Nieuwe discountbroker: iDealing
TIP
Re: Nieuwe discountbroker: iDealing
De fiscus zal het "graag" horen denk ik, dat er geen beurstaks moet betaald worden.
Bij één buitenlandse broker zijn er er blijkbaar ingeslaagd om die wel beurtaks te laten aanrekenen ( To Days brokers of zoiets )
Als ze merken ze er reclame wordt voor gemaakt in belgie, dan wordt de fiscus "woest".
Bij één buitenlandse broker zijn er er blijkbaar ingeslaagd om die wel beurtaks te laten aanrekenen ( To Days brokers of zoiets )
Als ze merken ze er reclame wordt voor gemaakt in belgie, dan wordt de fiscus "woest".
Maar als Belgen via de Nederlandse of Franse branch klant worden is er geen vuiltje aan de lucht, cf. Degiro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
fiscus zou het wel een durven "uitvechten" als die broker wat teveel reclame in belgie maakt
http://www.mijnkapitaal.be/thema/fiscal ... urstaksen/" onclick="window.open(this.href);return false;
'
in het verleden werd reeds een andere broker ' brutaal' aangepakt
http://www.mijnkapitaal.be/thema/divers ... r-bekeken/" onclick="window.open(this.href);return false;
"1. Bij DeGiro betaal je geen beurstaks, en dit levert een flinke besparing op qua kosten. Maar volgens de FOD Financiën is de beurstaks wel degelijk verschuldigd. Of dit enige consequenties heeft voor Belgische belegger, is een open vraag."
http://www.mijnkapitaal.be/thema/fiscal ... urstaksen/" onclick="window.open(this.href);return false;
'
in het verleden werd reeds een andere broker ' brutaal' aangepakt
http://www.mijnkapitaal.be/thema/divers ... r-bekeken/" onclick="window.open(this.href);return false;
"1. Bij DeGiro betaal je geen beurstaks, en dit levert een flinke besparing op qua kosten. Maar volgens de FOD Financiën is de beurstaks wel degelijk verschuldigd. Of dit enige consequenties heeft voor Belgische belegger, is een open vraag."
Wat de fiscus wil en wat de fiscus krijgt is gelukkig nog niet hetzelfde. Lynx is in het verleden wel tot aanrekenen van de beurstaks gedwongen omdat zij wel degelijk een kantoor hebben in België en hier reclamecampagnes voeren.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Iemand hier ervaring mee intussen? Hoe is de service?
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
ben hiervoor gaan kijken op Britse forums; en overal zijn ze content van deze broker. Als ik iets kon vinden dan was het van bij broker xyz ben ik "dit" tegengekomen en bij iDealing die een stuk goedkoper is liep "dit" nooit verkeerd.
Bij testaankoop invest wist men wel te melden dat de goedkope tarieven slechts op een beperkt aantal beursen was ; en inderdaad het gaat voor de belgen juist over euronext (parijs,brussel,amsterdam) opgelet dus dat jouw order niet uitgezet wordt op een andere beurs.
Er loopt op dit moment ook een actie 'kom naar ons met jouw effecten' ;lijkt me een direct reclame naar Belgische klanten...dus de taks voordelen zullen wegvallen...
Er zijn ook een boel salami(beurskoersen, overschrijven, corporate actions...) kosten zoals de Giro ze nu ook aan het uitvinden is.
Bij testaankoop invest wist men wel te melden dat de goedkope tarieven slechts op een beperkt aantal beursen was ; en inderdaad het gaat voor de belgen juist over euronext (parijs,brussel,amsterdam) opgelet dus dat jouw order niet uitgezet wordt op een andere beurs.
Er loopt op dit moment ook een actie 'kom naar ons met jouw effecten' ;lijkt me een direct reclame naar Belgische klanten...dus de taks voordelen zullen wegvallen...
Er zijn ook een boel salami(beurskoersen, overschrijven, corporate actions...) kosten zoals de Giro ze nu ook aan het uitvinden is.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Waw, en dan zijn die salami-kosten ook nog eens lekker ontransparant, kijk maar bijvoorbeeld naar mogelijke commissies of wat dan ook-kosten als je total produce zou aankopen. Er kunnen extra eurootjes voor aankoopkosten komen, maar dan ook nog eens commissie enzovoort. Heb er al weinig zin in. Heb je al echt zelf gekocht bij deze broker?
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
nee omwille van dezelfde redenen. Ook van de Giro ben ik steeds minder tevreden...ware het niet dat ze daar wel fondsen hebben waarvan de lopende kosten op de helft komen van in Belgiê; maar ook daar zal het moeilijk zijn om jezelf in orde te stellen met de fiscus; bv meerwaarde belasting.
Ondertussen lijkt ook Medirect een volwaardig alternatief te worden ook voor aandelen. Wat trage site maar we moeten toch ons aandelen 6 maanden bijhouden ;-) en de site is geladen in de tijd dat je speculoosje op is.
Ondertussen lijkt ook Medirect een volwaardig alternatief te worden ook voor aandelen. Wat trage site maar we moeten toch ons aandelen 6 maanden bijhouden ;-) en de site is geladen in de tijd dat je speculoosje op is.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb vooral schrik van onvoorziene kosten, zoals nu bij degiro de Exchange Fee till 2015 van 20 euro. Dat was niet te voorzien. Bij iDealing lijkt het nog moeilijker in te schatten hoeveel een aankoop/verkoop op het einde van het jaar uiteindelijk zal kosten. De speculatietaks is geen probleem, ik heb een mooie lijst met alle aan/verkopen en op het einde van het jaar zien we wel waar we uitkomen. Normaal 0 eur speculatietaks 
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Vergeet ook niet de RV op sommige opbrengsten
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
RV wordt goed geregeld bij DeGiro, geen idee hoe het bij iDealing gaat.
Tiens, dat is het eerste dat ik daarover verneem. Houdt DeGiro dan Belgische RV in? Of de Nederlandse variant?
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Gewoon Belgische RV, al geregeld meegemaakt met dividenden. onlangs bij Solvay.
Ik heb de informatie welke aangeboden werd op de website van IDEALING aangevraagt en nooit gekregen.
Toch was ik nieuwsgierig hoe dat gratis dealen eruitzag,dus heb een rekening geopend en de verplichte 1200 Euro gestort.
Toen kon ik alle in en outs pas lezen en kwam ik erachter dat dealen welliswaar gratis is maar dat je alle informatie moet kopen en dat als je geld opneemt telkens 5 euro moet betalen en dat je nooit meer dan 90% van te tegoed kunt opnemen.
Ik besloot er maar niet aan te beginnen omdat ik denk dat dit alleen goed is voor grote beleggers.
Ik wilde mijn geld weer terugstorten maar werd daarbij gehinderd door de bovengenoemde regels.
Ik stuurde een E-mail met het bericht dat ik de rekening wou beëindigen en dat ik mijn geld terug wilde.
Een e-mail terug vertelde me dat een formulier moest invullen en opsturen naar Amsterdam. Dat heb ik gedaan.
Ik kan nu al 2 weken niet meer inloggen bij Idealing,mijn geld is nog steeds niet teruggestort en e-mail wordt niet beantwoord.
Conclusie deze organisatie heeft duidelijk last van PLAKHANDJES.
Toch was ik nieuwsgierig hoe dat gratis dealen eruitzag,dus heb een rekening geopend en de verplichte 1200 Euro gestort.
Toen kon ik alle in en outs pas lezen en kwam ik erachter dat dealen welliswaar gratis is maar dat je alle informatie moet kopen en dat als je geld opneemt telkens 5 euro moet betalen en dat je nooit meer dan 90% van te tegoed kunt opnemen.
Ik besloot er maar niet aan te beginnen omdat ik denk dat dit alleen goed is voor grote beleggers.
Ik wilde mijn geld weer terugstorten maar werd daarbij gehinderd door de bovengenoemde regels.
Ik stuurde een E-mail met het bericht dat ik de rekening wou beëindigen en dat ik mijn geld terug wilde.
Een e-mail terug vertelde me dat een formulier moest invullen en opsturen naar Amsterdam. Dat heb ik gedaan.
Ik kan nu al 2 weken niet meer inloggen bij Idealing,mijn geld is nog steeds niet teruggestort en e-mail wordt niet beantwoord.
Conclusie deze organisatie heeft duidelijk last van PLAKHANDJES.
Dien klacht in bij hun toezichthouder.