nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Het punt dat ik wil maken: jouw mening wijkt compleet af van wat de Vlamingen vinden. "We wisten ...". In your dreams. So sad.JackPot schreef: ↑23 augustus 2020, 11:54Maar wat is uw punt nu eigelijk? Dat een partij die stemmen heeft verloren niet in de regering kan zitten? Veel succes met het vormen van een regering met Vlaams Belang en de groenen dan. En zoals je zelf zegt, de laatste enquete is van juni, dat is ondertussen meer dan 2 maanden geleden, veel is die niet meer waard en..het is een enquete.Calco schreef: ↑23 augustus 2020, 08:17
Ik weet niet wie die "we" zijn die het "wisten", maar het zijn in elk geval niet de Vlamingen.
In de verkiezingen van mei 2019 heeft NVA 25% minder stemmen behaald, dan in de verkiezingen daarvoor.
Volgens de enquete van juni van VTM, HLN, ... zou NVA nog eens 25% verliezen ten opzichte van mei 2019, als er opnieuw verkiezingen zouden zijn.
NVA dat drenkelingen zal redden? Ze zijn zelf een zinkend schip.
NVA dat tegengewicht zal bieden? Hoeveel autoriteit heeft De Wever nog als hij 2 keer na mekaar 25% stemmen verliest.
Wat de Vlamingen wisten in mei 2019 (verkiezingen, geen enquete) en juni 2020 (enquete): ze rekenen niet meer op NVA en De Wever.
Ik begrijp wel dat je jezelf wilt wijsmaken dat NVA en De Wever nog steeds relevant zijn. Maar het is over, het is voorbij.
Trouwens, je moet wel een beetje consequent zijn:
- je verwijst naar "we wisten zes maand geleden al". Iets van 6 maand geleden vind je nog steeds relevant
- de enquete waar ik naar verwijs, is 2 maand oud, en dus niet meer relevant volgens jou
Dat is typisch voor wie de waarheid niet kan aanvaarden: zich kronkelen in allerlei tegenstrijdigheden om toch maar een nepwaarheid te spinnen.
Paars-groen. Dat zou een regering zijn zonder de 3 grootste partijen van Vlaanderen, die samen 2.500.000 stemmen halen.
De zogezegd onmisbare PS haalde in 2019 maar 640.000 stemmen. De NVA meer dan een miljoen.
De zogezegd onmisbare PS haalde in 2019 maar 640.000 stemmen. De NVA meer dan een miljoen.
Het is niet het aantal stemmen van de partijen dat telt maar het aantal zetels in het parlement. Eender welke regering kan gemaakt worden zolang ze een meerderheid van zetels heeft. Dat kan dus goed een regering van verliezende partijen zijn of een regering die miljoenen kiezers niet vertegenwoordigt.
Ja, en dat systeem bevoordeelt systematisch de Franstaligen die veel minder stemmen nodig hebben om een zetel te winnen.
Maar het aantal stemmen geeft wel beter weer wat er onder de bevolking leeft.
Maar het aantal stemmen geeft wel beter weer wat er onder de bevolking leeft.
Bekijk even de zetelverdeling van de verkiezingsuitslag zou ik zeggen.Calco schreef: ↑23 augustus 2020, 12:26Het punt dat ik wil maken: jouw mening wijkt compleet af van wat de Vlamingen vinden. "We wisten ...". In your dreams. So sad.JackPot schreef: ↑23 augustus 2020, 11:54
Maar wat is uw punt nu eigelijk? Dat een partij die stemmen heeft verloren niet in de regering kan zitten? Veel succes met het vormen van een regering met Vlaams Belang en de groenen dan. En zoals je zelf zegt, de laatste enquete is van juni, dat is ondertussen meer dan 2 maanden geleden, veel is die niet meer waard en..het is een enquete.
Wat de Vlamingen wisten in mei 2019 (verkiezingen, geen enquete) en juni 2020 (enquete): ze rekenen niet meer op NVA en De Wever.
Ik begrijp wel dat je jezelf wilt wijsmaken dat NVA en De Wever nog steeds relevant zijn. Maar het is over, het is voorbij.
Als u dan nog blijft beweren dat de NVA irrelevant is voor het vormen van een centrum (rechtse) (en dan zet ik rechts nog tussen haakjes) federale regering, dan kan ik daar alleen maar eens goed om lachen. Wat de Vlamingen er, volgens u, ook van mogen vinden, en wat de uitslag van uw waardeloze enquete ook mag zijn.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Op die ps kunnen ook maar een goede 4.5 miljoen mensen stemmen. Op nva 7.5 miljoen (beiden inclusief Brussel). Alles moet in perspectief bekeken worden.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Federale kieskring willen ze niet dus dan krijg je dit soort rare problemen. Nie tdat dat de juiste oplossing is voor dit probleem maar dat is wel waarom alvast.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/wann ... 59645.html
Onze Belgische democratie bevoordeelt de Franstalige kiezers.
Met het normale één man één stem, zou paars-groen maar 72 zetels hebben. Geen meerderheid dus.
Onze Belgische democratie bevoordeelt de Franstalige kiezers.
Met het normale één man één stem, zou paars-groen maar 72 zetels hebben. Geen meerderheid dus.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Euh, waar haal jij die cijfers? Beiden lijken me schromelijk overschat.Sebastiaan1985 schreef: ↑23 augustus 2020, 14:14Op die ps kunnen ook maar een goede 4.5 miljoen mensen stemmen. Op nva 7.5 miljoen (beiden inclusief Brussel).
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Wallonië 3,6 miljoen Brussel 1,2 miljoen vlaanderen 6,7 miljoen... Brusselaren kunnen in theorie op zowel ps als nva stemmen.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Voor zover ik weet moet je in alle drie de landsdelen meerderjarig zijn om te mogen stemmen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wouter Van Besien zegt in een interview voor De Zondag van vandaag (hij gaat voor VDK Bank werken) wat ik denk:
"Alle nota’s die zijn opgesteld door de onderhandelaars, moeten openbaar gemaakt worden. Dan kunnen de partijen zich niet meer wegsteken. Vandaag zeggen ze dat ze niet aan tafel willen, omwille van de inhoud. Maar niemand weet wat die inhoud is. De media niet, het publiek niet. Het is een drogreden geworden, vrees ik, om te zeggen dat ze eigenlijk niet met bepaalde partijen willen samenwerken. ... Maak de nota’s openbaar. Dan worden alle partijen gedwongen om écht over inhoud te praten. Want laat ons niet flauw doen: vandaag gaat het niet over inhoud, maar over electorale afwegingen en persoonlijk wantrouwen."
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Indien de enquete van juni de werkelijkheid weerspiegelt (en de déconfiture van de NVA dus niet nog groter zal zijn, na de zoveelste mislukking van De Wever om iets nationaals op de been te brengen), dan mag De Wever de trotse recordhouder zijn van voorzitters die in 2 opeenvolgende verkiezingen 2 keer 25% stemmen verliezen.Calco schreef: ↑23 augustus 2020, 08:17Ik weet niet wie die "we" zijn die het "wisten", maar het zijn in elk geval niet de Vlamingen.
In de verkiezingen van mei 2019 heeft NVA 25% minder stemmen behaald, dan in de verkiezingen daarvoor.
Volgens de enquete van juni van VTM, HLN, ... zou NVA nog eens 25% verliezen ten opzichte van mei 2019, als er opnieuw verkiezingen zouden zijn.
NVA dat drenkelingen zal redden? Ze zijn zelf een zinkend schip.
NVA dat tegengewicht zal bieden? Hoeveel autoriteit heeft De Wever nog als hij 2 keer na mekaar 25% stemmen verliest.
2 keer 25% van de stemmen verliezen: dan blijven nog 56,25% van de stemmen over.
Wie denkt dat De Wever dan nog voorzitter kan blijven, is wel heel naïef.
Wie denkt dat een andere voorzitter het tij zal keren bij de NVA, is nog veel naïever.
Wie blijft geloven dat NVA dan nog een grotere rol zal spelen dan CD&V of SP.A of Groen of OpenVLD, zou best onderzoeken of er in de familie veel vroegtijdige gevallen van seniliteit zijn.
Geen klant bij VDK bank en zal het nu zeker niet wordengpv1 schreef: ↑23 augustus 2020, 15:53Wouter Van Besien zegt in een interview voor De Zondag van vandaag (hij gaat voor VDK Bank werken) wat ik denk:
"Alle nota’s die zijn opgesteld door de onderhandelaars, moeten openbaar gemaakt worden. Dan kunnen de partijen zich niet meer wegsteken. Vandaag zeggen ze dat ze niet aan tafel willen, omwille van de inhoud. Maar niemand weet wat die inhoud is. De media niet, het publiek niet. Het is een drogreden geworden, vrees ik, om te zeggen dat ze eigenlijk niet met bepaalde partijen willen samenwerken. ... Maak de nota’s openbaar. Dan worden alle partijen gedwongen om écht over inhoud te praten. Want laat ons niet flauw doen: vandaag gaat het niet over inhoud, maar over electorale afwegingen en persoonlijk wantrouwen."
Wat gaat boskabouter Besien daar doen.
Tegen investeerders zeggen dat ze op het einde vd rit 50% meerwaardebelasting zouden moeten betalen, nadat die bank bij elke inleg 3% instapkosten heeft ingepikt ?
Tegen investeerders zeggen dat ze op het einde vd rit 50% meerwaardebelasting zouden moeten betalen, nadat die bank bij elke inleg 3% instapkosten heeft ingepikt ?