MSCI world ucits en MSCI world sri ucits
TIP
MSCI world ucits en MSCI world sri ucits
Goedemorgen,
Is het verstandig om 2 wereld indices van de dezelfde emittent in portefeuille te hebben zoals MSCI world ucits en MSCI world sri ucits.
Deze laatste is duurzaam en de andere niet, sommige bedrijven die erin zitten zijn wel dezelfde.
Ik hoor het graag.
Mvg
Is het verstandig om 2 wereld indices van de dezelfde emittent in portefeuille te hebben zoals MSCI world ucits en MSCI world sri ucits.
Deze laatste is duurzaam en de andere niet, sommige bedrijven die erin zitten zijn wel dezelfde.
Ik hoor het graag.
Mvg
Re: MSCI world ucits en MSCI world sri ucits
Onverstandig is het niet maar de vraag is of het een meerwaarde geeft als ze mekaar grotendeels overlappen. Ik zou een van de twee nemen, afhankelijk van of je belang hecht aan duurzaamheid of niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat Yaris zei. Op zich is het niet verkeerd om twee sterk gelijkaardige ETF's te kopen, maar vraag je eerder af waarom. Je voegt zo complexiteit toe zonder meerwaarde. iShares biedt zowel de gewone-, ESG screened-, ESG enhanced-, en SRI-varianten aan in toenemende mate van ESG. Je kiest volgens mij het best een van deze.
Bij grote bedragen zou je nog kunnen overwegen van emittent te variëren.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad.pmu schreef: ↑20 februari 2023, 17:15 Op zich is het niet verkeerd om twee sterk gelijkaardige ETF's te kopen, maar vraag je eerder af waarom. Je voegt zo complexiteit toe zonder meerwaarde. iShares biedt zowel de gewone-, ESG screened-, ESG enhanced-, en SRI-varianten aan in toenemende mate van ESG. Je kiest volgens mij het best een van deze.
Zie ook het aantal componenten (cijfers van een tijdje geleden):
MSCI World 1.582
MSCI World ESG 1.493
MSCI World ESG-E 1.344
MSCI World SRI 357
Persoonlijk vind ik SRI wel heel erg (té) restrictief.
Edit: MSCI World op zich is eigenlijk al een relatief klein aantal bedrijven
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 februari 2023, 10:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Ikzelf beleg in de iShares MSCI world sri.
Mijn vrouw vindt die te restrectief en verkiest de IShares MSCI world ESG enhanced.
Beiden hebben we aandacht voor duurzaamheid maar op vlak van beleggen geven we daar elk een andere invulling aan.
Mijn vrouw vindt die te restrectief en verkiest de IShares MSCI world ESG enhanced.
Beiden hebben we aandacht voor duurzaamheid maar op vlak van beleggen geven we daar elk een andere invulling aan.