Neopost: oplossingen voor postbeheer
TIP
Re: Neopost: oplossingen voor postbeheer
Komt de stijging niet eerder hierdoor?
Pitney heeft een ondernemingswaarde van $5,5B en genereerde in 2017 circa $325m vks. Hun gerapporteerde vks ligt wel hoger omdat herstructureringskosten blijkbaar niet meetellen... Dan vind ik Neopost interessanter gewaardeerd. Wel nog bijna 2 maanden wachten op resultaten...Review of Strategic Alternatives
The Pitney Bowes Board of Directors, together with management, continues to explore and evaluate strategic alternatives to further enhance shareholder value. The Board has not set a timetable for the process nor has it made any decisions related to any strategic alternatives at this time. There can be no assurance that the exploration of strategic alternatives will result in any particular outcome. The Company does not intend to provide updates unless or until it determines that further disclosure is appropriate or necessary.
Dat Pitney Bowes te koop staat is al oud nieuws, zie vorige posts (en oorspronkelijke persbericht 1 november '17). WPA voor vierde kwartaal kwam boven de verwachtingen uit en ook de guidance voor 2018 ligt boven de verwachtingen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
2018 FCF guidance $350-400m excl. eenmalige kosten dan want die tellen ze niet mee. Niets om wild van te worden. En omzetgroei komt hoofdzakelijk van een grote overname die ze dit jaar hebben gedaan. Ik blijf rustig zitten in Neopost (:
@ Osirix Kan inderdaad zijn dat vrijdag de koers redelijk daalt vanwege die ex-dividend date.
Normaal stijgt de koers altijd enkele dagen voor die datum. Bij Neopost gebeurt dit echter niet. Vreemd...
Normaal stijgt de koers altijd enkele dagen voor die datum. Bij Neopost gebeurt dit echter niet. Vreemd...
Pitney Bowes investor day -> ze beweren met 4a 6% kunne groeien per jaar! incl. behoud van mid teens margins...
Hebben vorig jaar een grote overname gedaan als ik me niet vergis. Groei zal niet van de traditionele activiteiten komen.
Dat was een overname in de e-commerce ja. Newgistics, $475m, all cash.
Pitney Bowes wil niet langer overgenomen worden. Werd beslist door RvB op 6 maart.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Laagste koers sinds midden 2016. Nu al bijkopen of wachten tot 27/3, ik ben er nog niet uit. In H1 2017 werd al €87m vks gegenereerd, even veel als het jaar ervoor (dat eindigde op €157m excl. werkkapitaal). Q3 2017 was wel heel zwak, al had het management vertrouwen in Q4. Stel dat ze €135m vks gegenereerd hebben in 2017, dat geeft een FCF yield van bijna 18%. Cash return (FCF + net intrest expense / EV), dus rekening houdend met de balans, zou dan neerkomen op ongeveer 11%. Blijf zeer laag gewaardeerd.
Voor mij moeten ze nog veel lager gaan eer ik zou bijkopen. Probleem is de sector hé. Pitney Bowes zit met een positieve organische groei (enfin, dat kunnen we toch min of meer afleiden uit de jaarresultaten) en toch reageert de koers daar niet positief op. Voor velen zijn deze bedrijven dood en begraven. En met RTL, Publicis en SES zit ik nog met zo'n bedrijven. De gouden jaren zijn voorbij bij mij.
Het gaat net zoals bij Agfa of Bpost om het compenseren van structureel dalende activiteiten met groeiactiviteiten. Ik ben vooralsnog minder negatief (: Het is vooral triest/spijtig dat managers in zulke omstandigheden (enorme onderwaardering) hun capital niet anders durven allocaten, meer bepaald door agressief eigen aandelen in te kopen. Pandora is recent een uitzondering, maar dat zie je écht niet vaak.
& Dillards uiteraardjens_dev schreef: ↑16 maart 2018, 14:38 Het gaat net zoals bij Agfa of Bpost om het compenseren van structureel dalende activiteiten met groeiactiviteiten. Ik ben vooralsnog minder negatief (: Het is vooral triest/spijtig dat managers in zulke omstandigheden (enorme onderwaardering) hun capital niet anders durven allocaten, meer bepaald door agressief eigen aandelen in te kopen. Pandora is recent een uitzondering, maar dat zie je écht niet vaak.

Zwak Q4 met sterke organische omzetdaling. EDS daalde terwijl het net de terugval bij SME zou moeten compenseren. Ze letten wel heel goed op de kosten, waardoor de winstgevendheid niet te fel wordt aangetast.
Outlook:
- Sales expected to decrease in organic terms
- Current operating margin of approximately 18.0% at identical innovation effort levels
Dividend stabiel op €1,7
Nettoschuld daalt fors naar €675m door hoge vks incl. daling werkkapitaal (circa €150m). Maar ik vermoed dat de markt morgen zal focussen op die scherpe omzetdaling. Aandeel blijft wel spotgoedkoop.
https://www.neopost-group.com/en/news/2 ... 2017-sales
Outlook:
- Sales expected to decrease in organic terms
- Current operating margin of approximately 18.0% at identical innovation effort levels
Dividend stabiel op €1,7
Nettoschuld daalt fors naar €675m door hoge vks incl. daling werkkapitaal (circa €150m). Maar ik vermoed dat de markt morgen zal focussen op die scherpe omzetdaling. Aandeel blijft wel spotgoedkoop.
https://www.neopost-group.com/en/news/2 ... 2017-sales