Mooi meegenomen....dank u wel RABO
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Mooi meegenomen....dank u wel RABO
Schandalig rendement van rabo. Ze hebben GEEN enkel kantoor in Belgie EN uw geld zit vast voor tenminste 1 jaar .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Mooi meegenomen....dank u wel RABO
Er zijn maar weinig ( of geen banken ) die meer dan 2,5% netto op 1 jaar geven.
Je kan ook kiezen voor een gewone spaarrekening en zefls dan staat rabobank.be op de tweede of derde hoogste plaats.
Je kan ook kiezen voor een gewone spaarrekening en zefls dan staat rabobank.be op de tweede of derde hoogste plaats.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Paul,paul schreef:Er zijn maar weinig ( of geen banken ) die meer dan 2,5% netto op 1 jaar geven.
Je hebt gelijk hoor...maar een bank die bijna GEEN personeelskosten heeft, geen enkel bankkantoor, geldautomaat....geeft 80 € per jaar meer op 40.000 euro..... Vind je dat zelf niet SCHANDALIG
vg,
pol
Als je dat schandalig vindt, blijf je best bij Ethias zeker?
²Lanius schreef:Als je dat schandalig vindt, blijf je best bij Ethias zeker?
Het verschil in rente is inderdaad quasi verwaarloosbaar maar ik ga toch ook op het einde van het jaar overstappen van Ethias Bank naar Rabobank Plus en wel om volgende reden :
1) Ik vind het online bankieren bij Rabobank eenvoudiger als bij Ethias bank
2) Rabobank geniet nog steeds de AAA-rating waar dit bij Ethias bank toch minder is
3) Onzekerheid mbt wie in de toekomst de eigenaar zal worden bij Ethias Bank en alzo ook onzekerheid mbt hun voorwaarden
1) Ik vind het online bankieren bij Rabobank eenvoudiger als bij Ethias bank
2) Rabobank geniet nog steeds de AAA-rating waar dit bij Ethias bank toch minder is
3) Onzekerheid mbt wie in de toekomst de eigenaar zal worden bij Ethias Bank en alzo ook onzekerheid mbt hun voorwaarden
Ik heb, na lang overwegen, een Rabo Plus Account geopend.
Ik ben van plan om, zodra ik tegen einde dit jaar elders mijn getrouwheidspremie(s) verworven heb, een deel van mijn spaarcenten die ik voor minstens 1 jaar kan missen, naar deze rekening over te hevelen.
Er bestaan zéker slechtere scenario's dan deze, voor een periode van 1 jaar. (en bovendien zou je te allen tijde zonder poespas een deel kunnen afhalen bij eventuele noodsituaties)
(maar uiteraard had ik ook op méér gehoopt
)
Ik ben van plan om, zodra ik tegen einde dit jaar elders mijn getrouwheidspremie(s) verworven heb, een deel van mijn spaarcenten die ik voor minstens 1 jaar kan missen, naar deze rekening over te hevelen.
Er bestaan zéker slechtere scenario's dan deze, voor een periode van 1 jaar. (en bovendien zou je te allen tijde zonder poespas een deel kunnen afhalen bij eventuele noodsituaties)
(maar uiteraard had ik ook op méér gehoopt
De rente wordt gegarandeerd tot 31/5/2011. En hoeveel nadien ? Meer of minder ?
Die onzekerheid boezemt geen vertrouwen in, anders was ik ook al van de partij.
Die onzekerheid boezemt geen vertrouwen in, anders was ik ook al van de partij.
De meeste banken garanderen zelfs niets, dat voordeel heb je nog bij Rabobank.be
Vind ik ook, bovendien is hun rentepolitiek niet van die aard zal ze het plots een pak slechter zullen gaan doen tov de concurrentie.paul schreef:De meeste banken garanderen zelfs niets, dat voordeel heb je nog bij Rabobank.be
Inderdaad, Rabobank.be is altijd wel betrouwbaar geweest wat hun rentes betreft, ben al klant van in het begin, eind 2002 dacht ik, en deze Spaarrekening Plus heeft momenteel de hoogste opbrengst op de Belgische markt. Wat daar schandalig aan is mag Joost weten maar die weet het wellicht ook niet. Ik heb alvast een rekening geopend en half december komt mijn Booster rekening vrij, dus ....
-
JurgenG
Dat is inderdaad het ideaal moment om over te stappen.Peet schreef:Ik heb alvast een rekening geopend en half december komt mijn Booster rekening vrij, dus ....
Ik heb zelf een simulatie gemaakt en door het (perverse) spel van de getrouwheid die pas op 31/12 uitbetaald wordt is het tot +/- half augustus interessanter om de gewone Rabo spaarrekening (1,8+0,4) te gebruiken. Na half augustus wordt de Rabo+ (1+1,5) interessanter.
Enkele details van mijn berekening: storting vóór of na 15/08 en afhaling van het volledig bedrag het jaar erna op 31/12 (dus nà ontvangst alle intrest + getrouwheid). Of evt. afhaling op 01/01 om zeker te zijn dat alle intrest inderdaad binnen is.
Uiteraard kan dit gegeven zeer snel veranderen als de intresten aangepast worden!