nieuwe federale regering
- VincentVega
- Hero Member

Re: nieuwe federale regering
Het gaat hier niet om mechanica maar om onze staatsstructuurchesini schreef: ↑10 september 2025, 11:50Een ketting is maar zo sterk als de zwakste van haar schakels. Lees uw cursus mechanica & sterkteleer eens opnieuw.VincentVega schreef: ↑10 september 2025, 09:25
Het is heel duidelijk welke filosofie chesini aanhangt
Brussel maakt een boeltje van haar beleid, ook en misschien wel vooral op financieel vlak. En Vlaanderen mag het oplossen ...![]()
Denk jij nu echt dat je BE sterk gaat maken met een zwak Brussel en Wallonië ?
Het geheime discours van de NVA is natuurlijk nog altijd 100% opsplitsing van BE en aanhechting van Vlaanderen bij Nederland. Ik vind dat het neo-egoïstische-Vlaamse-discours. Vlamingen zijn over het algemeen dikke egoïsten: ik en de rest kan stikken. Ik wil het tegendeel nog wel eens zien.
Door de opeenvolgende staatshervormingen van BE onder impuls van de Vlaamse Bevrijdingsgedachte is BE vervallen tot een lappendeken van budgetverslindende instellingen waarin niemand door het bos de bomen nog ziet.
Zijn we nu na de zoveelste staatshervorming beter af dan met een verenigd BETell me.
![]()
Men verwijt de Brusselse gemeentes dat ze niet fusioneren. Waarom verwijt men dan niet dat Vlaanderen, Brussel, Wallonië, Duitstalige Gemeenschap terug 1 (één) land moeten worden omdat de toestand nu hopeloos geworden is ? Wie kan deze chaos nog besturen ? Zelfs De Wever niet.
Maar goed, Vlaanderen is dus sterk en Wallonië en Brussel zijn zwak. Hoe zou dat komen?
Een unitair België is geen oplossing en zou al helemaal desastreus zijn, of toch voor Vlaanderen.
Als je naar de Brussels of federale regeringsvormingen van de laatste jaren kijkt (slepen lang aan, ingewikkelde coalities met vele partijen, veto’s tegenover partijen van de andere taalgroep …) dan is dat niet echt iets wat je wil nastreven
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ze moeten ook veel langer hun pipi ophouden, want een boom of een goeie struik is niet genoeg.MeneerParmentier schreef: ↑10 september 2025, 08:42 Mannen en vrouwen ZIJN gewoon anders. Mochten mannen menstrueren dan was er al decennia lang een regeling getroffen om hier verlof voor te kunnen krijgen. Vrouwen persen lichamen van 4 kg en meer uit hun eigen lichaam. Vrouwen komen op de leeftijd van 50 jaar in een menopauze terecht. Is het dan echt zo gek om mannen en vrouwen anders te behandelen wanneer het op loopbaan aankomt?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
- VincentVega
- Hero Member

Een extra reden om vroeger met pensioen te mogen gaanpatrick4 schreef: ↑10 september 2025, 14:49Ze moeten ook veel langer hun pipi ophouden, want een boom of een goeie struik is niet genoeg.MeneerParmentier schreef: ↑10 september 2025, 08:42 Mannen en vrouwen ZIJN gewoon anders. Mochten mannen menstrueren dan was er al decennia lang een regeling getroffen om hier verlof voor te kunnen krijgen. Vrouwen persen lichamen van 4 kg en meer uit hun eigen lichaam. Vrouwen komen op de leeftijd van 50 jaar in een menopauze terecht. Is het dan echt zo gek om mannen en vrouwen anders te behandelen wanneer het op loopbaan aankomt?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid