nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ik zie aan mijn meldingen dat kleinetrol mij gequote heeft.
Je mag je de moeite besparen. Je staat op mijn negeerlijst dus ik lees je flauwekul niet.
Je mag je de moeite besparen. Je staat op mijn negeerlijst dus ik lees je flauwekul niet.
Er is beterschap op komst hoor. De federale regering gaat ingrijpen. Allez ja, dat zeggen ze toch.Trivium schreef: ↑Vandaag 08:31 Chesini is stilaan de enige die Brussel veilig vindt.
https://www.hln.be/binnenland/na-geweld ... ~a6c5d9f8/
Ach, links zal binnenkort op zijn achterste poten staan wanneer ze zien dat het vooral hun kiespubliek zal zijn die extra gecontroleerd zal worden.
De echte Belgen van Molenbeek zijn burgemeester Moureaux redelijk kotsbeu. Ik heb met een aantal gesproken en ze willen zelfs niet meer praten met hun burgemeester.
Maar ze kunnen inderdaad niet op tegen de lawine van inwijkelingen die op links blijven stemmen.
De burgemeester zelf is buiten strijd met een burn-out. Terwijl nu net Molenbeek nood heeft aan krachtig leiderschap.
Maar bon ik hoop ook dat er effectief militairen komen in het straatbeeld.
Ik zie wel geen oplossing tegen de verpaupering van de Kanaalzone. en omgeving. Eens de middenstand weg is, is het kalf verdronken.
Laatst gewijzigd door chesini op 6 september 2025, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk stemmen die links. Wie heeft de grenzen open gesteld voor illegale migratie en geeft hen zomaar een (vervangings)inkomen, allerlei voordelen en sociale voorzieningen (ten nadele van de autochtone bevolking) zonder ooit iets bijgedragen te hebben?
Links creëert de problemen en dan moet rechts het maar oplossen. Wedden dan Moureaux, Mayeur, Close etc … gaan protesteren als de federale regering ingrijpt en bijvoorbeeld het leger inzet ?
Links creëert de problemen en dan moet rechts het maar oplossen. Wedden dan Moureaux, Mayeur, Close etc … gaan protesteren als de federale regering ingrijpt en bijvoorbeeld het leger inzet ?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Wel ik hoop dan dat BDW voet bij stuk houdt. Hij mag daar van mij een strijdpunt van maken. Hem kennende kan hij dit wel doordrukken.VincentVega schreef: ↑Vandaag 14:00 Natuurlijk stemmen die links. Wie heeft de grenzen open gesteld voor illegale migratie en geeft hen zomaar een (vervangings)inkomen, allerlei voordelen en sociale voorzieningen (ten nadele van de autochtone bevolking) zonder ooit iets bijgedragen te hebben?
Zoals ik eerder zei ben ik persoonlijk in Brussel nooit belaagd maar bon dat wil niets zeggen. Wat wel duidelijk is, is buiten het onveiligheidsgevoel de verpaupering. Die verarming is schrijnend. Wie gaat die oplossen ? Ik heb geen idee.
Aan de kanaalzone liggen er hectares industriezone te verkommeren. Er is een enorm potentieel. Mogelijks moet er daar een groot Europees revival project komen. Wat vandaag de bronx is van Brussel kan morgen de hype zijn.
We mogen ons niet te somber opstellen vind ik. Feitelijk zou VOKA zijn rentrée beter in de kanaalzone georganiseerd hebben in plaats van in Brussels Airport.
Of nog anders gezegd als je Brussels Airport koopt moet je ook de kanaalzijde kopen.
Laatst gewijzigd door chesini op 6 september 2025, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het kan verkeren … zei Bredero

Zo ook de opinie over BDW blijkbaar

chesini schreef: ↑13 augustus 2025, 09:59 … ze missen elke visie op termijn. En ja, er zal moeten samengewerkt worden op internationaal niveau. Dat zijn wij, vooral Vlaams-Nationalisten-Egoïsten, niet gewend natuurlijk. Bart De Wever en Theo Francken dromen nog altijd van een Vlaamse onafhankelijke staat, ook op vlak van energie. Die lopen ook nog 100 jaar achter in hun bovenkamer.
Opgepast, BDW zal zijn nationalisme moeten overstijgen. Als hij daar in slaagt kan hij een groot staatsman worden want hij heeft er het IQ voor.VincentVega schreef: ↑Vandaag 14:25Het kan verkeren … zei Bredero![]()
Zo ook de opinie over BDW blijkbaar![]()
chesini schreef: ↑13 augustus 2025, 09:59 … ze missen elke visie op termijn. En ja, er zal moeten samengewerkt worden op internationaal niveau. Dat zijn wij, vooral Vlaams-Nationalisten-Egoïsten, niet gewend natuurlijk. Bart De Wever en Theo Francken dromen nog altijd van een Vlaamse onafhankelijke staat, ook op vlak van energie. Die lopen ook nog 100 jaar achter in hun bovenkamer.
Als hij terugvalt op zijn Vlaamse bekrompenheid en zijn verborgen agenda dan gaat hij (voor mij) definitief de mist in. Cfr zijn boodschap over het uiteenvallen van de Vroege Nederlanden in een speech in NL. Dat zint mij niet echt.
Dus lees eerst onderstaande heel zorgvuldig eer je over Bredero begint.
‐‐----------‐-----
Voor Brussel is zijn uitdaging groot. Heel groot:
Wel ik hoop dan dat BDW voet bij stuk houdt. Hij mag daar van mij een strijdpunt van maken. Hem kennende kan hij dit wel doordrukken.
Zoals ik eerder zei ben ik persoonlijk in Brussel nooit belaagd maar bon dat wil niets zeggen. Wat wel duidelijk is, is buiten het onveiligheidsgevoel de verpaupering. Die verarming is schrijnend. Wie gaat die oplossen ? Ik heb geen idee.
Aan de kanaalzone liggen er hectares industriezone te verkommeren. Er is een enorm potentieel. Mogelijks moet er daar een groot Europees revival project komen. Wat vandaag de bronx is van Brussel kan morgen de hype zijn.
We mogen ons niet te somber opstellen vind ik. Feitelijk zou VOKA zijn rentrée beter in de kanaalzone georganiseerd hebben in plaats van in Brussels Airport.
Of nog anders gezegd als je Brussels Airport koopt moet je ook de kanaalzijde kopen. You can't pick only the cherries from the cake.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom niet? Ik zou niet weten waarom je de kankerplekken van Brussel er bij moet nemen als je in Vlaanderen investeert.”Brussels Airport” is Zaventem en dus geen Brussel maar Vlaanderen.
De Kanaalzone is Brussel.

Los daarvan, het gaat niet enkel om het aanpakken van de verloedering van de buurt van de kanaalzone … maar ook om de plaatselijke (al dan niet legale) bewoners.
Je mag morgen gans die buurt renoveren en opwaarderen, als de bewoners dezelfde zijn zal er niet veel veranderen. Je kan er jobs creëren maar als die ingevuld moeten worden door pendelaars uit Vlaanderen en Wallonië (omdat de jeugd van de Kanaalzone zich liever bezighoudt met “andere winstgevende activiteiten”) dan zal er niet veel veranderen.