nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Een product kopen dat zeer achteraf gezien moeilijk en/of duur in onderhoud blijkt te zijn is inderdaad geen teken van goed bestuur; Deze trams zijn aangekocht onder auspiciën van toenmalig Sp.a minister I. Lieten in 2012.haelewyn schreef: ↑2 december 2020, 18:27 Ook in Vlaanderen wordt er al eens geprutst met geld....
Tram van 3,3 miljoen euro vervoert al jaar geen reizigers meer: “Wielbanden vervangen is een zeer arbeidsintensieve klus”
https://www.hln.be/gent/tram-van-3-3-mi ... ~a469dc01/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor zij die zich afvragen of een volk echt de leiders krijgt die het verdient...
Het is niet moeilijk dat we dagelijks gevogeld worden door de politiekers als er zo'n slaafse burgers rondlopen die hun meesters steevast aanspreken met heer.
In de VS zouden ze spreken van een Uncle Tom, een slaaf die probeert een wit voetje te halen bij zijn meesters.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zeer goed initiatief!
Vermits PvdA-parlementsleden een aanzienlijk deel van hun parlementaire wedde simpelweg dienen door te storten aan hun partij, is de PvdA per uitgebrachte stem veruit de meest gesubsidieerde partij in ons land!
Het zou hen sieren om samen met dit besparingsvoorstel misschien ook meteen de algemene gelijkheid in te voeren waar deze partij zo tuk op is en hun eigen partijdotaties te verminderen met de parlementaire wedden die haar verkozenen doodleuk opstrijken vanuit de overheid en vervolgens aan haar doorstorten bovenop de rechtstreekse overheidsdotaties die elke partij reeds krijgt, zodat elke partij in verhouding evenveel overheidsgeld toegestopt krijgt en er een bijkomende besparing gerealiseerd kan worden in deze barre tijden.
Of zijn communisten enkel solidair als het gaat over het herverdelen van geld dat ze niet hebben, maar niet als het gaat over het geld dat ze wél hebben?

Ik vrees dat het niet bij 1 jaartje gaat blijven.
De regering De Croo kijkt dit jaar aan tegen een begrotingstekort van om en bij de 50 miljard euro volgens de Europese Commissie (ruwweg 11% van ons BNP) en ook volgend jaar wordt er gerekend met een tekort van meerdere tientallen miljarden euro (ongeveer 7% BNP).
https://newsweek.be/eu-zet-belgie-nu-ec ... iegen-niet
Bij ontbreken van een minister van Begroting in deze federale regering, verwijs ik naar E. Lachaert die voorzag in zijn Vivaldi-regeerakkoord om onze begroting op te kuisen a rato van 0,1% per jaar, dus aan dit tempo gaan we er vanaf 2021 maar liefst 70 jaar over doen om geen bijkomende schulden meer te maken!

Daaruit vloeit voort dat we gedurende de komende 70 jaar dus wel jaarlijks een pak extra schulden zouden blijven bijmaken, met als gevolg dat we over die periode ruwweg 1,300 miljard bijkomende schulden zouden aangaan, bovenop onze reeds bestaande overheidsschuld van ongeveer 430 miljard: dus de overheidsschulden gaan maal 3, het grootste deel daarvan in de komende 15 tot 20 jaar!
Nodeloos te zeggen dat er dus meer dan een tandje gaat moeten worden bijgestoken wat betreft besparingen/belastingen de komende decennia, wat deze regering u momenteel ook poogt wijs te maken uit electorale overwegingen.
Dat de spa minister daar verantwoordelijk voor was en dat de verkeerde keuze gemaakt is zou best kunnen. Ik heb het niet echt uitgepluisd...
We moeten maar denken aan de vervanging van de F16 en de bedragen die daarmee gemoeid zijn om te weten dat de kracht van verandering zeker (!!!) niets in de zakken stopt of zeer twijfelachtige uitgaven er nooit zeer hardhandig doordrukt.
Jij zal daar wel weer een uitleg voor hebben die fijntjes en doordacht klinkt maar aan dat contract zijn we nationaal zeker miljarden kwijt..
De kracht van verandering ! Lap !
Man.... Ik zou onder een steen kruipen in jouw plaats en zwijgen over de spa etcetera..
Tenzij je er terecht van overtuigd bent dat de domme achterban alles slikt wat je ze op een lepeltje geeft.
Een 'doordachte en fijngevoelige uitleg' (sic) zou m.i. zijn dat dit het uitgelezen verdedigingsmiddel is om samen met onze internationale partners het maatschappijmodel waarin we vrij kunnen leven maximaal te verdedigen tegen zij die het willen verwoesten en vervangen door andere samenlevingsmodellen?haelewyn schreef: ↑2 december 2020, 21:47Dat de spa minister daar verantwoordelijk voor was en dat de verkeerde keuze gemaakt is zou best kunnen. Ik heb het niet echt uitgepluisd...
We moeten maar denken aan de vervanging van de F16 en de bedragen die daarmee gemoeid zijn om te weten dat de kracht van verandering zeker (!!!) niets in de zakken stopt of zeer twijfelachtige uitgaven er nooit zeer hardhandig doordrukt.
Jij zal daar wel weer een uitleg voor hebben die fijntjes en doordacht klinkt maar aan dat contract zijn we nationaal zeker miljarden kwijt..
Of denk u echt dat het grootste gevaar voor ons bestaan wat nieuwe virussen zijn die momenteel de ronde doen?
Wat betreft die nogal vreemde opmerking over 'uitgaven in zakken stoppen', daar volg ik u écht niet: verwart u niet toevallig met huidig Sp.a schepen van Antwerpen en toenmalig directeur bij De Lijn T. Meeuws die wel erg creatief omging met facturen, zodat hij overheidsmiddelen kon aanwenden om ongetwijfeld toffe feestjes te geven in een bevriende cultuurtempel?
Probeer niet uit uw rol te vallen.
Voor dat soort persoonlijk gescheld bestaat Weverke, toch?

https://www.vrt.be/vrtnws/en/2020/02/19 ... hter-jets/
Ik meende mij te herinneren dat we bepaalde verplichtingen hebben bij de NAVO ivm die gevechtsvliegtuigen of op zijn minst moeten we ons deel doen om lid te mogen blijven.
Ik meende mij te herinneren dat we bepaalde verplichtingen hebben bij de NAVO ivm die gevechtsvliegtuigen of op zijn minst moeten we ons deel doen om lid te mogen blijven.
Wel... Verdiep je eens in de vraag waarom Luxemburg niet alles hetzelfde moet doen als Frankrijk, UK of USA... En hoe zij hun bijdrage op een andere manier kunnen leveren naar hun eigen vermogen in plaats van van ieder onderdeel van een verdedigingsmacht een deel te leveren.
Natuurlijk, als je makkelijk iets wijs te maken bent zal het daar wel mee ophouden.
Het moest van de NAVO want Bartje heeft het gezegd.
Dan is het waarschijnlijk ook ineens de fout van de Walen en Angela Merkel.
De aankoop was helemaal niet verplicht door de NAVO, lastenboek op maat geschreven van een producent in USA en wordt overal, zelfs binnen het leger, sterk bekritiseerd omwille van gigantisch duur in onderhoud en met een betwistbare bruikbaarheid en nut.
Poenpakkerij dus. Met miljarden euro's. En de grootste voorstander was de NVA.
Het is dus niet zoals U het hier voorstelt.
Weet je nog dat onzen bleiter uit A. in een bepaalde periode nogal graag gezien was bij alles en iedereen die achter de nieuwe plannen voor de ring van Antwerpen iets kon verdienen, bijeenkomsten met veel natjes en droogjes... En wie weet wat nog allemaal.
En herinner je ook zijn wereldvreemd gebleit dat hij verontwaardigd was dat men zijn integriteit in vraag stelde ?
Het is alsof een varkensboer verontwaardigd is dat men insinueert dat er een reukje van onder zijn schoenzolen komt.
Persoonlijk gescheld ? Wees nu eens geen broekventje. Ik was nog niet eens op dreef.
Wel tof dat je me als de beleefdere van de twee (haelewyn en weverke) bestempelt. Lol.
Ik dacht eigenlijk dat het omgekeerd was.
Natuurlijk, als je makkelijk iets wijs te maken bent zal het daar wel mee ophouden.
Het moest van de NAVO want Bartje heeft het gezegd.
Dan is het waarschijnlijk ook ineens de fout van de Walen en Angela Merkel.
De aankoop was helemaal niet verplicht door de NAVO, lastenboek op maat geschreven van een producent in USA en wordt overal, zelfs binnen het leger, sterk bekritiseerd omwille van gigantisch duur in onderhoud en met een betwistbare bruikbaarheid en nut.
Ik zal je helpen..inquirer schreef: ↑2 december 2020, 22:00
Wat betreft die nogal vreemde opmerking over 'uitgaven in zakken stoppen', daar volg ik u écht niet: verwart u niet toevallig met huidig Sp.a schepen van Antwerpen en toenmalig directeur bij De Lijn T. Meeuws die wel erg creatief omging met facturen, zodat hij overheidsmiddelen kon aanwenden om ongetwijfeld toffe feestjes te geven in een bevriende cultuurtempel?
Probeer niet uit uw rol te vallen.
Voor dat soort persoonlijk gescheld bestaat Weverke, toch?![]()
Weet je nog dat onzen bleiter uit A. in een bepaalde periode nogal graag gezien was bij alles en iedereen die achter de nieuwe plannen voor de ring van Antwerpen iets kon verdienen, bijeenkomsten met veel natjes en droogjes... En wie weet wat nog allemaal.
En herinner je ook zijn wereldvreemd gebleit dat hij verontwaardigd was dat men zijn integriteit in vraag stelde ?
Het is alsof een varkensboer verontwaardigd is dat men insinueert dat er een reukje van onder zijn schoenzolen komt.
Persoonlijk gescheld ? Wees nu eens geen broekventje. Ik was nog niet eens op dreef.
Wel tof dat je me als de beleefdere van de twee (haelewyn en weverke) bestempelt. Lol.
Ik dacht eigenlijk dat het omgekeerd was.
Nee inderdaad het blijkt gewoon 2% GDP te zijn die wij dus niet lijken te halen maar dat zal wel de fout van NVA en BDW zijn. A wise man once said: zet dei ploat afhaelewyn schreef: ↑2 december 2020, 23:26
https://www.google.be/amp/s/www.euronew ... on-defence
Die wise man uit de partij waar een voorzitter maar één termijn mag doen maar die zelf aan zijn zevende bezig is... En waar er geen tegenkandidaten zijn ? Die ken ik al een beetje.
Vladimir Poetin jr. uit Deurne Noord.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/25 ... -defensie/
https://www.pvda.be/het_wordt_de_f_35_b ... _te_voeren
De laatste bron is van een andere zijde dan de NVA maar ZIJ staan tenminste niet bekend als de grootste demagogen uit de hedendaagse politiek.
De laatste bron is van een andere zijde dan de NVA maar ZIJ staan tenminste niet bekend als de grootste demagogen uit de hedendaagse politiek.
Het wordt alleen maar zieliger: totaal de mist in met het eerste off-topic "voorbeeld" (want niets eens de moeite gedaan om het op te zoeken vooraleer te posten en de boomerang terug in het gezicht) en dan maar een volgend off-topic voorbeeld erbij sleuren.haelewyn schreef: ↑2 december 2020, 21:47 Dat de spa minister daar verantwoordelijk voor was en dat de verkeerde keuze gemaakt is zou best kunnen. Ik heb het niet echt uitgepluisd...
De kracht van verandering ! Lap !
Man.... Ik zou onder een steen kruipen in jouw plaats en zwijgen over de spa etcetera..
Tenzij je er terecht van overtuigd bent dat de domme achterban alles slikt wat je ze op een lepeltje geeft.
Trouwens, dat van die nieuwe vliegtuigen is effectief bewezen als corruptie. John Crombez had daar mails van. Iemand nog iets van Dirk Van Der Maelen gehoord ?
Deze emails bedoel je? Is daar eigenlijk ooit nog iets aan gedaan?
https://www.demorgen.be/nieuws/lokale-n ... ~b3d8db44/
Ons land is stichtend lid van de NAVO, de organisatie die mee onze veiligheid garandeert.Krikke schreef: ↑3 december 2020, 00:00 Nee inderdaad het blijkt gewoon 2% GDP te zijn die wij dus niet lijken te halen maar dat zal wel de fout van NVA en BDW zijn. A wise man once said: zet dei ploat af
https://www.google.be/amp/s/www.euronew ... on-defence
Daaruit vloeit ook een verplichting om jaarlijks tenminste 2% van ons BNP in defensie te investeren, teneinde niet alle kosten van onze verdediging op onze geallieerden af te wimpelen. Een aantal NAVO-leden haalt al sinds jaar en dag die limiet niet, dit tot grote en m.i. begrijpbare frustratie van o.a. de VS, die de stellige indruk krijgt dat zij onze landsverdediging betalen.
Als tegenargument hebben een aantal kleinere Europese landen de gezamenlijke strategie aangenomen om zich eerder in offensieve aankopen te gaan onderscheiden zodat ze zeer actief deel kunnen nemen aan buitenlandse NAVO-missies en zo aantonen dat ze ondanks hun vrij beperkte investeringen en algemene defensie-uitgaven, wel zeer flink meewerken in allerlei NAVO-operaties en op die manier toch hun solidair steentje bijdragen.
Je kan doorbomen over die paar F-35s natuurlijk, maar het is zo iets of een bedrag 2 tot 3 maal zo groot investeren in stomme legertrucks, nieuwe kazernes, grotere depots, en vele duizenden bommen en granaten daarin te gaan stockeren...
Of u kan het PvdA-riedeltje afsteken dat we de NAVO helemaal niet nodig hebben en we ons geld veel beter in de zorg en de pensioenen zouden investeren... tot er hier één of andere tiran uit het oosten -al dan niet met een lange baard- komt uitleggen hoe wij compleet naar zijn pijpen moeten dansen.
Totaal onvoorstelbaar? Wie had begin dit jaar gedacht dat we met kerst al blij als een kind zouden zijn omdat we met ons maskertje op onze snoet maar liefst 30 minuutjes alleen naar een winkel zouden mogen gaan om daar snel wat cadeautjes in te laden die we vervolgens met de post mogen opsturen naar onze familie, iets verderop in het dorp?!
Bij die andere zijde waar er volgens u geen demagogen rondlopen, hebben ze anders ook een voorzitter die binnenkort aan zijn 13de jaar begint, hoor... amper minder dus.haelewyn schreef: ↑3 december 2020, 00:09 Die wise man uit de partij waar een voorzitter maar één termijn mag doen maar die zelf aan zijn zevende bezig is... En waar er geen tegenkandidaten zijn ? Die ken ik al een beetje.
Wanneer waren daar ook weeral de laatste interne bestuursverkiezingen, en wie waren de tegenkandidaten?

Hebt u trouwens nog iets gehoord van deze partij, de laatste tijd?
https://pallieterke.net/2020/12/het-is- ... d-de-pvda/
Over demagogen gesproken; hebt u überhaupt ooit al eens rondgeneusd bij die andere zijde zonder demagogen?
Welke historische figuren ze daar nog altijd op een voetstuk hijsen als waren het heiligen!
https://www.knack.be/nieuws/belgie/de-b ... 96781.html
Zoals u zelf zei: "man, ik zou snel onder een steen kruipen van schaamte!"