nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Blijkbaar zijn de gepensioneerden nog altijd persona non grata voor deze regering. Er zijn er vele die het ook moeilijk hebben met de energiefactuur en worden zijn geholpen, neen dus.
Zijn gepensioneerden dan uitgesloten van de andere maatregelen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Tja...over dit relatief weinig of geen blablabla door de bobo's die ons zo snel mogelijk EV's willen opdringen! Het past niet in hun plaatje? Snapt ge?

lekker alles op batterij , en leve de groene maffia

lekker alles op batterij , en leve de groene maffia
Gepensioneerden kunnen ook in aanmerking komen voor de sociale tarieven, hetzij automatisch (in geval van de inkomensgarantie voor ouderen), hetzij via de verhoogde tegemoetkoming (maar dan op aanvraag en enkel als hun inkomen/pensioen lager is dan een bepaald bedrag).
Waar zijn die barema's te vinden?m-peeters schreef: ↑13 oktober 2021, 15:42 Gepensioneerden kunnen ook in aanmerking komen voor de sociale tarieven, hetzij automatisch (in geval van de inkomensgarantie voor ouderen), hetzij via de verhoogde tegemoetkoming (maar dan op aanvraag en enkel als hun inkomen/pensioen lager is dan een bepaald bedrag).
Ik weet niet hoe hoog pensioen mag zijn, maar denk dat er veeeeeel zijn met pensioen kleiner dan 1.500 euro.
https://www.youtube.com/watch?v=Of1X2rEide4
Binnenkort cobalt vrije batterijen dus dat is ook geen reden meer om de vooruitgang tegen te houden.
Binnenkort cobalt vrije batterijen dus dat is ook geen reden meer om de vooruitgang tegen te houden.
Het is niet alleen kobalt he...
Al die ontginning is nogal nefast voor de lokale bevolking, maar daar zitten nu eenmaal geen potentiele kiezers
En als we het hebben over acties voor het klimaat, bedoelen we wel ONS klimaat, niet dat in afrika, dat kan ons tot nader order nog altijd niks schelen
(ontginning is niet alleen voor onze klimaatmaatregelen trouwens, in het algemeen is dat dramatisch)
Daar moet je niet afkomen met een paar µg PFOS te veel, dat is verwaarsloosbaar tegenover wat er daar in de grond zit
Al die ontginning is nogal nefast voor de lokale bevolking, maar daar zitten nu eenmaal geen potentiele kiezers
En als we het hebben over acties voor het klimaat, bedoelen we wel ONS klimaat, niet dat in afrika, dat kan ons tot nader order nog altijd niks schelen

(ontginning is niet alleen voor onze klimaatmaatregelen trouwens, in het algemeen is dat dramatisch)
Daar moet je niet afkomen met een paar µg PFOS te veel, dat is verwaarsloosbaar tegenover wat er daar in de grond zit

Laat eens horen welke partij wel de goeie zijn.
Of ligt het probleem bij de burgers zelf?
Allen terug met de gewone velo, boer en kar.
Het aanbod aan shoppen, voeding allerhande gaat wel pover zijn.
Reizen dat gaan we ook niet meer doen.
Hoeveel gaan daar mee akkoord gaan?
Burgers die altijd, maar weer zwarte pieten naar de verkozenen.
Estate Guru believer.
Bwa nee, voor mij is het geen probleem om Afrika te vervuilen...
Maar we moeten er gewoon niet hypocriet over doen
Maar we moeten er gewoon niet hypocriet over doen
De barema’s kan je vinden op de site van het RIZIV:E10ne schreef: ↑13 oktober 2021, 18:09Waar zijn die barema's te vinden?m-peeters schreef: ↑13 oktober 2021, 15:42 Gepensioneerden kunnen ook in aanmerking komen voor de sociale tarieven, hetzij automatisch (in geval van de inkomensgarantie voor ouderen), hetzij via de verhoogde tegemoetkoming (maar dan op aanvraag en enkel als hun inkomen/pensioen lager is dan een bepaald bedrag).
Ik weet niet hoe hoog pensioen mag zijn, maar denk dat er veeeeeel zijn met pensioen kleiner dan 1.500 euro.
https://www.riziv.fgov.be/nl/themas/kos ... n%C2%A0EUR
En ja, het basisbedrag komt overeen met ca. 1500 euro bruto per maand. Maar als een gepensioneerde denkt hier aan te voldoen moet hij een aanvraag indienen bij zijn ziekenfonds. Het sociaal tarief op basis van een verhoogde tegemoetkoming wordt niet automatisch toegekend (behalve voor gepensioneerden die een inkomensgarantie voor ouderen ontvangen).
Het is ook maar een tijdelijke maatregel (momenteel verlengd tot 31 maart 2022).
Zoals vandaag in de Kamer aangehaald: men kan nu wel doen alsof de maatregel breed toegankelijk is en dus erg sociaal, de werkelijkheid is dat hij mikt op amper 20% van de bevolking in ons land, dixit de regering zelf.
Die andere 80% moet 3 keer dokken: 1 keer voor haar eigen gestegen factuur, 1 keer voor de korting voor de happy few (die 20%) en 1 keer om de wintercheque van 80 euro op te hoesten.
Zelfs C. Rousseau's Deborah -we kennen de koosnaam voor zijn favoriete Aldi-kassierster toch nog, meen ik?- valt bijvoorbeeld uit de boot, tenzij haar partner geen enkel inkomen zou hebben. Bij Vooruit beschouwen ze nu dus zelfs mensen als hun eigen Deborah als mensen die geen hulp nodig hebben bij het betalen van hun torenhoge energiefactuur...
En bij Groen verdenkt hun Minister van Energie Deborah er zelfs van een privézwembad te verwarmen. LOL
Om maar te zeggen dat deze regering Waalse belangen dient als ze fier zegt dat ze de allerzwaksten wil helpen; haar inkomensgrenzen zijn stelselmatig zo laag getrokken dat steunmaatregelen amper iemand tot nut zijn, behalve dan de klassieke PS-kiezer, waarvan uit een studie blijkt dat 3 op de 4 leeft van enkel maar een overheidsuitkering. Dàn heb je telkens prijs; anders is het stelselmatig goed rekenen, samentellen en vervolgens de uitzonderingen uitpluizen om te kijken of je toch geen uitzondering kan aanvragen, bijna als gunst.
U denkt toch niet dat dat toevallig is?
Wie als 7de partij de premier mag leveren, is de dweil van de Wetstraat.
Die andere 80% moet 3 keer dokken: 1 keer voor haar eigen gestegen factuur, 1 keer voor de korting voor de happy few (die 20%) en 1 keer om de wintercheque van 80 euro op te hoesten.
Zelfs C. Rousseau's Deborah -we kennen de koosnaam voor zijn favoriete Aldi-kassierster toch nog, meen ik?- valt bijvoorbeeld uit de boot, tenzij haar partner geen enkel inkomen zou hebben. Bij Vooruit beschouwen ze nu dus zelfs mensen als hun eigen Deborah als mensen die geen hulp nodig hebben bij het betalen van hun torenhoge energiefactuur...

En bij Groen verdenkt hun Minister van Energie Deborah er zelfs van een privézwembad te verwarmen. LOL
Om maar te zeggen dat deze regering Waalse belangen dient als ze fier zegt dat ze de allerzwaksten wil helpen; haar inkomensgrenzen zijn stelselmatig zo laag getrokken dat steunmaatregelen amper iemand tot nut zijn, behalve dan de klassieke PS-kiezer, waarvan uit een studie blijkt dat 3 op de 4 leeft van enkel maar een overheidsuitkering. Dàn heb je telkens prijs; anders is het stelselmatig goed rekenen, samentellen en vervolgens de uitzonderingen uitpluizen om te kijken of je toch geen uitzondering kan aanvragen, bijna als gunst.
U denkt toch niet dat dat toevallig is?
Wie als 7de partij de premier mag leveren, is de dweil van de Wetstraat.
Tiens, je zegt net hetzelfde als Bart De Wever (zie hiervoor zijn reactie op de vrtnws-site). Ben je zijn papegaai?inquirer schreef: ↑13 oktober 2021, 20:01 Zoals vandaag in de Kamer aangehaald: men kan nu wel doen alsof de maatregel breed toegankelijk is en dus erg sociaal, de werkelijkheid is dat hij mikt op amper 20% van de bevolking in ons land, dixit de regering zelf.
Aangezien de middelen om mensen te ondersteunen beperkt zijn, moet er een keuze gemaakt wordt. Er is gewoon geen budgetaire ruimte om meer dan alleen de bevolking met de laagste inkomens te ondersteunen.
Voorts leer ik uit je reactie dat er bij jou, evenals bij de club van BDW, weinig solidariteit is met deze groep, die je de "happy few" durft te noemen. Integendeel (zie ook verder). Gebrek aan empathie noem ik dat.
Inkomensgrens stelselmatig zo laag? Vind je dat van ca. €27300 voor een alleenstaande moeder met kinderen (zie andere posts hierboven)?
Alleen voor de klassieke PS-kiezer? Zelf val ik ook onder het stelsel van de verhoogde tegemoetkoming en ik zal niet de enige in Vlaanderen zijn: dus geen PS-kiezer (ook niet van de NVA trouwens, maar dat had je al begrepen)
Nog dit:
Je stelde in een andere post in dit topic dat door een regeringsmaatregel dit jaar alle uitkeringen sowieso stijgen.
Hiermee doe je de waarheid (heel) veel geweld aan, want dit geldt enkel voor de minimumuitkeringen en voor een beperkt aantal andere uitkeringen. Deze stijgingen variëren van 2 tot 3%.
Zelf heb ik een invaliditeitsuitkering (reeds enkele jaren ernstige en langdurige ziekte) die een paar honderd euro per maand hoger is dan het minimum en daar geldt die verhoging dus niet voor. Gelieve dat te noteren en te onthouden.
Voorts leer ik uit uw reactie en die van BDW dat ik een "winnaar" ben die door deze regering beloond wordt omdat ik niet werk en bijgevolg een financiële last ben die betaald wordt met het "zweet van de werkenden", m.a.w. hiermee behoor ik tot het "profitariaat".
Tot zo ver de inclusieve samenleving volgens de club van BDW.
Laatst gewijzigd door jeff op 14 oktober 2021, 00:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat lijkt me toch ook voorgekauwd papegaaienwerk maar dan van de ander kant, de kant van de van de Vivaldicoalitie. De hoge energieprijzen treffen meer mensen dan enkel diegenen die voor het sociaal tarief in aanmerking komen. Ze spreken van 1 miljoen gezinnen die in aanmerking komen, maar wat met de 3,5 miljoen andere gezinnen? Dat zijn niet allemaal rijken met een eigen zwembad hoor …
De inkomensgrens (1500 euro per maand voor iemand zonder kinderen, 2000 euro per maand met 2 kinderen) is bijzonder laag voor wie werkt, zeker als je voltijds werkt en nog meer als je met 2 werkt. Je leeft zelf van een uitkering. Het sociaal tarief blijft ook vooral iets voor uitkeringstrekkers. Tijdelijk kunnen ook werkenden met een heel laag inkomen in aanmerking komen (maar dat is slecht een tijdelijke maatregel). Ikzelf kom niet in aanmerking want ik en mijn partner werken allebei en dan zit je al heel snel boven die grensbedragen. Nochtans zien wij ook onze facturen voor gas en elektriciteit sterk stijgen.
Het lijkt mij echt geen hogere wiskunde om te beseffen dat een maatregel die 20% van de laagste inkomens steunt, vooral zal terechtkomen in de regio waar de laagste inkomens zich situeren, in casu Brussel, Henegouwen en Luik, niet toevallig PS-gebied. Er zullen in Vlaanderen uiteraard ook begunstigden zijn, maar proportioneel wordt het de facto een transfer noord>zuid. Niets meer niets minder.