef: ↑12 juli 2023, 14:18 Niet akoord!

Het politieke landschap is te verdeeld en te groot. We hebben minder politiekers nodig, maar bekwamere. Mensen die zich geroepen voelen om het ambt wel deftig uit te oefenen. Die snel hervormingen doorvoeren, zonder met alle kleine groepen rekening te willen houden.

Ewel, we kunnen daar tegen opkomen tegen zo'n beleid. Met honderdduizenden de straat op, het hele land platleggen, desnoods voor weken, tot ze plooien. Maar dat zal nooit gebeuren omdat de politici ons allemaal verdeeld hebben groepjes en ze pakken alle groepjes in kleine beetjes afzonderlijk aan. Klagen en zagen op sociale media en hier op het forum, maar echt actie ondernemen oei oei, dat is te lastig.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 12 juli 2023, 16:01

Euh, we moeten de job van de politici toch zelf niet gaan doen? Wie gaat dan onze job doen? ??? ;D

Ik heb geen pensioen nodig, geen subsidies voor zonnepanelen, geen betaalbaar openbaar vervoer, geen behoud van landbouwgebied, een e-depo-rekeining, geen ... Als ik klaag, dan is dat om te klagen. Niet omdat ik het voor mezelf beter wil. ;)

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 12 juli 2023, 16:57

pukkie007 schreef: ↑12 juli 2023, 14:18 Het politieke landschap is te verdeeld en te groot. We hebben minder politiekers nodig, maar bekwamere. Mensen die zich geroepen voelen om het ambt wel deftig uit te oefenen. Die snel hervormingen doorvoeren, zonder met alle kleine groepen rekening te willen houden.
Hoor ik daar de roep naar een sterke man, type Poetin, Loekasjenko, Erdogan, Xi? Geef mij dan toch maar liever de democratie met zijn gebreken.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 12 juli 2023, 17:04

Dat hebt je slecht gehoord, Yaris. Maar blijkbaar ben jij content met Vivaldi. Zo zijn er hier nog meer dan ik dacht. 11 was het laatste aantal dat is las ...

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 12 juli 2023, 17:08

Waar gaan ze die bekwame politici halen en wie gaat dat willen doen? Iedereen in de politiek die iets doet of zegt wordt op de sociale media onmiddellijk afgekraakt en kapot gemaakt.

Abatoetnie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Abatoetnie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Abatoetnie » 12 juli 2023, 17:09

Trivium schreef: ↑12 juli 2023, 15:45 Ewel, we kunnen daar tegen opkomen tegen zo'n beleid. Met honderdduizenden de straat op, het hele land platleggen, desnoods voor weken, tot ze plooien. Maar dat zal nooit gebeuren omdat de politici ons allemaal verdeeld hebben groepjes en ze pakken alle groepjes in kleine beetjes afzonderlijk aan. Klagen en zagen op sociale media en hier op het forum, maar echt actie ondernemen oei oei, dat is te lastig.
Akkoord nu pakken ze van alle groepjes kleine beetjes af ... daarvoor wil je dus het land platleggen.
Wat jij wil is dus eigenlijk dat ze van een grote groep grote beten afpakken ... welk land ga je dan platleggen ?
Goed "beleid" zal er toch nooit komen, daarvoor is de politieke versnippering te groot.
Het alternatief waarnaar je waarschijnlijk hint lijkt me nog erger.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

253 berichten
  • Pagina 6 van 17
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 17
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy