nieuwe federale regering
-
anonymous9433
-
anonymous
Re: nieuwe federale regerin
En dat de Fransen als ze gaan stemmen een nationale kiesomschrijving hebben en niet zoals in België naar gelang het landsgedeelte onze stem dienen uit te brengen en een stem in Wallonie meer waard is dan een stem in Vlaanderen
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Laat ons het eens omdraaien: wat hebben we gemeen?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Aan wie stel je deze vraag ? En wie bedoel je met "ons" en wie bedoel je met "we" ?Popkwiskampioen schreef: ↑24 september 2021, 22:38 Laat ons het eens omdraaien: wat hebben we gemeen?
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Aan u. Dat weet je goed genoeg. En met "we" bedoel ik de twee delen van ons land. Dat weet je ook goed genoeg.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik beschouw een post in een topic zonder een quote als een "algemene bijdrage aan het topic", vandaar dat ik de vraag stel.Popkwiskampioen schreef: ↑24 september 2021, 23:43 Aan u. Dat weet je goed genoeg. En met "we" bedoel ik de twee delen van ons land. Dat weet je ook goed genoeg.
Wat we gemeen hebben is bv. ons uniek land en de welvaart die ons er voorlopig van weerhoud om naar een burgeroorlog te gaan.. gelukkig maar. Mogelijks zijn er nog andere dingen die we gemeen hebben, maar daar kom ik niet direct op.
Maar los daarvan lijkt het mij dat onze 2 landsdelen alsmaar meer uit elkaar evolueren dan dichter naar elkaar toe.
De verschillende taal is daarin voor mij echter gewoon een bijzaak... vandaar mijn reactie.
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Ik dacht dat het niet vereist was om het bovenstaande bericht te quoten. Excuus, misverstand. Voor de rest ben ik het ermee eens dat "we" steeds verder uit elkaar groeien. De taal is daarvoor volgend mij wel degelijk een belangrijke factor. Dat er hier welvaart is, ga ik zeker niet tegenspreken. Maar die is er in heel West-Europa. Dus dat lijkt me nu niet bepaald iets dat "ons" verbindt. Ik heb dezelfde denkoefening als u ook al vaak gemaakt en kom ook tot het resultaat dat er bitter weinig te vinden valt.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Geen probleem.Popkwiskampioen schreef: ↑24 september 2021, 23:59 Ik dacht dat het niet vereist was om het bovenstaande bericht te quoten. Excuus, misverstand.
Ik stel liever eerst een vraag om duidelijkheid te krijgen over wat er bedoeld wordt ipv te reageren op basis van veronderstellingen ;-)
Edit: als je quote waarop je reageert, dan is dat duidelijk... voel je voor de rest niet "verplicht"
In heel West-Europa zijn er ook veel verschillende talen. Maar daarom groeit heel West-Europa niet uit elkaar n.m.i.Popkwiskampioen schreef: ↑24 september 2021, 23:59 Voor de rest ben ik het ermee eens dat "we" steeds verder uit elkaar groeien. De taal is daarvoor volgend mij wel degelijk een belangrijke factor. Dat er hier welvaart is, ga ik zeker niet tegenspreken. Maar die is er in heel West-Europa. Dus dat lijkt me nu niet bepaald iets dat "ons" verbindt.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
We kunnen toch niet ontkennen dat we zeer weinig gemeen hebben met onze zuidelijke landsbroeders ?
En van hun kant is dat ook zo, zijn zijn cultureel zeer sterk gericht op Frankrijk.
En van hun kant is dat ook zo, zijn zijn cultureel zeer sterk gericht op Frankrijk.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
PS in verkiezingsmodus
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Zelfs als ze mij geld toestoppen, kruip ik zo min mogelijk op een trein. Ooit eens de trein moeten nemen voor een dertig dagen durende opleiding in Brussel. Ik denk hij op terugweg 1 keer op tijd is geweest. Meestal tussen de vijf en tien minuten vertraging en een paar keer afgelast is geweest…
NMBS, no thank you
NMBS, no thank you