model portefeuille
model portefeuille
Heden opgemerkt dat er een oneven wicht is tussen de verschillende fondsen.
bvb Blackrock heeft nu een aandeel van 15 %.
Was dit voorheen niet die 9 %. zoals de andere fondsen.
Volgens Mijn kapitaal dient er een evenwicht te zijn , volgens mij is dit heden niet meer het geval.
dank voor info
Volgens Mijn kapitaal dient er een evenwicht te zijn , volgens mij is dit heden niet meer het geval.
dank voor info
Estate Guru believer.
Re: model portefeuille
Beste, het fonds heeft nog steeds een aandeel van 9% in de portefeuille dat wij aanbieden. Een mogelijke reden is dat het fonds in uw portefeuille ondertussen fors in waarde is gestegen. Wat u in dat geval kunt doen is zelf een stukje van het fonds verkopen zodat uw Modelportefeuille terug in balans is.platin schreef: ↑19 juni 2017, 11:54 Heden opgemerkt dat er een oneven wicht is tussen de verschillende fondsen.
dank voor info
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: model portefeuille
Dit probleem is jammer genoeg nog steeds niet opgelost.
Het doet zich voor bij het bijstorten in een model portefeuille (van MijnKapitaal). Waar de nieuwe storting niet volgens de percentuele verdeling, die MK heeft opgegeven, gebeurt, maar wel door afronding van de percentages op het cijfer voor de komma. Waardoor 1 fonds dan de overige percenten krijgt en je aan 15% komt voor 1 fonds.
Het doet zich voor bij het bijstorten in een model portefeuille (van MijnKapitaal). Waar de nieuwe storting niet volgens de percentuele verdeling, die MK heeft opgegeven, gebeurt, maar wel door afronding van de percentages op het cijfer voor de komma. Waardoor 1 fonds dan de overige percenten krijgt en je aan 15% komt voor 1 fonds.
Nu het nieuwe platform er is, lijkt het me niet moeilijk om eindelijk (na 2 jaar) de afronding 1 of 2 cijfers na de komma te doen, zodat de functie van bijstorten in een portefeuille eindelijk nuttig gebruikt kan worden.MeDirect Helpdesk 12/7/2016 schreef: Als u een extra bedrag wil bijstorten of opvragen, zal dit bedrag worden samengesteld op basis van de actuele wegingen van de fondsen in die Modelportefeuille op dat moment. De procentuele verdeling wordt per fonds naar beneden afgerond, zonder decimalen. Bijvoorbeeld 9,63% wordt dan 9%. Het restbedrag zal dan aan een van de grootste (in weging) fondsen in de Modelportefeuille worden toegekend om steeds op een totaal van 100% te kunnen komen. Hierdoor is het restbedrag toegewezen geweest naar het M&G fonds alsook naar het Blackrock fonds op de verschillende doorgestuurde screen shots.