My e-box: wat is er aan de hand?
My e-box: wat is er aan de hand?
Vanmorgen e-mail ontvangen met de melding dat er een nieuw bericht is in mijn e-box.
Poging tot inloggen gaf als resultaat: Je staat in de wachtrij op plaats 44.532.
What’s going on?
Poging tot inloggen gaf als resultaat: Je staat in de wachtrij op plaats 44.532.
What’s going on?
Re: My e-box: wat is er aan de hand?
Dat is oplichting.
Ga rechtstreeks naar ebox, en niet via de mail, en je zal geen wachtrij zien.
Zie ook https://www.reddit.com/r/belgium/commen ... ewoon_een/
Edit: blijkbaar is dit niet correct, zie onderstaande.
Ga rechtstreeks naar ebox, en niet via de mail, en je zal geen wachtrij zien.
Zie ook https://www.reddit.com/r/belgium/commen ... ewoon_een/
Edit: blijkbaar is dit niet correct, zie onderstaande.
Laatst gewijzigd door RGiskard op 26 januari 2022, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De mail is mogelijk fraude, maar het feit dat ebox een teller laat zien lijkt mij correct (staat ook hier https://myebox.be/nl/news/25-01-2022-perturbation). Vanochtend ook meegemaakt met de juiste links en een kennis ook.
Heb je dringend toegang nodig tot ebox, dan kan je er sel op door te gaan via Mijn burgerprofiel https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/m ... gerprofiel (daar kan je ebox ook aan je profiel koppelen).
Alternatief is via Doccle te gaan. Daar kan je ook ebox aan Doccle koppelen en de documenten bekijken.
Maar pas wel op met berichten die je krijgt die oproepen om naar ebox te gaan. Druk niet op links in zulke mails maar ernaar via je favorieten
https://www.belgium.be/nl/online_dienst/app_ebox
Heb je dringend toegang nodig tot ebox, dan kan je er sel op door te gaan via Mijn burgerprofiel https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/m ... gerprofiel (daar kan je ebox ook aan je profiel koppelen).
Alternatief is via Doccle te gaan. Daar kan je ook ebox aan Doccle koppelen en de documenten bekijken.
Maar pas wel op met berichten die je krijgt die oproepen om naar ebox te gaan. Druk niet op links in zulke mails maar ernaar via je favorieten
https://www.belgium.be/nl/online_dienst/app_ebox
Laatst gewijzigd door SMGGM op 26 januari 2022, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
via my e-box kom je ook op die wachtrij terecht.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
En als je ingelogd geraakt krijg je als bericht te lezen:
Beste eBox-gebruiker,
Op dinsdag 25 januari 2022 zal het My e-Box portaal een dringend onderhoud ondergaan. Dit kan tussen
11u en 13u storingen veroorzaken bij het raadplegen van eBox-berichten. Wij verzoeken u om in dat geval
op een later tijdstip opnieuw te proberen.
Zo blokkeren ze zelf e-box doordat iedereen wil inloggen om "een belangrijk bericht" te lezen.
Beste eBox-gebruiker,
Op dinsdag 25 januari 2022 zal het My e-Box portaal een dringend onderhoud ondergaan. Dit kan tussen
11u en 13u storingen veroorzaken bij het raadplegen van eBox-berichten. Wij verzoeken u om in dat geval
op een later tijdstip opnieuw te proberen.
Zo blokkeren ze zelf e-box doordat iedereen wil inloggen om "een belangrijk bericht" te lezen.
Ook zoiets gehad in my Ebox.
Een bericht dat authentiek was.
Maar als ik dan inlog kom ik op een wachtrij.
Nadien wel direct binnen geraakt.
De titel verwijst naar een aanslagbiljet van 12/01 dat ik al gelezen had maar de info klopt wel.
Trekt op niks, heel dat systeem.
Geef mij maar berichten die ze via gewone email sturen.
Het kost de gemeenschap dan nog eens heel veel geld ook, heel die website van de staat met inbegrepen extra's.
De titel verwijst naar een aanslagbiljet van 12/01 dat ik al gelezen had maar de info klopt wel.
Het kost de gemeenschap dan nog eens heel veel geld ook, heel die website van de staat met inbegrepen extra's.
Aanvankelijk had ik daar wat moeite mee en ik moet je bijtreden dat hun website niet zeer gebruiksvriendelijk is.haelewyn schreef: ↑26 januari 2022, 13:01 Ook zoiets gehad in my Ebox.
Tot voor kort kreeg ik deze berichten (vooral CM) via DOCCLE. Heb dit tussen buitengezwierd want dit was al helemaal een overbodige stap. Onlangs nog eens ge-informeerd bij een CM-consulente om hun berichten niet langer via DOCCLE te versturen. Zij antwoordde hierop dat veel van hun cliënten, waaronder zijzelf deze app. niet langer wilden. Sedertdien krijg ik al mijn Cm-berichten zonder deze nodeloze tussenstop rechtstreeks op mijn e-mail.
Ik ben helemaal niet voor zulke mails. Mail is een vreselijk verouderde en onveilige manier van communicatie. Het zit vol met phishing en spam en het zou verboden moeten zijn om het te gebruiken om privacy gevoelige informatie of facturen door te sturen.
Vind je eBox niet fijn om mee te werken, dan kan je eens Doccle gebruiken en je eBox hieraan linken.
Ook via Mijn Burgerprofiel van de Vlaamse overheid kan je toegang krijgen op Mijn eBox.
Daarnaast, sommige mensen hebben er veel problemen mee dat Facebook teveel van hen weet, maar terwijl krijgen ze hun terugbetalingen van medische handelingen in hun Google inbox en de indexering die daarachter zit
Nope, geef mij dan liever een bedrijf waar privacy meer voorop staat.
In dit soort gevallen moet een bedrijf de gebruiker beschermen tegen zichzelf. Het mag dan misschien eenvoudiger zijn, maar wacht maar als het mis loopt, dan zal men huilend terugkeren.
Zoomit en doccle zijn aan mij niet besteed.
MyEbox : hetzelfde.
Geef mij maar gewoon email. Ik hou het zelf wel veilig genoeg door uit mijn doppen te kijken als ik wat ontvang.
Het enige geval van fraude waarmee ik geconfronteerd werd is de diefstal (bij een provider) van mijn kredietkaartgegevens. Daar heeft de Europese regelgeving gelukkig al wat aan gedaan.
Ik denk dat je vooral moet opletten als een rekeningnummer anders is dan wat je gewoon bent, voor een schuldeiser. In verband met factuurfraude.
Ik begrijp dat jij het anders ziet. Ik vermoed dat je beroepsmatig met de gevallen van financieel misbruik wordt geconfronteerd.
Als je alle dagen dronkelappen begeleidt krijg je ook de indruk dat de wereld vol alcoholisten loopt.
MyEbox : hetzelfde.
Geef mij maar gewoon email. Ik hou het zelf wel veilig genoeg door uit mijn doppen te kijken als ik wat ontvang.
Het enige geval van fraude waarmee ik geconfronteerd werd is de diefstal (bij een provider) van mijn kredietkaartgegevens. Daar heeft de Europese regelgeving gelukkig al wat aan gedaan.
Ik denk dat je vooral moet opletten als een rekeningnummer anders is dan wat je gewoon bent, voor een schuldeiser. In verband met factuurfraude.
Ik begrijp dat jij het anders ziet. Ik vermoed dat je beroepsmatig met de gevallen van financieel misbruik wordt geconfronteerd.
Als je alle dagen dronkelappen begeleidt krijg je ook de indruk dat de wereld vol alcoholisten loopt.