Moet ik mijn lening herzien of niet ?
TIP
Moet ik mijn lening herzien of niet ?
Beste,
Ik heb momenteel een accordeon lening lopen bij BNP Paribas Fortis gestart in februari 2009 (25j jaarlijks herzienbaar +3 -3) door de huidige situatie leen ik aan 0.78% jaarlijks wat er op neer komt dat ik over 12j reeds mijn lening heb afbetaald, maar we weten allemaal dat het zo niet gaat blijven duren, in het allerslechtste geval kan mijn lening stijgen naar 6.91% Ik breek er mijn hoofd over of ik nu zou veranderen of niet ik heb van BNP Paribas Fortis een voorstel gekregen om 14j en 4 maanden vast te nemen aan 2.8% zou ik hier op in gaan of zou ik de kat nog uit de boom kijken ? graag jullie mening
Ik heb momenteel een accordeon lening lopen bij BNP Paribas Fortis gestart in februari 2009 (25j jaarlijks herzienbaar +3 -3) door de huidige situatie leen ik aan 0.78% jaarlijks wat er op neer komt dat ik over 12j reeds mijn lening heb afbetaald, maar we weten allemaal dat het zo niet gaat blijven duren, in het allerslechtste geval kan mijn lening stijgen naar 6.91% Ik breek er mijn hoofd over of ik nu zou veranderen of niet ik heb van BNP Paribas Fortis een voorstel gekregen om 14j en 4 maanden vast te nemen aan 2.8% zou ik hier op in gaan of zou ik de kat nog uit de boom kijken ? graag jullie mening
Re: Moet ik mijn lening herzien of niet ?
Ik zou niet veranderen, je betaalt nu erg gunstig en snel je accordeon lening af. Dat de rente ooit een keer zal stijgen is een zekerheid maar dat is nog niet voor meteen en wellicht ook niet zo spectaculair tot 6,91%. De bank denkt daar net zo over, anders zou ze geen vaste lening op 14j aan 2,8% aanbieden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Mee eens. Je zit in het eerste deel van je lening met superlage rentevoeten. Dat is ook een positief sneeuwbaleffect, vermits je nu verhoudingsgewijs meer kapitaal afbetaalt...vortex schreef:Ik zou niet veranderen, je betaalt nu erg gunstig en snel je accordeon lening af. Dat de rente ooit een keer zal stijgen is een zekerheid maar dat is nog niet voor meteen en wellicht ook niet zo spectaculair tot 6,91%. De bank denkt daar net zo over, anders zou ze geen vaste lening op 14j aan 2,8% aanbieden.
-
anonymous
Precies! Ik zou van die lage retevoet profiteren om spaargeld op te bouwen (door de lage rentevoet, zit je met een niet zo hoge maandelijkse aflossing, mag ik hopen).
Op het moment dat de rentevoeten zouden stijgen en er een aanpassing is aan jouw lening, kan je in principe kapitaal aflossen zonder wederbeleggingsvergoeding te moeten betalen. Gebruik op dat moment dat spaargeld om een deel van het kapitaal af te lossen zodat je last weer zakt.
Op het moment dat de rentevoeten zouden stijgen en er een aanpassing is aan jouw lening, kan je in principe kapitaal aflossen zonder wederbeleggingsvergoeding te moeten betalen. Gebruik op dat moment dat spaargeld om een deel van het kapitaal af te lossen zodat je last weer zakt.
Ik meen dat de mensualiteiten dezelfde blijven. Het is de looptijd die wordt aangepast bij een accordeonkrediet.anonymous schreef:Precies! Ik zou van die lage retevoet profiteren om spaargeld op te bouwen (door de lage rentevoet, zit je met een niet zo hoge maandelijkse aflossing, mag ik hopen).
Mvg,