Momenteel de ideale instapperiode?
TIP
Re: Momenteel de ideale instapperiode?
@Kevva
En waarom werden die persoon zijn banden dan betaald door het OCMW?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En als je tot een bepaald geslacht en aanhanger bent van een bepaalde godsdienst dan krijg je zelfs uw eigen uren om met mensen van uw eigen geloofsgroep te zwemmen.Kevva schreef:- Zwemmen (gratis in het stedelijk zwembad)
Bovendien krijgen ze voorrang in de scholen bij het inschrijven van hun kinderen. (GOK)
Iedere Belg is gelijk voor de wet, soms kan je hier beter geen Belg zijn.(Alle Belgen zijn gelijk voor de wet (art. 10))
Weet je, ik ben de eerste om mensen te helpen maar het moet 'menselijk' zijn. We kunnen die stroom niet aan -toch niet als we ze op gelijke voet willen laten leven zoals mensen die hun ganse leven bijgedragen hebben tot ons welvaartssysteem- ze zijn vaak (eens ze hier asiel hebben gekregen) beter af dan mensen die een ganse leven gewerkt hebben aan een klein loon.
In 2010 kostte de opvang van 'n asielzoeker 38€/d/pers. (als we plaats voldoende hebben, anders is het 500€/d/pers.) Gepensioneerde zelfstandigen krijgen gemiddeld 726€ pensioen per maand, of 24,2€/dag of 63,6% van de asielzoeker
Het probleem van de kostprijs van de vreemdelingen leeft niet alleen in België maar in alle Europese landen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Op CNBC zitten ze nog steeds te tobben waarom de 'back 2 school'-cijfers nog steeds niet op gang komen, normaal zien ze dat al mid-juli en het is normaal de op één na grootste retail-periode.
De overheid zal vergeten zijn van die te manipuleren.
De overheid zal vergeten zijn van die te manipuleren.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Keyva, je hebt gelijk, wat je aanhaalt kan niet door de beugel.Kevva schreef: door Kevva » Vandaag om 00:27
Ik werk in een openbare sector (dienstverlening). Je wil niet weten wat OCMW'ers allemaal krijgen.
- Goedkoop busabonnement (40 euro/jaar) ...
Maar als je zo tegen je beroep aankijkt, is het misschien tijd om naar iets anders uit te kijken.
Terug naar de topic ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik denk dat we vrij goed on-topic zitten.
Men heeft de vraag gesteld waarom dit geen goed instapmoment zou zijn.
Als Duitse steden als Dortmund er dagelijks 1.000 asielzoekers bij krijgen. En dan zwijgen we nog over de militairen/boten die we inzetten om de vluchtelingen uit de Middellandse Zee te plukken en het toerisme dat enorm inboet in de regio's die overspoeld worden met vluchtelingen.
Het is gewoon één voor twaalf. Globalisering is gewoon nivellering naar beneden voor het Westen.
Men heeft de vraag gesteld waarom dit geen goed instapmoment zou zijn.
Welk effect denk je bvb. dat de situatie in bvb. Calais heeft op de overheid en de West-Europese bedrijven? Vrachtwagens waarvan de dekzeilen kapot worden gesneden om erin te kunnen, vrachtwagens die vast staan in Calais, vrachtwagenchauffeurs die tijd verliezen met verklaringen die ze moeten afleggen voor politie-pv's, de enorme politiemacht die de overheid moet inzetten... gratis ?? Ik denk het niet... Bedrijven die terug kiezen om een duurdere ferry te nemen, langer (dan normaal) onderweg te zijn, uurlonen die oplopen, rollend materieel dat geblokkeerd is en niet inzetbaar is ... het kostenplaatje loopt op voor bedrijven en overheid. Nederland schat de schade op 500.000 €/dag, terwijl Calais voor hen dan nog niet de meest evidente verbinding is. Wat moet dit voor de kostenstructuur van bvb. de Belgische of Franse bedrijven zijn?Boompie schreef:Om terug te komen op het originele onderwerp : ik begrijp nog steeds de link tussen de 800.000 immigranten en een dreigende aandelencrash (zoals je aangeeft op momenteel-de-ideale-instapperiode-t1834 ... ml#p232642" onclick="window.open(this.href);return false; en verder) niet, Leemans-broertje. Op welke manier verwacht je dat dat op korte termijn een effect heeft op de beurs ?
Carl
Als Duitse steden als Dortmund er dagelijks 1.000 asielzoekers bij krijgen. En dan zwijgen we nog over de militairen/boten die we inzetten om de vluchtelingen uit de Middellandse Zee te plukken en het toerisme dat enorm inboet in de regio's die overspoeld worden met vluchtelingen.
Het is gewoon één voor twaalf. Globalisering is gewoon nivellering naar beneden voor het Westen.
Goed nieuws voor SioenSpruitekop schreef:Ik denk dat we vrij goed on-topic zitten.
Men heeft de vraag gesteld waarom dit geen goed instapmoment zou zijn.Welk effect denk je bvb. dat de situatie in bvb. Calais heeft op de overheid en de West-Europese bedrijven? Vrachtwagens waarvan de dekzeilen kapot worden gesneden om erin te kunnen, ...Boompie schreef:Om terug te komen op het originele onderwerp : ik begrijp nog steeds de link tussen de 800.000 immigranten en een dreigende aandelencrash (zoals je aangeeft op momenteel-de-ideale-instapperiode-t1834 ... ml#p232642" onclick="window.open(this.href);return false; en verder) niet, Leemans-broertje. Op welke manier verwacht je dat dat op korte termijn een effect heeft op de beurs ?
Carl
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik had na de stampede op het werkvolk van de huidige regering gehoopt dat ze dat gingen doortrekken naar de asielzoekers; want dat kon normaliter verwacht worden van de aanhangers van het Sintmaartensfonds. Helaas dus.Kevva schreef:Ik werk in een openbare sector (dienstverlening). Je wil niet weten wat OCMW'ers allemaal krijgen.
- Goedkoop busabonnement (40 euro/jaar)
- Goedkoop water en elektriciteit
- doktersbezoek (1 euro)
- Internet en telefonie (15 euro/maand)
- Kinepolis (3 euro/film)
- Zwemmen (gratis in het stedelijk zwembad)
- Tandartsbezoek (2 consultaties gratis per jaar + renteloze lening op bv. valse tanden)
- koffie, thee of gebak in een deelnemende tearoom (0,50 euro)
- ...
Ik denk dat er veel stemmers (zwaar) gefrustreerd zijn omdat het enige topic waarvoor ze feitelijk hebben gestemd voor die aanhangers niet wordt aangepakt.
Oude mannekes langer doen werken is blijkbaar geen probleem....
Ik ga verhuizen denk ik naar een dorpje bij het platteland waar er geen zak te doen is. Niet van harte, maar om niet telkens te worden geconfronteerd met ...
Die man stond aan het OCMW en moest op een veilige manier zijn familie in Tsjechië kunnen bereiken. In zijn plaats had ik die banden in Tjechië verkocht en daar meteen 4 nieuwe (goedkopere) banden laten opleggen. Dan had hij tegen de 500 euro opgestreken.TNTim schreef:@Kevva
Ik ga er ook eerlijkheids halve bij vermelden dat ik dit niet persoonlijk heb gezien, ik ken het verhaal uit 2 betrouwbare bronnen.
Ik kijk zeker niet tegen m'n beroep aan, integendeel. Maar in het begin was het wennen. Want Vlamingen met een sociaal statuut zie je niet vaak. Het is eigenlijk best wel schrijnend.iejoor schreef:Keyva, je hebt gelijk, wat je aanhaalt kan niet door de beugel.Kevva schreef: door Kevva » Vandaag om 00:27
Ik werk in een openbare sector (dienstverlening). Je wil niet weten wat OCMW'ers allemaal krijgen.
- Goedkoop busabonnement (40 euro/jaar) ...
Maar als je zo tegen je beroep aankijkt, is het misschien tijd om naar iets anders uit te kijken.
Terug naar de topic ?
Dit heb ik al enkele jaren geleden gedaan.Lukske schreef: Ik ga verhuizen denk ik naar een dorpje bij het platteland waar er geen zak te doen is. Niet van harte, maar om niet telkens te worden geconfronteerd met ...
Tevergeefs!
Zelfs in de dorpen zijn ze een er niet naast te kijken deel van het straatbeeld.
Misschien Zoutenaaie?
De jaarwinst van mijn portefeuille is langzaam aan het wegsmelten. Ik heb een lijstje gemaakt van fondsen die ik eventueel zou (bij)kopen als ze nog wat verder zakken maar het is nu nog te vroeg. Ik hou mijn kruit droog.
@Kevva
En onder welk takenpakket van het OCMW valt dat dan, autobanden kopen van steuntrekkers?
En onderhoud dan waarschijnlijk ook?
Hoe ver trek je dit dan: als zijn auto versleten is, gaat het OCMW op zoek naar een degelijke tweedehands voor meneer?
En onder welk takenpakket van het OCMW valt dat dan, autobanden kopen van steuntrekkers?
En onderhoud dan waarschijnlijk ook?
Hoe ver trek je dit dan: als zijn auto versleten is, gaat het OCMW op zoek naar een degelijke tweedehands voor meneer?
Ik kan mij een aantal situaties voor de geest halen waarbij het zoeken naar een geschikte tweedehands auto gefaciliteerd en begeleid kan worden door een maatschappelijk assistent. Ook goed mogelijk dat zo'n kar uiteindelijk nieuwe banden nodig blijkt te hebben om veilig aan het verkeer te kunnen deelnemen. Zonder tot in de details op de hoogte te zijn van individuele dossiers, acht ik mij compleet onbevoegd om daarover een uitspraak te doen. Ik doe niet mee aan politiek of stemmingmakerij op basis van anekdotiek.
Nu goed, de vraag was eigenlijk of het 'nu' een ideale instapperiode is. Ik sluit me aan bij de commentaar van Yaris, en kijk zelf ook een beetje de kat uit de boom. Er gebeurt wel veel ineens de jongste dagen, wat een effect heeft op het beurssentiment. Want andermaal is het in mijn ogen toch vooral sentiment. Ik zie op bepaalde beurzen bloedrode cijfers, terwijl daar niet altijd een goede reden voor is.
Vandaag is de NOK bijvoorbeeld overdreven zwaar afgestraft na de bekendmaking van tegenvallende (zelfs verliescijfers) resultaten voor het staatspensioenfonds (nadat de NOK al stevig in de klappen deelde met het dalen van de olieprijzen), en heeft men in Kopenhagen de grootste daling op dagbasis sinds 2012 opgetekend, terwijl ik daarvoor nog altijd geen objectief gegeven heb gevonden, tenzij dan wat perikelen rond Carlsberg. Ook de Deense media schijnen er akte van te nemen zonder meer achtergrondinfo te kunnen bieden dan een verwijzing naar China en de verwarring over de Amerikaanse renteverhoging (die er gewoon komt).
Nu goed, de vraag was eigenlijk of het 'nu' een ideale instapperiode is. Ik sluit me aan bij de commentaar van Yaris, en kijk zelf ook een beetje de kat uit de boom. Er gebeurt wel veel ineens de jongste dagen, wat een effect heeft op het beurssentiment. Want andermaal is het in mijn ogen toch vooral sentiment. Ik zie op bepaalde beurzen bloedrode cijfers, terwijl daar niet altijd een goede reden voor is.
Vandaag is de NOK bijvoorbeeld overdreven zwaar afgestraft na de bekendmaking van tegenvallende (zelfs verliescijfers) resultaten voor het staatspensioenfonds (nadat de NOK al stevig in de klappen deelde met het dalen van de olieprijzen), en heeft men in Kopenhagen de grootste daling op dagbasis sinds 2012 opgetekend, terwijl ik daarvoor nog altijd geen objectief gegeven heb gevonden, tenzij dan wat perikelen rond Carlsberg. Ook de Deense media schijnen er akte van te nemen zonder meer achtergrondinfo te kunnen bieden dan een verwijzing naar China en de verwarring over de Amerikaanse renteverhoging (die er gewoon komt).
Faciliteren en begeleiden ok, maar dan wel in de zin van tips geven bij de aankoop. Bij mentaal minder capabele mensen lijkt me dit bijv idd enorm nuttig. Maar een auto is en blijft toch een luxeproduct en dit moet m.i. niet betaald worden door de rest van de samenleving. Als de auto strikt nodig is voor het werk dan kan er op basis van dit werk/contract een lening afgesloten worden bij een privéfirma.
Als we nu al auto's beginnen te kopen voor steuntrekkers dan is het geen wonder dat ze allemaal naar hier willen komen.
Als we nu al auto's beginnen te kopen voor steuntrekkers dan is het geen wonder dat ze allemaal naar hier willen komen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Asielzoekers krijgen automatisch een bedrijfswagen.
In het Verre Oosten zijn het precies ook al van het eerste uur solden.
Marco Borsato kan daar nog eens gaan touren met Rood.
In het Verre Oosten zijn het precies ook al van het eerste uur solden.
Marco Borsato kan daar nog eens gaan touren met Rood.