Morningstar: verschil overzicht- vs transactieportefeuille?
TIP
Morningstar: verschil overzicht- vs transactieportefeuille?
Ik wou op Morningstar eens een schaduwportefeuille aanmaken om van enkele fondsen het rendement te kunnen volgen berekend vanaf nu. Had gisteren gekozen voor de "overzichtsportefeuille" en daar enkele fondsen aangebracht en zie nu voor elke lijn 1 Dag Rend % en op andere tabs rendement op langere termijn.
Is het zo dat je in die overzichtsportefeuille NIET het rendement kan volgen sinds de start van die portefeuille, dus gaat dat 1 Dag Rend % morgen niet 2 dagen Rend % worden of moet je daarvoor een transactieportefeuille aanmaken?
Is het zo dat je in die overzichtsportefeuille NIET het rendement kan volgen sinds de start van die portefeuille, dus gaat dat 1 Dag Rend % morgen niet 2 dagen Rend % worden of moet je daarvoor een transactieportefeuille aanmaken?
Re: Morningstar: verschil overzicht- vs transactieportefeuil
'k Heb geen idee wat je allemaal te zien krijgt bij de "overzichtsportefeuille", want zelf heb ik voor de "transactieportefeuille" gekozen.
In deze laatste is een tabblad Winst & Verlies, en daar krijg je in de 2 laatste kolommen je winst/verlies sinds aankoop staan in enerzijds euro, anderzijds %.
Op het tabblad Overzicht krijg je de koers en de %verschil van 1 dag.
Daarnaast is er ook nog een tabblad Lange Termijn, waar je YTD, 1 week, 1 maand, 3 maanden, 1 jaar, enz kan zien.
Er zijn ook nog enkele andere tabbladen, en die geven de eigenschappen en kasstroom weer.
In deze laatste is een tabblad Winst & Verlies, en daar krijg je in de 2 laatste kolommen je winst/verlies sinds aankoop staan in enerzijds euro, anderzijds %.
Daarnaast is er ook nog een tabblad Lange Termijn, waar je YTD, 1 week, 1 maand, 3 maanden, 1 jaar, enz kan zien.
Er zijn ook nog enkele andere tabbladen, en die geven de eigenschappen en kasstroom weer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt annetje.. als je bij de transactieportefeuille zowel je rendement sinds aankoop als statistieken zoals %verschil 1 Day etc.. kan zien, denk ik dat je met die portefeuille alles hebt.annetje schreef:'k Heb geen idee wat je allemaal te zien krijgt bij de "overzichtsportefeuille", want zelf heb ik voor de "transactieportefeuille" gekozen.
Iemand enig idee waarom die overzichtsportefeuille dan bestaat want die voegt niet echt iets toe denk ik?
Toch wel.
Zo heb je een overzicht van je portefeuille.
Zo heb je een overzicht van je portefeuille.
Nee, want een overzichtsportefeuille geeft zelfs geen totalen weer. Ik denk dat een overzichtsportefeuille nutteloos is om een bestaande portefeuille op te volgen. Hij is wel ideaal om twee of meer fondsen met elkaar te vergelijken voordat je aankoopt.