nieuwe energieleverancier
Re: nieuwe energieleverancier
doe de test maar eens op de vreg.Louise schreef:Welke de goedkoopste is, hangt af van je gezinsverbruik en is dus ongeveer voor iedereen verschillend.burcht1 schreef:
Nuon de goedkoopste.
denk dat ge dan wel een uniek geval bent.
http://www.vreg.be" onclick="window.open(this.href);return false;
geeft toch wel andere als goedkoopste me dunkt.
al de andere site's is gesponsorde reclame.
groetjes
en dit met verschillende post code's.
en raar lijstje goedkoopste , duurste verandert niet veel.
of zou de vreg verkeerd zijn.
op aanbieders be , die bedrieglijke kortingen he.
Inderdaad.Daarbij nog eens de intercommunale erbij die verschillend is naargelang de regio.Hier zit ook vrij veel verschil op hun tarieven.En deze laatste kan men niet kiezen.Louise schreef: Welke de goedkoopste is, hangt af van je gezinsverbruik en is dus ongeveer voor iedereen verschillend.
Ik ben al een jaar bij Lampiris, probleemloos, sedert kort ook electronische facturen, dus geen papierwerk meer.
Bovendien schreef ik me in bij de groepsaankoop iChoosr, en Lampiris kwam daar ook uit als goedkoopste. Vanaf januari wordt mijn huidige kontract bij Lampiris veranderd naar de beter condities van de groepsaankoop. Zonder schadevergoeding!
Ik was vroeger reeds bij Electrabel, Nuon, Luminus, Ebem. Bij Nuon en Ebem heb ik de meeste problemen gehad met foute facturen, te hoge voorschotten, lang wachten op terugbetaling, en vooral : hun onbereikbaarheid wanneer er problemen zijn. Op mails krijg je nauwelijks antwoord, en telefonisch is er al helemaal geen beginnen aan, of je moet een halve dag vrijaf nemen.
Ik raad iedereen Lampiris aan.
Bovendien schreef ik me in bij de groepsaankoop iChoosr, en Lampiris kwam daar ook uit als goedkoopste. Vanaf januari wordt mijn huidige kontract bij Lampiris veranderd naar de beter condities van de groepsaankoop. Zonder schadevergoeding!
Ik was vroeger reeds bij Electrabel, Nuon, Luminus, Ebem. Bij Nuon en Ebem heb ik de meeste problemen gehad met foute facturen, te hoge voorschotten, lang wachten op terugbetaling, en vooral : hun onbereikbaarheid wanneer er problemen zijn. Op mails krijg je nauwelijks antwoord, en telefonisch is er al helemaal geen beginnen aan, of je moet een halve dag vrijaf nemen.
Ik raad iedereen Lampiris aan.
ik ben ook bij lampiris.
geen problemen mee. vriendelijke klantenservice.
wel niet meegedaan met de groepsaankoop. nu kan ik niet meer meedoen met die groepsaankoop waarschijnlijk.
geen problemen mee. vriendelijke klantenservice.
wel niet meegedaan met de groepsaankoop. nu kan ik niet meer meedoen met die groepsaankoop waarschijnlijk.
nieuwe energieleverancier
burcht1 schreef:Wook schreef:Wij zijn deze zomer ook overgeschakeld naar Lampiris voor gas. Ik vreesde ook voor administratieve rompslomp maar tot nu toe ook geen enkel probleem. Laatst nog een mail gestuurd om te vragen of ze mijn maandelijkse voorschotten wilden verlagen en ik heb niet lang erna een brief gekregen dat het in orde is.
Nu wil ik nog overschakelen voor elektriciteit maar ik twijfel nog of ik naar Nuon (de goedkoopste voor mij) zou gaan. Je leest en hoort daar echt veel negatiefs over.
Nuon de goedkoopste.
denk dat ge dan wel een uniek geval bent.
http://www.vreg.be" onclick="window.open(this.href);return false;
geeft toch wel andere als goedkoopste me dunkt.
al de andere site's is gesponsorde reclame.
groetjes
Die site van de vreg ken ik al vele jaren, nog van voor iedereen zijn energiekosten daar ging berekenen. Het is daar dat nuon er als goedkoopste uitkomt voor mij.
Voor elektriciteit zijn enkele leveranciers goedkoper dan Lampiris, maar de grootste kost in een huishouden is gas. En Lampiris is de goedkoopste voor gas. Om het simpel te houden heb ik ook maar electriciteit bij Lampiris genomen, die paar eurootjes verschil per jaar, wegen niet op tegen de bijkomende administratieve romplslomp door 2 leveranciers te hebben.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor standaardzaken is Lampiris inderdaad administratief in orde, maar als het wat moeilijker wordt, laten ze het afweten. Vooral als je ze wil bereiken via het formulier op de website (=geen antwoord). Ik heb al drie opmerkingen / probleempjes
1. Overschakelen gascontract naar goedkoper tarief via Ichoosr
Ik zat namelijk al voor gas bij lampiris, voor electriciteit bij Nuon, en eind vorig jaar heb ik meegedaan via Ichoosr met een samenaankoop. Lampiris kwam er als de beste uit voor electriciteit & gas. Ik heb mij er dan ook voor ingeschreven vanaf de vervaldag van mijn contract (20/8).
Algauw kreeg ik bevestiging van de start van het electriciteitscontract vanaf 20/8. Maar aangezien het gastarief via Ichoosr was net nog niets goedkoper dan mijn toenmalig tarief dat ik reeds had bij Lampiris, heb ik ze meteen (aangetekend) laten weten dat ik ook bevestiging wou voor de overschakeling naar het ander tarief van gas.
Ruim een maand later krijg ik antwoord waarin staat dat het allemaal geen probleem was. Op 20/8 zou mijn oud klantennummer voor gas opgegeven worden en zou ik één nieuw klantnummer hebben voor gas en electriciteit. Dit ging vanzelf gebeuren.
Uiteraard is dit niet gebeurd en krijg ik voorlopig nog altijd aparte gas en electriciteitsfacturen voor lampiris, elk met een ander klantennummer. Ik krijg dus met ander woorden nog altijd gas aan een duurder tarief.
Ik heb dan een vriendelijke mail gestuurd via de site. Alwaar ik nooit een antwoord op gekregen heb, alhoewel de bevestigingsmail beloorde dat ik binnen de 24 werkuren een antwoord zou krijgen.
Twee weken geleden heb ik dan ook een aangetekend schrijven gestuurd. En voorlopig nog geen antwoord.
Ik wacht af.
2. Zoomit of geen Zoomit?
Voor mijn oud klantnummer krijg ik de facturen via Zoomit. Via mijn nieuw klantnummer niet. Er staat daar zelfs niets van vermeld op de factuur. Wel lastig: Eén factuur van Lampiris betalen via Zoomit en één krijg ik nog via de post.
3. Voorschotfacturen
Bij electrabel volstond het om te telefoneren om uw voorschotfactuur aan te passen. BIj Lampiris niet. Ik moest eerst meer dan € 100 per maand betalen voor mijn gas, terwijl mijn verbruik in mijn vorig (en groter) appartement maar € 30 per maand was bij electrabel.
Via telefoon werd meteen gezegd dat ik dit enkel kon aanpassen via post (en dan liefst aangetekend), en dit met bewijs van vorige afrekeningen dat uw verbruik echt lager is. Aangezien ik nog geen voorgaande afrekeningen had van mijn appartement was dit een beetje moeilijk. Maar goed, na één aangetekend schrijven met een goed argumentering was mijn maandelijks voorschot toch aangepast aan de werkelijkheid
Rare jongens die electriciteitsleveranciers.
1. Overschakelen gascontract naar goedkoper tarief via Ichoosr
Ik zat namelijk al voor gas bij lampiris, voor electriciteit bij Nuon, en eind vorig jaar heb ik meegedaan via Ichoosr met een samenaankoop. Lampiris kwam er als de beste uit voor electriciteit & gas. Ik heb mij er dan ook voor ingeschreven vanaf de vervaldag van mijn contract (20/8).
Algauw kreeg ik bevestiging van de start van het electriciteitscontract vanaf 20/8. Maar aangezien het gastarief via Ichoosr was net nog niets goedkoper dan mijn toenmalig tarief dat ik reeds had bij Lampiris, heb ik ze meteen (aangetekend) laten weten dat ik ook bevestiging wou voor de overschakeling naar het ander tarief van gas.
Ruim een maand later krijg ik antwoord waarin staat dat het allemaal geen probleem was. Op 20/8 zou mijn oud klantennummer voor gas opgegeven worden en zou ik één nieuw klantnummer hebben voor gas en electriciteit. Dit ging vanzelf gebeuren.
Uiteraard is dit niet gebeurd en krijg ik voorlopig nog altijd aparte gas en electriciteitsfacturen voor lampiris, elk met een ander klantennummer. Ik krijg dus met ander woorden nog altijd gas aan een duurder tarief.
Ik heb dan een vriendelijke mail gestuurd via de site. Alwaar ik nooit een antwoord op gekregen heb, alhoewel de bevestigingsmail beloorde dat ik binnen de 24 werkuren een antwoord zou krijgen.
Twee weken geleden heb ik dan ook een aangetekend schrijven gestuurd. En voorlopig nog geen antwoord.
Ik wacht af.
2. Zoomit of geen Zoomit?
Voor mijn oud klantnummer krijg ik de facturen via Zoomit. Via mijn nieuw klantnummer niet. Er staat daar zelfs niets van vermeld op de factuur. Wel lastig: Eén factuur van Lampiris betalen via Zoomit en één krijg ik nog via de post.
3. Voorschotfacturen
Bij electrabel volstond het om te telefoneren om uw voorschotfactuur aan te passen. BIj Lampiris niet. Ik moest eerst meer dan € 100 per maand betalen voor mijn gas, terwijl mijn verbruik in mijn vorig (en groter) appartement maar € 30 per maand was bij electrabel.
Via telefoon werd meteen gezegd dat ik dit enkel kon aanpassen via post (en dan liefst aangetekend), en dit met bewijs van vorige afrekeningen dat uw verbruik echt lager is. Aangezien ik nog geen voorgaande afrekeningen had van mijn appartement was dit een beetje moeilijk. Maar goed, na één aangetekend schrijven met een goed argumentering was mijn maandelijks voorschot toch aangepast aan de werkelijkheid
Rare jongens die electriciteitsleveranciers.
reactie op voorgaande : vermits uw huidige contract bij Lampiris vervalt op 20/8, vermoed ik dat U pas zal kunnen genieten van de voorwaarden van de groepsaankoop, vanaf die vervaldatum. Bij mij was de vervaldatum einde december, daarom gaan mijn nieuwe voorwaarden al in op 1 januari.
Wat de keuze betreft tussen electronische of papieren facturen, kan je heel simpel zélf instellen op hun website. Ik heb naar Lampiris nog nooit een aangetekende brief moeten sturen, en tevens krijg ik ook antwoord wanneer ik hun contactformulier invul.
Op de 'bevestigingsbrief' (die ze sturen wanneer je klant wordt, of als er iets wijzigt) stond bij mij ook een foutief adres. Ik liet hen dat weten via dat contactformulier. Enkele dagen later kreeg ik een juiste, met hun excuses erbij.
Ik begrijp echter wel dat elke situatie anders is; vroeger bij NUON heb ik hetzelfde meegemaakt, ik kon er mijn haren wel bij uittrekken toen!
Wat de keuze betreft tussen electronische of papieren facturen, kan je heel simpel zélf instellen op hun website. Ik heb naar Lampiris nog nooit een aangetekende brief moeten sturen, en tevens krijg ik ook antwoord wanneer ik hun contactformulier invul.
Op de 'bevestigingsbrief' (die ze sturen wanneer je klant wordt, of als er iets wijzigt) stond bij mij ook een foutief adres. Ik liet hen dat weten via dat contactformulier. Enkele dagen later kreeg ik een juiste, met hun excuses erbij.
Ik begrijp echter wel dat elke situatie anders is; vroeger bij NUON heb ik hetzelfde meegemaakt, ik kon er mijn haren wel bij uittrekken toen!
Wat ik bij NUON meemaakte : ik kocht een huis wat daarvoor een handelspand was. Ik ging er gewoon wonen, en koos voor NUON. Dezen baseerden hun voorschotfaktuur op het vroegere verbruik, wat heel hoog was! Ik moest maandelijks ongeveer 1200 euro voorschot betalen. Ik wou en kon dat niet betalen natuurlijk, en toen begon de miserie! Na ettelijke telefoons naar hun callcenter, waarbij ik telkens iemand anders aan de lijn kreeg, en héél de uitleg opnieuw moest doen, werd ik telkens gerustgesteld dat 'het in orde was'...
Tot ik aangetekende aanmaningen begon te krijgen wegens openstaande facturen, met dreigementen van afsluiten enz. enz...
Dat heeft màànden geduurd! En dat kostte mij aan telefoons en aangetekende brieven een pak geld!
Van pure miserie ben ik na één jaar terug naar Electrabel gegaan, dolgelukkig dat ik van NUON verlost was!!!!
Tot ik aangetekende aanmaningen begon te krijgen wegens openstaande facturen, met dreigementen van afsluiten enz. enz...
Dat heeft màànden geduurd! En dat kostte mij aan telefoons en aangetekende brieven een pak geld!
Van pure miserie ben ik na één jaar terug naar Electrabel gegaan, dolgelukkig dat ik van NUON verlost was!!!!
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ichoosr liep eind 2009, dus normaal gezien moest vanaf 20/8 2010 het nieuwe contract ingaan. Wat voor electriciteit wel mooi gebeurd is (is immers een gewone overdracht van Nuon naar Lampiris), maar voor gas (overstap van Lampiris naar Lampiris aan goedkoper tarief) is toen niet gebeurd, alhoewel dit per brief door lampiris reeds in de meimaand bevestigd was.Jemdiev schreef:reactie op voorgaande : vermits uw huidige contract bij Lampiris vervalt op 20/8, vermoed ik dat U pas zal kunnen genieten van de voorwaarden van de groepsaankoop, vanaf die vervaldatum. Bij mij was de vervaldatum einde december, daarom gaan mijn nieuwe voorwaarden al in op 1 januari.!
Maar zoals u zegt, elke situatie is anders. Bij mij hebben ze effectief niet geantwoord op mijn vraag via het online formulier. Ik heb dan ook nog mijn eerstvolgende factuur afgewacht (mischien hadden ze het opgelost zonder mij te verwittigen), alvorens een brief te sturen. En als ls ik toch iets per brief moet sturen, stuur ik dat dan ook onmiddelijk aangetekend (ik kan dit kosteloos op het werk doen).Jemdiev schreef:Ik begrijp echter wel dat elke situatie anders is; vroeger bij NUON heb ik hetzelfde meegemaakt, ik kon er mijn haren wel bij uittrekken toen! ... Ik heb naar Lampiris nog nooit een aangetekende brief moeten sturen, en tevens krijg ik ook antwoord wanneer ik hun contactformulier invul.!
en ter zijde: bij Nuon is het inderdaad erg. Ik had immers eerst een facturatie adres op een andere plaats dan het leveringsadres (omdat er eerst nog geschilderd moest worden en zo en wij toen bij ons ouders woonden). Het is mij, ondanks verschillende brieven naar NUON, nooit gelukt om dit facturatieadres aan te passen. Ondanks hun beloften bleven de facturen bij mijn ouders terechtkomen...
Wat die Zoomit betreft, ik wist niet dat je dit kunt aanduiden via de site. Voor mijn oud klantnummer was dit vanzelf in zoomit terechtgekomen. Dat men dit nu eerst moet activeren op de website is nieuw voor mij. Allé opnieuw een probleem dat zich zal oplossen.Jemdiev schreef:Wat de keuze betreft tussen electronische of papieren facturen, kan je heel simpel zélf instellen op hun website.
Alvast bedankt voor al de reacties op mijn Lampiris vraag. Ik heb er aansluitend nog één: wat is de startdatum voor de groepsaankoop via iChoosr? Ik zou dus niet alleen de overstap kunnen overwegen van Electrabel naar Lampiris, maar daarnaast ook via iChoosr. Mijn contract bij Electrabel verloopt op 31.3.2011, vanaf wanneer gaat zo'n groepsaankoop in? Ik ben eens op hun website gaan kijken, maar het is me niet echt duidelijk daar...
mouche schreef:Alvast bedankt voor al de reacties op mijn Lampiris vraag. Ik heb er aansluitend nog één: wat is de startdatum voor de groepsaankoop via iChoosr? Ik zou dus niet alleen de overstap kunnen overwegen van Electrabel naar Lampiris, maar daarnaast ook via iChoosr. Mijn contract bij Electrabel verloopt op 31.3.2011, vanaf wanneer gaat zo'n groepsaankoop in? Ik ben eens op hun website gaan kijken, maar het is me niet echt duidelijk daar...
Doet ge mee aan boerenbedrog ?
ga naar vreg.be vul uw gegevens in.
zie naar resultaat ( kunt selecteren op prijs , groene stroom)
laatst meegedaan aan groeps aankoop provincie antwerpen.
resultaat : konden mij niks beter aanbieden.
dus groeps aankoop is enkel voor diegene die nog de grote als leverancier hebben.
kortingen het eerste jaar , getekend prijs omhoog .
mijne elek leverancier vaste prijs en groene stroom.
op site vreg leest ge wel welke.
succes
ps: ichoosr moet ook centjes binnen krijgen , onafhankelijk denk van niet.
Ichoosr is voor mensen die zelf de moeite of tijd er niet voor hebben.
Als je er dan een paar man mee aan een job kan helpen, toch niks verkeerds aan?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Er is in Oost-Vlaanderen momenteel een actie: http://www.ikdoeookmee.be/samenaankoop/?q=energie" onclick="window.open(this.href);return false; dit georganiseerd door sp.a Oost-Vlaanderen en de ABVV Oost-Vlaanderen.mouche schreef:Alvast bedankt voor al de reacties op mijn Lampiris vraag. Ik heb er aansluitend nog één: wat is de startdatum voor de groepsaankoop via iChoosr? Ik zou dus niet alleen de overstap kunnen overwegen van Electrabel naar Lampiris, maar daarnaast ook via iChoosr. Mijn contract bij Electrabel verloopt op 31.3.2011, vanaf wanneer gaat zo'n groepsaankoop in? Ik ben eens op hun website gaan kijken, maar het is me niet echt duidelijk daar...
IK heb vorig jaar meegedaan aan deze én die van het nieuwsblad en die van P-magazine. Uiteindelijk was die van de de sp.a (met minder deelnemers), de goedkoopste. Via deze heb ik dan ook ingetekend.
fdgroote schreef:Ichoosr is voor mensen die zelf de moeite of tijd er niet voor hebben.
moeite of tijd .
geen 2 minuutjes.
is om te lachen zeker.
klagen , reclameren , en voor de rest het meute gedrag.
kan u gerust de mail door samen aankoop aan mij toegezonden bezorgen.
jammer mijne prijs die we betalen is te laag.
succes